Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej ni datorkunniga!

Jag står i begrepp att köpa en ny printer, eftersom det är lika dyrt att skaffa toner till min gamla trotjänare från -97 som att köpa en billig HP laserjet (eller motsv.).

Fråga: När jag kollar runt bland printrar, så verkar det som den gamla "printerporten" är avskaffad, och alla kör numera med USB-interface. Är det så? Hur i hela friden ska jag lösa min sits i så fall; jag har två USB-portar i datorn, på den ena hänger musen, på den andra hänger ljudkortet. USB-hub har man ju blivit avskräckt från att använda (?) eftersom det rullar resurskrävande applikationer på datorn.

Tips uppskattas!

/Bengan

Annons
Postat

Eller en USB-split som du sätter ihop med musen, undvik att dela USB med ljudkortet. Eftersom att detta kan påverka latencyn. Du bör också kolla din IRQ delning. Om det är så att dina USB-portar delar IRQ plats kan du få problem med latencyn oavsett om den delar med musen eller ljudkortet. Du kan kolla dina IRQ delningar under "Den här datorn" -> "Egenskaper" -> "Hårdvara/Hardware" -> "Enhetshanteraren" -> "Visa" -> "Resurser av typ" (Resources by type) Är det så att dina USB portar delar samma IRQ nummer (siffran som står inom parantes) Kan du få problem med latency.

Lycka till!

/Pelle

Postat
Eller en USB-split som du sätter ihop med musen, undvik att dela USB med ljudkortet. Eftersom att detta kan påverka latencyn. Du bör också kolla din IRQ delning. Om det är så att dina USB-portar delar IRQ plats kan du få problem med latencyn oavsett om den delar med musen eller ljudkortet. Du kan kolla dina IRQ delningar under "Den här datorn" -> "Egenskaper" -> "Hårdvara/Hardware" -> "Enhetshanteraren" -> "Visa" -> "Resurser av typ" (Resources by type) Är det så att dina USB portar delar samma IRQ nummer (siffran som står inom parantes) Kan du få problem med latency.

Lycka till!

/Pelle

Jag förstår dig så här: OM jag delar USB mellan PRINTER och MUS, OCH det inte råder någon IRQ-delning, så är jag alltså helgarderad mot latencyproblem? Låter ju bra isf.

-k9- : Jag kör en laptop, så det är tyvärr inget alternativ.

mvh

Bengan

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Varför har du en mus som pekdon när du har laptop?

Är det kul?

😠

:musik

Postat (redigerat)

skaffa en trådlös mus 😉😛

då kan man ju hålla dom under uppsikt ochså , när man blir för introvert i sitt skapande , om man har ett gps styrt nätverk alltså ...

Redigerat av antikartellmusikern
Postat
Hej!

Varför har du en mus som pekdon när du har laptop?

Är det kul?

😉

:musik

Därför att det är oändligt mycket arbetsvänligare med mus än pekplatta (möjligen en smaksak, men för mig är det självklart).

Å hej antikartellmannen; ja det är klart den är trådlös! DET är nog däremot inte helt nödvändigt... Musen befinner sig sällan mer är 7-8 cm från sändaren. man slipper en sladdjävel till dock.

Tjoflöjt..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.