Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det ngn som har egna erfarenheter av detta? Läst ngt på webben/testar etc av olika märken? Har en seagate disk som jag tänkte använda... så jag lurar på vilken låda som e bäst. Alt kan jag tänka mig en komplett lösning. Ngn?

Annons
Postat

Häpp.

Två tankar. Från min lilla erfarenhet.

USB2 - har haft mycket problem. Firewire har funkat stensäker från dag 1. Aldrig problem.

Jag har två lådor Firewire, en no-name med världens mest högludda fläkt. En annan no-name, helt utan fläkt. Frågan är vilket som är värst, oljud eller risken att disken dör pga överhettning?

Trombonisten.

Postat

Har en extern Maxtor på 200gb som har både USB2 och Firewire anslutningar.

Använder enbart Firewire, varför vet jag inte 😆 har för mig att de flesta prisar Firewire och dissar USB2. Men i så fall : Gör som jag och köp en disk med både och 😄

Postat

Tackar för alla bra svar,själv är jag helt inne på fw då min laptop endast har usb 1.0 samt fw. Dvs valet är inte svårt. En fråga.... Är det fläktar i Lacie och Maxtor lådorna? Är de tysta tro?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.