Hwagang Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 Hej på er-nu är jag äntligen klar. -Tills vidare laddar jag upp en "snippet", men det blir kanske mer. -Jag blir själv irriterad när jag inte kan se vissa filmer. Därför finns den i tre olika...samma klipp dock... Som mpg (VCD) (6.2 meg) Som Windows Media (16.5 med) Som Quicktime MOV (14.9 meg) -håll till godo... /Hwagang
Hwagang Postat 16 juni 2005 Trådstartare Postat 16 juni 2005 (redigerat) inspirerad av Elektronik Supersonic? -har aldrig hört talas om: ska ladda i morrn och se vad du menar. :edit: har lyssnat: Kul! -nej jag har aldrig hört dom. Redigerat 16 juni 2005 av Hwagang
®offe Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 (redigerat) Tjingeling Hwagang! Videon hade säkert kunnat göra dig mer rättvisa, det ser bland annat ut som att du har en näsring på varje sida eftersom bilden spegelvänds. Men du är snygg, sexig, har bra röst, säkert en okej låt i sin genre. (en kille som är mest aktiv i en tråd till försvar av Thore Skogman tillmäts säkert ändå inte så stor betydelse i tyckandet av själva låten?) Jag hoppas dock av hela mitt hjärta att det blir en stor framgång, för både din och min skull. För din skull för att du förtjänar det, och för min skull för att jag ibland går till en bar med storbildstv som brukar köra MTV. Då kan jag lite nonchalant säga när din video kommer, - äh kolla, fan va' kul, gamle Hwadde, hon å jag är kompisar, typ! Mina polare ba': äähh, lägg aaaav! Ja ba: -jorå, kolla, har gaddat in hennes autograf på bröstet. Där till vänster under håret, syns lite dåligt nu när jag är orakad.... Lycka till! pk r Edit: Efter att ha lyssnat på Supersonic så är jag frågande till likheten mellan Hwagang och en Vladimir Putin iförd peruk sjunga "My blue jeans is tight, so on to my rocket climb" på bruten ryskengelska.... 😆 Näe, Hwadde, din video och låt är bättre !!! Redigerat 16 juni 2005 av ®offe
musik (oregistrerad) Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Hej! Första frågan: ska videon vara ett hopkok av grönt, orange o.s.v.? Man ser ju knappt nåt! Eller är det fel på mitt grafikkort/windows media player? Andra frågan: vad betyder "snippet"? Tredje frågan: När kommer denna bra låt på MTV? 😆 :musik
musik (oregistrerad) Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Hej igen! Laddade ned låten även i det mindre MPEG (VCD) formatet, där det spelades upp i Real Player istället. Nu var det ju en helt annan video, inte alls grön-orange och det... Riktigt bra! Kommer att tänka på gruppen Metro som hade låten "Nice" bland demoinspelningar. Jag recenserade den och sa det var ett grön-orange hopkok, vilket de förklarade med att det faktiskt skulle vara så! Hmm... Har du Hwagang två versioner ute och ska den vara ett grön-orange hopkok i Windows Media Player-versionen? Jag tror det knappast... Kan nån passa på att förklara varför jag får grön-orange hopkok av videos jag spelar upp i Windows Media Player hela tiden?! F.ö. är det ett schysst ATI X600 kort på 256 Mb jag har i min bärbara här. 😆 :musik
Hwagang Postat 17 juni 2005 Trådstartare Postat 17 juni 2005 Hej igen! Laddade ned låten även i det mindre MPEG (VCD) formatet, där det spelades upp i Real Player istället. Nu var det ju en helt annan video, inte alls grön-orange och det... Riktigt bra! Kommer att tänka på gruppen Metro som hade låten "Nice" bland demoinspelningar. Jag recenserade den och sa det var ett grön-orange hopkok, vilket de förklarade med att det faktiskt skulle vara så! Hmm... Har du Hwagang två versioner ute och ska den vara ett grön-orange hopkok i Windows Media Player-versionen? Jag tror det knappast... Kan nån passa på att förklara varför jag får grön-orange hopkok av videos jag spelar upp i Windows Media Player hela tiden?! F.ö. är det ett schysst ATI X600 kort på 256 Mb jag har i min bärbara här. 😆 :musik Hej på dej -nej du har alldeles rätt: vi har problem med "nermixningen" av Videon. Trots att mixen kommer från samma källa vid samma tillfälle så ger dom olika formaten så olika resultat. Dessutom inträffar det timingproblem som sägs bero på bitrate ...eller nåt...kodningen blir inte lika i alla fall. Som dvd ser allt bättre ut, men vi jobbar på att få till bra nätversioner. snippet=snutt... 🙂 MTV? ...jo tjena...man kan väl alltid drömma
lavrell Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Inte för att verka nedlåtande eller dylikt och jag kan absolut inte göra bättre själv, men är inte det här lite väl tidigt 90-tal? Jag tycker det mest är hemska färger osv. Men det kanske är det som är meningen? 😆 men som sagt, skulle inte kunna göra bättre själv eftersom jag aldrig testat 🙂
MusicGene Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Efter att ha lyssnat på Supersonic så är jag frågande till likheten mellan Hwagang och en Vladimir Putin iförd peruk sjunga "My blue jeans is tight, so on to my rocket climb" på bruten ryskengelska.... blink.gif Näe, Hwadde, din video och låt är bättre !!! Likheten med Supersonic videon är ju videon och effekterna. Själv så skrattar jag gott åt Supersonic-videon därför att de tycker de själva är så häftiga men att det är så fruktansvärt töntigt. Det blir lite samma med 'hand in hand' - mycket effekter och inte så mycket innehåll. Däremot så har ju 'hand in hand'-videon betydligt mer fart och fläkt i sig och passar musikstilen (som jag inte trodde fanns längre) bra. Sorgkanterna vid håret är ruskigt fula dock. Kass bluescreen? Tramsiga bakgrunder, men de ger ju en viss stil... Nu ser jag likheter med Daler Mendhi i videon också. Se Tunak Tunak Tun
Egghuvud Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Jovars snyggt jobbat. hoppas den ger dig ära och framgång. Risken är väl att man får sparken när man laddar ner sånt här på jobbet 🙂
Hwagang Postat 17 juni 2005 Trådstartare Postat 17 juni 2005 Efter att ha lyssnat på Supersonic så är jag frågande till likheten mellan Hwagang och en Vladimir Putin iförd peruk sjunga "My blue jeans is tight, so on to my rocket climb" på bruten ryskengelska.... blink.gif Näe, Hwadde, din video och låt är bättre !!! Likheten med Supersonic videon är ju videon och effekterna. Själv så skrattar jag gott åt Supersonic-videon därför att de tycker de själva är så häftiga men att det är så fruktansvärt töntigt. Det blir lite samma med 'hand in hand' - mycket effekter och inte så mycket innehåll. Däremot så har ju 'hand in hand'-videon betydligt mer fart och fläkt i sig och passar musikstilen (som jag inte trodde fanns längre) bra. Sorgkanterna vid håret är ruskigt fula dock. Kass bluescreen? Tramsiga bakgrunder, men de ger ju en viss stil... Nu ser jag likheter med Daler Mendhi i videon också. Se Tunak Tunak Tun Ja-screeningen är inte lätt med hår som rör sej...men man lär sej... -ja-det är nog meningen att det ska se ut som det gör...lite Bollywood sådär...😆
hackeman Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Kul att se! 🙂 Du hade helt klart dragit fördel av lite fräscha och duktiga dansare, men videon i sig är säkert bättre än mitt första försök kommer att bli. Bra jobbat!
hackeman Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 (redigerat) Nää, jag måste kommentera koreografin lite till... De där tjejerna som kör 80-tals flippmoves vid 00:05 har iaf schysst rytm i kroppen, men just dessa rörelser är ju ganska förlegade. De drar tillbaka videon i tiden. Jeans och flanellskjorta är inte heller speciellt nutid. Din egen outfit är däremot mer tidlös och funkar således. Sen lyckas de flesta dansarna inte ens hålla takten. Du kanske glömde bjuda på sprit innan inspelningen? Däremot vid 00:20 skymtar man i bakgrunden (till höger) en halv tjej i grön träningsjacka med bra mycket coolare moves. I en sekund typ. Sånt hade jag velat se mer av, det hade lyft videon. Hoppas du inte tar illa upp, det är menat som konstruktiv feedback. 🙂 Redigerat 17 juni 2005 av hackeman
Hwagang Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 (redigerat) Nää, jag måste kommentera koreografin lite till... De där tjejerna som kör 80-tals flippmoves vid 00:05 har iaf schysst rytm i kroppen, men just dessa rörelser är ju ganska förlegade. De drar tillbaka videon i tiden. Jeans och flanellskjorta är inte heller speciellt nutid. Din egen outfit är däremot mer tidlös och funkar således. Sen lyckas de flesta dansarna inte ens hålla takten. Du kanske glömde bjuda på sprit innan inspelningen? 😆 Däremot vid 00:20 skymtar man i bakgrunden (till höger) en halv tjej i grön träningsjacka med bra mycket coolare moves. I en sekund typ. Sånt hade jag velat se mer av, det hade lyft videon. Hoppas du inte tar illa upp, det är menat som konstruktiv feedback. 😆 Hej Hacke -nej givetvis får du kmma med kommentarer! -ja, alla dans är inte koreograferad precis, den ambitionen hade jag inte den här gången -dans-stilar och kläder är inte heller helt genomtänkta utan vi har "skjutit" det som kommit framför kameran. Däremot så har nog dålig rytm snarast att göra med våra syncproblem. Vi "tweakar" nu för att få till det, men de e lurigt: man skulle haft 4gig minne eller nåt specilal-kort för att få videon att rulla mjukt i redigering. Som det är nu får man rendera ner det hela, kolla på resultatet och sedan knuffa klippet lite mer osv... kommer snart en uppdaterad version: men stylingen kommer nog att vara den samma lol edit: gig/meg.... Redigerat 19 juni 2005 av Hwagang
Cloudsurfer Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Helt okej video, inte för mycket och inte för lite, bara av ren nyfekenhet så undrar jag: hur mycket kostade den att göra?
Hwagang Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 Helt okej video, inte för mycket och inte för lite, bara av ren nyfekenhet så undrar jag: hur mycket kostade den att göra? -tack. Nollbudget är det som gäller för närvarande. Kamera för under tre tusen, programvara för femhundra spänn. Hjälp från goda vänner med dans, videoinspelning mm.
Cloudsurfer Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 Helt okej video, inte för mycket och inte för lite, bara av ren nyfekenhet så undrar jag: hur mycket kostade den att göra? -tack. Nollbudget är det som gäller för närvarande. Kamera för under tre tusen, programvara för femhundra spänn. Hjälp från goda vänner med dans, videoinspelning mm. Ah, inte alls farligt med andra ord, ja grattis till en schysst video får man väl säga
Hwagang Postat 19 juni 2005 Trådstartare Postat 19 juni 2005 Helt okej video, inte för mycket och inte för lite, bara av ren nyfekenhet så undrar jag: hur mycket kostade den att göra? -tack. Nollbudget är det som gäller för närvarande. Kamera för under tre tusen, programvara för femhundra spänn. Hjälp från goda vänner med dans, videoinspelning mm. Ah, inte alls farligt med andra ord, ja grattis till en schysst video får man väl säga tack- nästa video ska bli en minimalistisk historia i gråskala och deppiga personer med slokhattar, långrockar: absolut dansfri...lol
Stinkey (oregistrerad) Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 Med den budgeten är den en helt OK video, tycker jag verkligen. Angående Music Genes ryssar är det ju skitkul om det är på skoj och bara ledsamt om dom menar allvar.
MusicGene Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 Med den budgeten är den en helt OK video, tycker jag verkligen. Angående Music Genes ryssar är det ju skitkul om det är på skoj och bara ledsamt om dom menar allvar. jag tycker det är roligare om dom menar allvar 😆 Hwagang: bra resultat med den budgeten helt klart
Ndesh (oregistrerad) Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 (redigerat) Ah, får Lillie & Sussie vibbar av det här, värsta 80-talsretro, solnedgångsbackdrops och allt! Tycker inte alls du skall minska på färger och effekter, snare tvärt om, allt eller inget! 😆 Håller med dig MG, är det fake blir det ju bara en annan "Gunther" men är det genuint (vilket jag tvivlar på) är det riktigt skoj. Mer video-feedback åt folket! Redigerat 19 juni 2005 av Ndesh
Hwagang Postat 19 juni 2005 Trådstartare Postat 19 juni 2005 Ah, får Lillie & Sussie vibbar av det här, värsta 80-talsretro, solnedgångsbackdrops och allt! Tycker inte alls du skall minska på färger och effekter, snare tvärt om, allt eller inget! 😄 Håller med dig MG, är det fake blir det ju bara en annan "Gunther" men är det genuint (vilket jag tvivlar på) är det riktigt skoj. Mer video-feedback åt folket! Genuint eller inte: kul ändå! tack boys: en del hajjade direkt: Lilli å Sussie goes Bollywood 😛 -ja: budget kan man inte tala om, vi har iofs haft hjälp att spela in video av digitalinfo.se , men vi måste oftast välja bort dom klippen: innehåll har vunnit över kvalitet i de flesta fall (min Panasonic nv gs11 över en canon xl1)... -ett Lillie å Sussie-smakprov då: 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.