Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Katjas Madrass

* ARTIST/GRUPP: Fru Lax

* GENRE: Alternativ pop

* LÅTLÄNGD: 4:59

* KOMPOSITÖR: Fru Lax

* PRODUCENT: Fru Lax

* EV. MEDVERKANDE: Fru Lax

* INSPELNINGSÅR: 1998

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 7meg ca

* STATUS: Så färdig den någonsin kommer bli

* LÅTLÄNK:

Gammal skåpmat blir som ny. Katjas Madrass en gammal låt vi gjorde -98. Ostämda trummor och allt, 100% improviserad, mm förutom texten. Total garage! 🙂

Annons
Postat

hm var det bara trummorna som var ostämda sa du 🙂 eller var det allt 🙂

jag vet inte ja jag... men kanske lite kul ändå... 🙂

Postat

Ja det mesta är nog ostämt antar jag. Det är ju garagets atsmosfär genom en 1 mick eller nåt. 😉

Postat

Kul att ni fick med Uno Svenningson på lead vocals 😉

Den här låten förtjänar en ordentlig inspelning.... och avslutande solot är lysande.

Ostämt är ibland uppfriskande! Punkigt! ... jag kör med ostämda instrument med flit ibland.

Postat

Alltså ostämt är ju ett stilgrepp. Hmm "studio" forum iof kanske är lite fel forum för sådant!😉

Låten är från 98 då vi var unga och hälliga.

Så här låtern vi 05

fast vi kan lika gärna låta såhär

Det där med rent ljud, och studioljud osv är en begränsning, något som gör att det mesta låter sterilt och likadant.

Postat

faan ni har ju nästan plankat en låt jag gjorde 82 rakt av 😆😆

Postat

Fan va skönt med lite motgift till all överproducerad electro-muzak. Den första låten är kanske i längsta laget med tanke på det, ehem, begränsade antalet ackord, men jag har inga problem med lo-fi idealet och solot är inspirerat 😎 . Hade nån LA demonproducent fått lagt sina oljiga fingrar på dessa låtar så hade dom kanske inte varit så mycket värda, men charmen ligger helt klart i framförandet. För att inte nämna det uppenbara nöjet i att improvisera som lyser igenom. Det gäller alla tre låtar.

Postat
Alltså ostämt är ju ett stilgrepp. Hmm "studio" forum iof kanske är lite fel forum för sådant!😎

Låten är från 98 då vi var unga och hälliga.

Så här låtern vi 05

Det där med rent ljud, och studioljud osv är en begränsning, något som gör att det mesta låter sterilt och likadant.

heheh, är det Eric Cartman som sjunger på "Rock!" ? 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.