Avenue Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 LÅTNAMN: New Generation ARTIST/GRUPP: Bo Avenue GENRE: electro LÅTLÄNGD: 6.37 KOMPOSITÖR: Bo Avenue MEDVERKANDE: Phil Hilfiker (sax) / Sanna Lund (sång) / Sebastian Hall (rap) FORMAT: mp3 STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag eftersom jag snart ska överarbeta några av mina låtar vore det väldigt kul att få kritik på den här också. stort tack på förhand! /boris
fudgesson Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Skön låt fram till rappen. Där dör tyvärr låten för mig. Men annars väldigt skön musik. Gillar det man hört från dig.
Avenue Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 det är just rappen som jag är mest osäkert på, jag gillar den på nåt sätt, fast jag vet inte riktigt om den tillhör låten.
Avenue Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 annars tackar jag så klart och är glad att du gillar det du har hört från mig!! /boris
hackeman Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 (redigerat) Jag gillade det här. Precis lagom experimentellt, utan att förlora rytm och harmonier. Påminner lite om förnyad Björk när tjejen kommer in. Rappen tror jag funkat bättre om du slopat den där effekten som låter som en misslyckad 8-bitars vocoder. Och sen kommer rappen så pass sent in i låten att jag tror lyssnaren redan har gått långt in i ett non-rap mind-set. 🤪 Du har t.ex inga som helst vocals i första halva av låten. Jag tror jag hade strukturerat om det där lite. Men det är din grej, inte min. Får en fyra av mig. 🙁 Redigerat 18 juni 2005 av hackeman
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.