Jump to content
Annons

At the beach (The summer 2005)


Recommended Posts

* LÅTNAMN: At the beach (The summer 2005)

* ARTIST/GRUPP: Nord

* GENRE: Trance

* LÅTLÄNGD: 7:16

* KOMPOSITÖR: Andreas Ericson

* PRODUCENT: Andreas Ericson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 6.65mb

* STATUS: Färdig

* LÅTLÄNK: Tryck här!

Tja alla!

Tänkte jag skulle posta min nya 🙂

Längesen jag postade nånting nytt nu faktiskt. Fast å andra sidan så var det längesen jag blev klar med något nytt också för den delen 😉

Lite speciell låt för mig faktiskt. Tycker jag har fått till det ganska bra både med mixningen och rubbet. Fast å andra sidan det kanske bara låter bra i mina öron? Vad tycker ni andra? All kritik är välkommen!!

Låten är som den säger - At the beach (The summer 2005)

Fick en känsla när vi satt där, kändes så speciellt 🙂

får samma känsla nu när jag lyssnar på låten.

Personligen så tycker jag det är en sommar låt, men det är bara min personliga åsikt. Kan tänka mig denna både på stranden, eller en kväll på nöjesfältet 🙂

Med polare, eller med den du håller nära 😛

Kom gärna med kommentarer, åsikter, synpunkter på/från alla håll!

Dom är alla välkommna!!

😎

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"commenting while listening"

Ah svinsköna percs i början, sköna riff, percsen kommer in snyggt och drivande med både bas och kick. Snyggt break, skönt riff där. riffet låter lite tort? kanske bara jag men...andra breaket kommer in snyggt, snyggt krispigt riff som kommer in och fadar bort, ah det drar igång igen och det låter fint, bas slingan följer riffet snyggt, percsen kommer in och låter fint, Ja låten är fint, snygg flöjt btw!

bra låt! keep on bangin mate!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ah fan va nice 🙂

Man får tacka för den fina kommentaren 🙂

Ja det kanske låter lite tort? Gör det det?

Jag har bara lyssnat på låten hos mig själv, i lurar och i mp3:an där låter det dock bra. Fast det kanske bara är min personliga uppgattning?

Kom gärna med mer sånt! Behöver all kritik jag kan få 😉

😎

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det låter snyggt. Bra mixat. Lite vasst i min lyssning. Händer precis lagom mycket för att det inte skall bli tråkigt. tappar lite av styrfarten i mittparitet vid två och en halv ungefär. Hade jag varit på dansgolvet skulle jag gått och köpt öl där.

Men det svänger annars. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah fan va shysst 😉

Ja det är sant att det blir lite tamt då runt den biten i låten - det stämmer.

Men jag tror inte låten passar in riktigt på dansgolvet faktiskt 😎

Tack för kommentaren!

uppskattas mkt ska du veta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

detta låter bra.

introt ger en känsla av att låter kommer att bli hård.

tyvär tycker jag inte att den blir hård och aggressiv nog,

ljuden känns lite för softa när låten väl "släpper".

min åsikt ialla fall, sedan är det ju helt upp till dig om du vill att den ska vara aggressiv eller inte 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

trevligt 😱

låten ska vara en "soft" låt och ingen aggresiv trance/hardtrance som jag brukar göra 😎

Tänkte gå mer på känsla i låten, lite mera softare, liten annan ljudbild helt enkelt 😆 (inte för att hårda låtar inte har nån känsla, men ah du förstår)

Vad tycker ni om själva ljudbilden då? Är det bra mixat? 😄

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Sköna trummor i början!! 🙂 Kanske lite kommersiella men det gör väl inget.. Jag tycker att det låter bra, det är ungefär sån här musik jag försöker eftersträva men jag ligger lite efter känns det som. Mixen känns bra även om jag har ett par värdelösa högtalare som jag köpte av min kompis för 50 kr.

Det enda jag saknar är en melodi!! För f#n, ryck upp dig och kötta in en riktigt skrikig och hysterisk leadslinga som lyfter upp låten i klimax 😕

Kan bli lite tråkigt annars, tycker jag iallafall.

Ha det bra och lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha 😆

Där ser man!

Så låten blir tråkig utan melodi slinga? Ofan hade jag inte tänkt på.

Men som sagt så brukar jag i vanliga fall göra hårdare låtar 🙂

Det var meningen att denna låt skulle bli lite lugnare, lite mera "skön låt att bara lyssna till" 🙂

Men kul att du tyckte om den iallafall! Uppskattas! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar låten!

Kanske är kicken lite väl tillbakatryckt och eventuellt tar dina hihats över en smula.

Tror diskanten är mer en mastringsfråga iofs. Testa med en bandpass-deesser runt 4 khz om du inte får bukt med vassa hihats.

Om man ska vara petig (och det ska man vara när det låter bra! 😕) så saknar mixen kanske lite kontraster - blöt några ljud mer, torrlägg andra, du vet...

Iaf är det bra jobbat, stark 3:a från mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shysst kommentar och kul att du gillade låten! 🙂

Ja det kanske låter lite tort iof? Behövs det mer reverb eller? Är det så ni menar när jag ska "blöta" ner det hela lite mer?

Så det distar i era högtalare? 😛

oj då, kanske få ta ner låten igen och försöka mastra om den, den är mixad enbart i ett par hörlurar 😆

och ett par vanliga högtalare.

Men tack för alla kommentarer!

Uppskattas riktigt mkt ska ni veta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tyckte det lät riktigt bra..tycker inte du ska dränka den i reverb..

det lät bra i mina högtalare..jag lade inte märke till något knaster..

skön låt helt enkelt!! 😉

om det hade vart min låt..hade jag nog lagt på dx-pluggen maxxbass på baskaggen..och höjt dom lågfrekventa bastoberba..så att hörlurarna hoppar lite vid varfe anslg..fast jag har åxo en tendens att överdriva sådana grejjor..

så att det till slut vlir sörja av alltihop..så lyssna inte på mig fult ut..

det är ju redan bra tryck i basen!! 😉

btw..använder du korg wavestation pluggen på det ambienta partiet??

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får tacka!

Ja det är Korg Legacy som används.

Det första ljudet i banken 🙂

Satt och lekte lite med det, hade alltid tyckt att det lät lite konstigt innan, men så fixade jag till några ackord, och så lät det bra 😳

tycker det är grymt skönt ljud iallafall!

Iallafall nu 😳

Thx for the comment 🙂

Skit skysst

Link to comment
Dela på andra sajter

Å, trevligt! Huvudmelodin, eller temat eller vad det kan kallas, svänger och studsar så jag får spasmer i dansorganen. Vilket är bra. Fin produktion över huvud taget, såvitt jag kan avgöra. Inte särskilt nyskapande, måhända, men bra. För min del kunde du dock sumpa Safri duo-trummandet, det känns rätt tradigt vid det här laget.

Hur som helst, tumme upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nu har jag hört den snart tre gånger. Helt klart bra i genren.

Positivt:

* Inledningen är riktigt lovande.

* Gillar de där autopan-svepen, där ljud vandrar från ena sidan till den andra (även om de inte går hela vägen här).

* Gillar när instrumenten ändrar karaktär, även om det blir hysteriskt vid ca. 3.30 och 5.50 t.ex. Menar alltså att det först låter som ett slags honkigt piano/marimba och går via brass till synthpads, eller hur jag ska förklara...

*Slutet är ett av de bättre jag hört här.

* Upplever den inte som lång, trots att den är det.

Negativt:

* Med en låt som innehåller så här många olika ljud kunde gott ett och annat av dem ha panorerats mer kanske. Nu ligger det mesta inom klockan 9 till 3.

* tycker inte flöjten hör hemma här. Vid 6.30 nånting.

Förslag:

* Ska den ha sång också? Det verkar som att det i alla fall kunde vara lite "småskrik" och tillrop under olika delar av låten.

* Hhmm...låten är ju dansant, men stannar upp vid..var det 3 minuter?! Håller med Egget där. Men...jag gillar ändå det lugna partiet. Har inget bra förslag annat än "fundera"! Göra två låtar av en kanske?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Safri-duo trummorna är ju sköna 😄

Ah vilka fina kommentarer 🙂

Nja jag har faktiskt inte tänkt på nån röst musik, tror du det skulle passa?

I såfall skulle jag vilja ha en tjej som sjunger, försöker desperat få tjejen att sjunga, hon har skit fin röst men hon vägrar (ni vet hur tjejer funkar)

Var själv lite tveksam till "flöjten" som alla kallar den (det är en vanlig synth med 2 square osc detunade mot varandra) i början.

Men efter att ha lyssnat några gånger så började jag gilla det..

Tycker att det sticker ut lite från låten, allt behöver inte låta så rakt och lent jämt.

Måste testa nånting nytt! 😄

Men kul att ni gillade den 🙂

Det uppskattas verkligen!

ps: vem vet, kanske gör en hard trance version av den senare som är mer dansvänlig 😉

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

försöker desperat få tjejen att sjunga, hon har skit fin röst men hon vägrar (ni vet hur tjejer funkar)

testa att bjuda henne och någon av hennes kompis på vin, massor med vin.

det fungerade jättebra med min tjej 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...