Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag är ingen gitarrist men har just köpt en Ibanez RG 7321 till min hemstudio och skulle vilja ha tips på bra mickar som man kan stoppa i den. De som följer med tar in monitorn och allt annat. Hörde att Emg hade bra mickar för sjusträngade gitarrer, nån som provat.

Tar gärna emot andra tips än Emgmickar också.

Bone

Annons
Postat
  Bone sa:
Hej

Jag är ingen gitarrist men har just köpt en Ibanez RG 7321 till min hemstudio och skulle vilja ha tips på bra mickar som man kan stoppa i den. De som följer med tar in monitorn och allt annat. Hörde att Emg hade bra mickar för sjusträngade gitarrer, nån som provat.

Tar gärna emot andra tips än Emgmickar också.

Bone

Hade en sådan för ett par år sen. Tyckte mickarna var ovanligt dåliga.

Alla mickar över 1000kr blir bra. 😉

Postat
  k9- sa:
Man kan löda dem in på så många olika sätt. Mina humbuckers är splittbara så jag kan få singelcoil feeling med dem.

Precis. Innan löd(d)ade jag min Dimarzio Tone Zone som seriekopplad, men ändrade sedan den till parallelkopplad, och vilken skillnad det blev. Men ifall det låter bättre är ju smaksak, men jag gillade den ökade diskanten, som ibland kan ge en aning single coil känsla.

Postat

Såg att Seymoure duncan hade mickar för sjusträngade gitarrer, är det nån som provat dom?

Min lokalemusikhandlare sa att de lät bra var rätt allround och att de var grymt bra avskärmade och inte tog in så mycket av monitorer och dylikt. nå som vet?

Postat

Tack för alla svar.

Hörde att EMG hade 30 dagars öppet köp på sina mickar så man skulle ju kunna köpa och testa att spela in nåt och om man känner sig missnöjd lämna tillbaks dom. Det känns lite jobbigt att göra så, får se.

Annar är jag lite skeptisk till Emg mickarna efter era kommentarer, vill ju inte bara kunna spela in gitarr med metal karaktär. Funderar på Seymoure duncan. De är ju lite billigare också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.