Jump to content
Annons

Hur var hultsfred ?


Lunatik

Recommended Posts

Yeah, säger jag bara, till systems, haunted och slipknots uppträde. =)

Nån mer som var där och har något kul att berätta ?! 😉

Råkade förresten slå ner bästa polaren på slipknot konserten 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Slipknot ägde hela Hultsfred. Under "Spit it out" så stannade alla i bandet upp lite chockerande förutom gitarristen som tuggade lite diskret. Sen bad sångaren alla i publiken att sätta sig ner, och när han sa orden "Shut the fuck up" så skulle hela publiken ställa sig upp. Och när det hände, FY SATAN VILKEN KÄNSLA. Alla och jag menar ALLA i publiken blev helvilda. Detta var en kanonkonsert. De sa själva att det var den bästa konserten som hade gjorts i sverige. Klockrent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just hem, tyckte att SOAD, Manson och Tori Amos var bäst. Största musikaliska (positiva) överaskningen var helt klart Brendan Bensons magnifika trummis. Så jäkla bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

har också precis kommit hem. luktar gott gör man inte.

aa. Det var rent sjukt när alla bara lade sig ner och väntade på att få hoppa upp igen. Slipknot ägde. fy fan vad jag ryser när jag tänker på det 😉 ..

Sen spottade chris mig i fejjan 😛 haha.. respekt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj vad ni andra gick miste om. Vi skulle haft en IRL träff 😉

aa. de skulle man haft. Var dock på en irl swecan träff. heh.

nej fy fan, nu måste jag duscha 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu e man nyduschad och nästan ren iaf. Men mycket festande blev det, drygt 50 bärs + en massa annan dricka på fyra dagar tär på en. Festade till 8-9 på morgonen de tre festivaldagarna och det blir man ju inte pigg av. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt fet festival asså! Någon annan som såg Turbonegro? Sjukt fett 😄

/Oskar

Såg dem straxt efter Slipknot om jag inte minns fel. Och i jämförelse med Sliåknot så var dom inte så bra nej! 😄

Ja, efter Manson som ju inte fick igpng någon publik tyckte jag, lite seg. Förskyld 😄😄 , jaja, om man bara lallar med ganska långt fram så är det sjukligt fett. Iaf om man gillar punkrock.

Tyckte också att Slipknot var feta även om det inte är den musiken jag är inne på....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja såg Slipknot på Reading-festivalen i England 2002 och dom var sjukt mycket bättre då, mycket mer inspiration och energi. Nu körde dom mest på rutin och slängde ur sig klyschor mellan låtarna. Snortight visserligen men trist.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Ingen som såg Liebing?

Inget techno huvud alls här som var på Hultsfred? 😲

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

endå inga bra band iår.. inte min musiksmak alls 😲

Vi gjorde egen musik i stället..

"Jag dricker hällre öl än dig!" är en låt som kanske kommer up på demopostningarna nån gång 😆...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste i år var väl ändå:

Hur var System of a Down's framträdande?

Tyvärr för lite pengar och på tok för smal

energi för att orka ta mig heeeela vägen

från Göteborg.

Är lite sneställd i tankarna när jag tänker

på vad jag gått miste om? [Här skall ni

då bre på med att jag missade världens

konsert.. ]

Vet hur det känns efter en festival, det

är inga Clark Kent takter i en direkt.

😏

Skönt att ni fick bra väder iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spoltoalett för 5:- slår bajamajor i alla utom de mest desperata situationer.

System of a down fick 2 plus av Aftonbladet främst pga av det låga publikljudet. Är det något jag uppskattar så är det när dom äntligen har vettig nivå dvs att man inte välts av basen. Stod Mattias Kling borta vid pampas eller? Det enda jag kan klaga på är att dom inte spelade Jet Pilot, annars var det ruggigt bra.

I övrigt stod nog NIN för den näst bästa spelningen. Alltid kul att Trent Reznor kan stå helt stilla vid sin mick och ändå ha många gånger mer utstrålning än Marilyn Manson som försökte rädda sina urkassa låtval med styltgång och andra små tricks.

Och Moneybrother.. faen att jag bara hann se dom två sista låtarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Inget techno huvud alls här som var på Hultsfred?  😄

Jo för faen! Men var på hultsfred endast för hårdrocken.... iår..

Shit, så du sket i Liebing? Tycker du det var smart? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

lerigt som inihelvete. men bra musik var det!

ingen som var och lyssnade på danska Efterklang i teaterladan?? helt otroligt grymt bra! oj oj..

Mew var också bra.

Bästa kommentaren: "Gå å lyssna på The Ark nu. Dom är också bögar!!" (Hank von Helvete i Turbonegro)

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Bästa kommentaren: "Gå å lyssna på The Ark nu. Dom är också bögar!!" (Hank von Helvete i Turbonegro)

🙁😄 Klockrent 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som såg Liebing?

Inget techno huvud alls här som var på Hultsfred? 😛

Jag såg Liebing! Bland de bästa på Hultsfred faktiskt. Specielt eftersom Son kite kom direkt efter. De blev fyra och en halv timma dansande där! Fatta at benen var döda! Har fortfarande ont!.

Ingen som såg The Mars Volta då?..De var ju de och Soad som ägde allting! Så sjukt fina musiker i Volta! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Ingen som såg Liebing?

Inget techno huvud alls här som var på Hultsfred?  🙂

Jag såg Liebing! Bland de bästa på Hultsfred faktiskt. Specielt eftersom Son kite kom direkt efter. De blev fyra och en halv timma dansande där! Fatta at benen var döda! Har fortfarande ont!.

Ingen som såg The Mars Volta då?..De var ju de och Soad som ägde allting! Så sjukt fina musiker i Volta! 😳

Ååååh! 😛 Blev så sjukt arg på min tjejkompis när hon kom hem och sa att hon INTE sett Liebing.

Du såg inte Prydz?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget techno huvud alls här som var på Hultsfred?  🙁

Jo för faen! Men var på hultsfred endast för hårdrocken.... iår..

Shit, så du sket i Liebing? Tycker du det var smart? 🙂

Nej, inte särskilt...jag skäms...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...