Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har det kommit en ny Fender Jaguar med Tune-o-matic stall och dubbla humbuckers. Fan vad snygg den e! Svart med svart plektrumskydd. Har länge tänkt beställa en customgjord sån här fast med p90-mickar. Köpa denna och installera Seymore Duncan Phat Cats?

Fender Jaguar HH

En liten bild155031.jpg

Annons
Postat

Extremt snygg! Till det facila priset av? 😲

Började fundera häromdagen på att köpa ny gura och har tänkt i dom här banorna. Jaguar, Mustang eller Jag-Stang...

Postat

Vad jag vet så är den tillverkad i japan vilket borde betyda ett pris på säg 7995;-? Jag skulle vilja ha en med Phat Cats i älskar designen och känslan i en jagga men vill ha en planka med p90-mickar

Postat
Vad jag vet så är den tillverkad i japan vilket borde betyda ett pris på säg 7995;-? Jag skulle vilja ha en med Phat Cats i älskar designen och känslan i en jagga men vill ha en planka med p90-mickar

Där ser man. En seriös kandidat alltså. Är phat cats en typ av P90?

Postat

Ja det är är p90-mickar som passar direkt där det suttit en humbucker så att man t ex slipper skaffa ett nytt plektrumskydd. Tillverkade av Seymore Duncan.

Postat

Gittaristen i det band som jag spelar i har precis köpt en Fender Jaguar, och antagligen den nya modellen (ser i alla fall precis likadan ut som på bilden). Kostade typ 5000 - 6000 kronor vad jag vet...

Har inte hört honom spea på den än, så jag har inga mer kommentarer att tillägga. 😏

/johan

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Men inte ska man ha humbuckers på en Jaguar inte!! 😕

Postat

Stinkey, nä inte om det ska låta som en jaguar. Men eftersom Fender Jaguar är den i särklass snyggaste plankan som gjorts enligt mig så vore det kul att ha en som låter bra till rock/pop/punk osv istället för att vara en ganska renodlad surfgitarr.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Jag är bara så här 26 år efteråt fortfarande arg på mig själv för att jag sålde min original Jaguar. 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.