Nelerion Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 (redigerat) * LÅTNAMN: Långsamt * ARTIST/GRUPP: Ensam Duo * GENRE: VisPoP [?] * LÅTLÄNGD: 3.48 * KOMPOSITÖR: Stefan Bahnson * PRODUCENT: Stefan Bahnson * EV. MEDVERKANDE: Magnus Sandahl, Sång * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 5.22 Mb * STATUS: För våra öron färdig. * LÅTLÄNK: Se nedan. Here we Go igen. Långsamt, en ganska 'Långsam' låt 😏 med en stark refräng och text med frågeställningar. 'Varför står blomman så bar Varför tappar den blad Varför sträcka sig mot skyn När marken känns så nära mig Är den långt från dig' Vad kan vi göra bättre? Är det tillräckligt bra? Känns något instrument eller någon stämma överflödig? * Tai - Pang * /Magnus Redigerat 10 januari 2006 av Nelerion
91:an Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 Låter jättebra, fint arr, bra variation, det blir aldrig enformigt. Dock tycker jag trummorna inte har samma lugna tempo som låten i övrigt. Jag skulle provat med halverat tempo för snaren.
Nelerion Postat 20 juni 2005 Trådstartare Postat 20 juni 2005 Grym idé! Skall testas udner eftermiddagen. Hur känns volymen på sång i ref? Den är jämställd med den övriga sångvolymen, men den kanske skall höjas ändå? 😉
FredKato Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 Har lyssnat på en annan låt med er också - "Aldrig mer". Vill bara säga att jag tycker ni är en skicklig låtskrivare med sköna melodier och fina stämmor på sången. Kan bara hålla med om att det är en mycket stark refräng i denna låt, sitter redan limmad innanför pannbenet på mig. Har inte så mycket konstruktivt att säga om mixningen eftersom jag just nu själv håller på att greja en egen studio så mina kunskaper på det området är högst begränsade. Men en sak som jag själv skulle ha gjort annorlunda iaf är övergången till sista refrängen vid 2.20. Jag tycker det känns lite skumt hur instrumenten kommer in där det kanske beror på trummslaget vid precis 2.20. Jag skulle nog lagt på alla instrumenten (gitarren) exakt på ett trummslag, men det är min personliga åsikt. I övrigt en till jättebra låt. TUMMEN UPP!
Ken Kängström Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 Denna sparar jag. Detta kan bli något riktigt riktigt bra. Suverän refäng som är gripande till tusen.
Nelerion Postat 20 juni 2005 Trådstartare Postat 20 juni 2005 Tack, Tack. Men en sak som jag själv skulle ha gjort annorlunda iaf är övergången till sista refrängen vid 2.20. Jag tycker det känns lite skumt hur instrumenten kommer in där det kanske beror på trummslaget vid precis 2.20. Jag skulle nog lagt på alla instrumenten (gitarren) exakt på ett trummslag, men det är min personliga åsikt. Trummorna lades om för 2-3 dagar sen och då tillkom Det trummslaget av någon märklig anledning. Jag personligen har vant mig vid det, men det fanns inte där från början. Skall testa utan det i eftermiddag, tack för tipset. /Magnus
VacUm Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 Bra låt. Produktionen ligger långt efter. Låna in bra musiker och spela in igen.
Nelerion Postat 20 juni 2005 Trådstartare Postat 20 juni 2005 Bra låt. Tack! Produktionen ligger långt efter. Vi lär oss mer och mer för var dag, riktigt roligt med en skön fritid. Låna in bra musiker och spela in igen. Byta ut exakt alla och spela in på nytt? Nja, vi vill nog gärna framföra detta själva. Vi lär oss inget på att låna in andra, då blir fritiden helt plötsligt inte lika rolig längre och allt som är uppbyggt går i mina ögon förlorat. Hade helt klart varit kul att se vad andra kan göra av vår musik, men den dagen är inte här än. Tack för uppriktigheten!
Mutz Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 Gillar skarpt skönt ljud, bra sång. Mycket bra ref. Känns dock lite hackit på vissa övergångar flyter inte ihop riktigt. Sen vet jag inte med dom där "fiolerna" i ref kanske ligger lite högt låter lite för "midi". Men gillar helt klart lite mer genomarbetat produktion så blir det super!!! Lyssna gjärna på våran låt och säg vad du tycker om den! William
equality Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 Bra låt igen! Tvåfingerplock-gitarren känns okej men nån gång inte helt tajt. När det sen kommer in en 12-strängad(?) och stråkar hamnar rösten för långt bak. Låter grötigt och som en annan låt. Kanske kan vänta med stråkarna till 01:53 där de kommer in jättesnyggt. Skippa reverbet vid 01:43. Låter lite konstigt vid andra refrängen 02:20 baskaggen tror jag, kanske ett snabbt trumfill här istället, alldeles innan refrängen? Jättesnygg låt i alla fall!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.