hammagrella Postat 24 mars 2004 Postat 24 mars 2004 Jag tänkte komma med något så enkelt som ett skivtips så här på onsdaxvällen. Rotade bland skivorna häromdan och återupplevde några favoriter - tänkte då direkt på er, kära vänner här på forumet 😛 För alla er som saknar Queen, ABBA och ELO, men kanske tycker det är mossigt att slänga på en gammal 70-talare på skivtallriken; Digga in Big Money, om ni inte redan gjort det! För er som inte känner dom är Big Money en obskyr, sorgligt kortlivad duo från första halvan av 90-talet som gjorde två fantastiska plattor producerade av Micke B Tretow ("Lost in Hollywood" och "Moonraker") Soundet är kitchig men klockrent välproducerad pop - totalt befriat från all vett och sans när det gäller låttexter. Bandet består av Big (otrolig pipa) och VASA (som setts som trummis i Pontus & Amerikanerna) samt Peter Ljung på möjliga och omöjliga keyboards. Crazy, men bra. Har man tur dyker dom här plattorna upp då och då för 39:- i reabackarna på Coop. Om ni inte har dom - köp! 🙂
Lundin Postat 26 mars 2004 Postat 26 mars 2004 ahhh...hammagrella...den skivan hade jag i min CD-samling OXÅ... kom precis på det..Amazing...Rich&Famous.....jag hade inbrott i min förra lägenhet...och blev av med minst 4 års skörd av CD skivor..... 😕 vilken nostalgi-rush jag fick nu... 🙂 /D
tordA Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 tänkte då direkt på er, kära vänner här på forumet 🙂 ((KRAM)) 😉 Micke B Tretow är alltid en högst kompetent person *respekt smily* Ett tipps att lägga på minnet Tack
Neosus Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 Jag har "Lost in Hollywood" liggandes i en kartong. Jag ska banne mig plocka fram den nu...länge sedan jag har lyssnat på den. 😎
Neosus Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 ...men jag hittade Maria McKee i kartongen istället. 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.