Jump to content
Annons

Tomtebrölet


Egghuvud

Recommended Posts

Lyssnade lite på Lindeman på lunchen. Kenneth som är delägare i en stuga i en stugby ni vet... (eller inte)

namnet är iallafall Tomtebrölet. Vet inte varför det är så kul egentligen. En tomte som brölar... men jag skrattade iallfall en kvart. Undrar varför vissa ord är så roliga...

Och vilka får dig att skratta hejdlöst. 😆

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lindeman är kul! Det finns många roliga ord att hämta där!

Förslag på andra lustiga ord: Älgavräng, remmalag, Skogman.

Jasså du!!

Skogman?

KRIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!

Jag kan bidra med en mening som jag tycker är helt suverän, appropå krig förresten:

- uraktlåtenhet att fatta beslut kan ofta ligga befälhavaren mera till last än val om medel och metod därom!

När man har skrattat klart så inser man dock att författaren har tokrätt:

- det är ofta bättre att göra fel, än att inte göra något alls...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså du!!

Skogman?

KRIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!

Jag kan bidra med en mening som jag tycker är helt suverän, appropå krig förresten:

- uraktlåtenhet att fatta beslut kan ofta ligga befälhavaren mera till last än val om medel och metod därom!

När man har skrattat klart så inser man dock att författaren har tokrätt:

- det är ofta bättre att göra fel, än att inte göra något alls...

Du Roffe, med en ring runt Duvetvad! Alltså, jag blir en smula orolig när Du vrålar krig och kryddar Ditt inlägg med ett utdrag ur något slags krigsstrategibok! Jag springer och gömmer mig i Grahns mysiga tråd! Och Du, Roffe med en ring runt Duvetvad, KULL!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bidra med en mening som jag tycker är helt suverän, appropå krig förresten:

- uraktlåtenhet att fatta beslut kan ofta ligga befälhavaren mera till last än val om medel och metod därom!

När man har skrattat klart så inser man dock att författaren har tokrätt:

- det är ofta bättre att göra fel, än att inte göra något alls...

Präsiiis, Rolf!

"Bättre lyss till den säng som brast än att aldrig grensla en båge", säger väl oxå nån gammal 1800-talspoet på samma tema.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bidra med en mening som jag tycker är helt suverän, appropå krig förresten:

- uraktlåtenhet att fatta beslut kan ofta ligga befälhavaren mera till last än val om medel och metod därom!

När man har skrattat klart så inser man dock att författaren har tokrätt:

- det är ofta bättre att göra fel, än att inte göra något alls...

Har du varit inne här nu igen r@ffe?

https://www.studio.se/index.php?showtopic=13121

Vi bestämmde ju på senaste styrelsemötet i Thores vänner att vi bara skulle hälla bajs i hans brevlåda.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...