Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hello

Har snöat in på 2 produkter från behringer en EQ mod 1951 och en sound enchangement mod 1954 som i motsats till mycket Behringer tillverkat är riktigt bra maskiner. Jag skulle dock vilja byta ut rören (tubes) i dessa till modell bättre. Men vart hittar man en leverantör för ändamålet?

/Åke

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

Det är vanliga 12AX7/ECC83-rör... finns lite överallt. Jag har Telefunken-rör i min T1953 Ultragain, och det låter verkligen sviiiinbra men de är lite svåra att hitta. Rekommenderar att du skaffar Electro Harmonix 12AX7EH från t.ex GMF.

Om du har tid, ork och pengar så ska du leta efter några Mullard CV4004, de ska enligt uppgift låta helt makalöst bra i Behringers T-serie. Jag letar fortfarande.

Postat
Det är vanliga 12AX7/ECC83-rör... finns lite överallt. Jag har Telefunken-rör i min T1953 Ultragain, och det låter verkligen sviiiinbra men de är lite svåra att hitta. Rekommenderar att du skaffar Electro Harmonix 12AX7EH från t.ex GMF.

Om du har tid, ork och pengar så ska du leta efter några Mullard CV4004, de ska enligt uppgift låta helt makalöst bra i Behringers T-serie. Jag letar fortfarande.

Leta på du... Har hört rykten att fabriken är nerlagt och att Brian May köpt upp _hela_ restlagret, eftersom dom funkar bäst ihop med hans förstärkare. Och det lär han behöva, blåser tydligen minst ett rör per spelning...

Vågar dock inte garantera sanningshalten i detta!

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Fredrik Groth: Har du släkt i Eskilstuna?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.