Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå.

Om jag skulle vilja skicka samma midispår till ett nytt vst instrument i Cubase. Går det?

Exempelvis, har frågat om trummor hundra miljarder gånger nu :rolleyes: , Skicka mitt trumspår till två separata battery´s. Ett med närmickarna och ett med rumsmickarna, är det möjligt?

Jag provade att lägga till ett extralager med rumsmickar i batteryt med närmickar men det fick inte plats.

Nån?

Annons
Postat
Skicka mitt trumspår till två separata battery´s. Ett med närmickarna och ett med rumsmickarna, är det möjligt?

Det är väl bara att kopiera dina trummor till två kanaler och

lägga var sin Battery på dom ?.

Postat

Piccazzo: Jo jag har gjort det men tycker att det borde finnas ett annat sätt. Inte speciellt jobbigt egentligen men tycker att det borde finnas ett "enklare" 😱 sätt.

replicant: Tack för tipset ska prova nu.

Postat

replicant: Det funkar, men, jag får inte battery två att fatta att det ska använda sig av DFH:s drummap från mitt midispår. Jag tror att det kör via generalmidi inställningarna. Så det låter helt flippat 😉 . Nån aning om hur jag får battery 2 att fatta att det ska köra dfh drummapen?

Postat (redigerat)

postmannen postar alltid två gånger (postade exakt samma post i inspelningsforumet kanske blev lite fel 😆 . nåväl här kommer det)

Okej, nu kör jag så att jag har två midikanaler med trummor som sänder till olika batterys ett närmickat och ett med rumsmickar.

Men, tycker ni att man ska lägga reverb, kompresion och sånt på rumsmickarna eller blir det tårta på tårta? ska man bara eq:a de på samma sätt som närmickarna.

Redigerat av Bone

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.