Jump to content
Annons

Till försvar för Tore Skogman


Egghuvud

Recommended Posts

Spinoff från en annan tråd.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=12986

Bästa Tore låten måste väl ändå vara Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Lyssna på följande strofer;

Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Säger man det högt och klart så lyser det bengaliskt

Själva ordet är väl faktiskt ganska infernaliskt

Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alltså, det är ett inlägg av mig som startat denna våg av Skogman-sympatier som nu väller in över forumet. I tråden om nattning av barn, råkade jag kommentera någons metod för insomning av barn med hjälp av någon käck artist. Då skrev jag att det var tur att det inte var Tore Skogman man hade nattat barnet med. Det skulle jag inte ha gjort. Jag funderade över att dra till med Bertil Boo. Då jag dock misstänkte att alla inte delar mitt sjukliga intresse för gamla Åsa-Nisse-filmer, tänkte jag att han skulle vara okänd för många här. Jag borde ha valt någon annan. För detta ber jag om ursäkt. Jag ber också om ursäkt till Tore och alla hans fans här på forumet.

Hjälp mig. Om tesen skulle visa sig vara sann, den att det Du nattar Dina barn med när de är små är det de kommer att digga när de blir lite äldre, vilken/vilka artister skulle Du INTE spela då? Vad är det värsta Dina framtida barn skulle kunna lyssna till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, det är ett inlägg av mig som startat denna våg av Skogman-sympatier som nu väller in över forumet. I tråden om nattning av barn, råkade jag kommentera någons metod för insomning av barn med hjälp av någon käck artist. Då skrev jag att det var tur att det inte var Tore Skogman man hade nattat barnet med. Det skulle jag inte ha gjort. Jag funderade över att dra till med Bertil Boo. Då jag dock misstänkte att alla inte delar mitt sjukliga intresse för gamla Åsa-Nisse-filmer, tänkte jag att han skulle vara okänd för många här. Jag borde ha valt någon annan. För detta ber jag om ursäkt. Jag ber också om ursäkt till Tore och alla hans fans här på forumet.

Hjälp mig. Om tesen skulle visa sig vara sann, den att det Du nattar Dina barn med när de är små är det de kommer att digga när de blir lite äldre, vilken/vilka artister skulle Du INTE spela då? Vad är det värsta Dina framtida barn skulle kunna lyssna till?

😳😆😄

Med tanke på nattningen så skulle det väl vara outhärdligt med carola

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaaaeeeee, inte jag. Inte just nu iallafall.

Hade du skrivit Bertil Boo så hade mitt försvarstal inte blivit lika digert, den enda hit han hade som jag kommer ihåg var "Violer till mor" (bara titeln är ju en tiopoängare) men den hade han väl knappast skrivit själv? Men du har ju rätt i att då hade bara c:a 1,4% av Forumets medlemmar varit med i matchen, 26% hade trott du menade LO's förre ordförande, och resten hade struntat i vilket.

Jag skulle inte natta mina barn till Shakira, jag blir alltid helnervös när hon sjunger, för rösten låter ibland som en i fett inlindad 57-årig depraverad brasiliansk mörk halsröst för att i nästa sekund låta som en katolsk 11-årig flickas mun-röst. (förstår ni hur jag menar?) Både rösterna låter okej, men inte i en och samma person i en och samma låt.... 😳 Jag blir skitzig!

Men vänta, nu snodde du ju tråden från Ägget som ville ha en försvarstråd för Thore? Smart drag, snygg avledande manöver trodde du? 😄

Men nej, den gubben går inte, Thore rular megafett, vi behöver fler underskrifter på petitionen till Thores försvar, samt också protestlistan som ska postas till Wonderboy. (kommer att avlämnas på din gårdsplan av ASG, och då menar vi inte den LÄTTA lastbilen som de har!) 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vänta, nu snodde du ju tråden från Ägget som ville ha en försvarstråd för Thore? Smart drag, snygg avledande manöver trodde du? 😆

Men nej, den gubben går inte, Thore rular megafett, vi behöver fler underskrifter på petitionen till Thores försvar, samt också protestlistan som ska postas till Wonderboy. (kommer att avlämnas på din gårdsplan av ASG, och då menar vi inte den LÄTTA lastbilen som de har!) 😳

Aaah, Du genomskådade mig! Haha, gott, Roffegubben!

Jaha, så det är den kostymen Du har på Dig idag! Alltid lika roligt med någon som vill ha och ge omgångar med stryk!

Än så länge verkar det inte som om Ni har så många fler som hänger på Er Skogman-sekt. Det där som skulle lämnas på min gårdsplan med hjälp av ASG men inte med den lätta lastbilen, lär kunna lämnas av en sommarjobbare som har cyklat dit!

Alla föräldrar som nattar sina barn med Thore Skogman bör bli av med vårdnadsrätten. Barnen bör tas om hand och sättas på en musikalisk diet bestående av Soilwork, ACT, Ritual, Björk, Rebecka Thörnqvist m fl. På så sätt får de en chans att återhämta sig och påbörja en sund levnadutveckling.

Föräldrarna transporteras på godsvagnar till Säffle och tvingas att lyssna till Thores samlade "låtskatt" dygnet runt tills dess att de gör avbön och inser sitt fruktansvärda brott. De får naturligtvis inte tillbaka sina barn men däremot så får de en sån där blågul Thore-keps så att vi andra, normala medborgare lätt kan urskilja dem i en folkmängd. Jaktsäsongen på dem bör dock begränsas till Oktober - November då risk för utrotning föreligger. Jaktsäsongen ligger ju lämpligt till så det är väl inte en alltför kvalificerad gissning att plädar av Thore-fans blir nästa års julklapp.

Vad sa Du nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

ix (oregistrerad)

Vilken spöklikt vältajmad tråd!

Jag hörde igår låten "Räkna med hesa Fredrik" med ovan nämnda man och min slutsats är synnerligen enkel...

THORE ÄR SATAN!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken spöklikt vältajmad tråd!

Jag hörde igår låten "Räkna med hesa Fredrik" med ovan nämnda man och min slutsats är synnerligen enkel...

THORE ÄR SATAN!!!

-ix- är en begåvad person. -ix- gillar inte Skogmän. W-ponken gillar -ix-.

Link to comment
Dela på andra sajter

wonderboy har pajjat tråden 😮

Det är hela tiden hans taktik. Avledning, avledning, avledning. Pajja och förstör för oss i Thores Vänner.

Men jag kan inte bläjma honom (Jerry Williams-uttryck) eftersom han alldeles försent upptäckte den äckliga kackamackan som han placerade i det blå skåpet.

Nu är han riktigt skit-i-byx över vad han ställt till med. Det står inte på förrän vi kan läsa i expressen:

THOREVÄNNER GJORDE PROTESTCHOCK! Med en bild av en Scania 111 med tippflak, som tippar 26 ton protestlistor i en liten trädgård någonstans i Sverige.

Inringad på bilden är Underpojkens hand, som sticker upp mellan lista 11.249 och lista 22.421. Bildtext: Den förvirrade mannens hand, sticker upp mellan protestlistorna, då han simmandes försöker ta sig i skydd bakom huset. Notera havet av människor som står bakom lastbilen och skrattar åt den ensamme mannen.

IX gör bot medan tid är, demoner kommer att hemsöka dig, wellpapp kommer att gnuggas mot dina kinder intill dess döden kommer som en befriare.

/®offe, suppleant i Thores Vänner

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, kom igen nu! ALLA har en åsikt om Thore! Låt Er inte intimideras av Råa Roffes skrämseltaktik. Han inser nu själv att han håller på att rasa i aktning här på forumet och börjar ta till brösttoner. De facto går tankarna till Shakira när man läser hanses omständiga och dåligt förtäckta hot. Att han sen har med sig ett ägghuvud i den här fajten förbättrar ju inte hanses situation, tvärtom!

Låt dem få veta vad Du tycker om Snore Plogman, det är deras enda chans till insikt!

Din ende sanne vän

W-ponken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde att regeringen funderade på att byta ut nationalsången mot superoptimopsis

ingen som har en snygg bild på vårt hjärteobjekt? Jag har svårt att länka bilder.

egghuvud tillförordnad ordförande i Thores vänner

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud, du berikar min värld.

Vilken fantastisk intervju.

Funderar på att göra en "Thore" och posta 1200 låtar i demoforumet.

(ettusentvåhundra låtar) Sug på den du underpojke! Vill också uppmana dig att lyssna på de tänkvärda ord som Gud Thore läser ur sin egenhändigt skrivna poesibok, "att vandra över bron, och höja optimismens tak, och plocka upp, de värdefulla grynen" är verkligen något du ska ta till ditt hjärta och fundera över vad han egentligen menar.

/Högaktningsfullt

Roffe å föreningen Thores Vänners vägnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får det vara nog! Nu slår jag näven i tangenbordet och säger "halt"! Jag har anmält denna tråd till Olsberg och han kommer naturligtvis att plocka bort den illa kvickt. Jag yrkar också på att Boffe och Skägghuvud blir sackade från forumet.

Tänk på att det finns unga människor på detta forum som aldrig hört talas om Skogman. Jag kan inte bara låta två musikterrorister utsätta unga människor för det här. Tänk på konsekvenserna! Vi blir en nation av lallande blågula grönsaker med överdrivna inandningsljud och som hela tiden måste rusa upp så fort vi ser en scen och dra "Popitopp" och ett 70-tal andra meningslösa dängor som bara syftar till att fördumma och fördröna fler och fler. Om vi nte säger ifrån kommer vi alla snart att tvingas göra covers på våra "Thore-favoriter" i nån ny musiktävling här på forumet. Det var så här som Nazi-tyskland uppstod, ingen vågade säga ifrån!

Näe, lägg ägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nädu dunderpojk, nu är du ute på cykeln igen!

Tänk vilken underbar värld;

- Inga barn blir retade i skolan för sina kläder, alla går iförda kostym, skurna på längden i blått och gult, inga jämrans kannadagoosejackor å sånt.

- Alla höjer optimismens tak!

- Alla plockar upp de värdefulla grynen!

- Den 6e juni får alla som beviljats medborgarskap i Sverige ett pass samt en blågul kostym, samt sjunger SUPEROPTIMOPPSIFUNGELAIOMENAAALIS eller hur det va'? Så långt från Adolf som man kan komma!

Kom igen nu då, provnynna en Thorelåt, det är inget farligt, det är inte som cigg, du blir inte alls beroende. Du blir lite glad kanske, och tycker livet blir lite schysst och blågult sådär, men det är inget farligt alls! Sprit är ju mycket värre. Prova litegrann:

- rammtiidditiljantidditamriddidiljnatiddidamtidiiriljnatiiddammtiddidej (sticket ur "surströmmingspolkan")

Det är inte alls farligt, jag har flera kompisar som testat och dom tyckte det var helt okej, dom nynnar bara på helgerna och kan sluta när dom vill!

Kom igen, prova liiiite nu då.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Alla i samma kavaj" "ingen som retas" "Så långt från Adolf man kan komma" Nej, just det, det var ingen som vågade retas när de tyska ungdomarna kom till skolan i sina "fina" uniformer heller!

Men ok, låt gå. Jag gör väl ett försök men bara ett!

"rammtiidditiljantidditamriddidiljnatiddidamtidiiriljnatiiddammtiddidej!" Men det svänger ju! Dra på trissor! Guvabra! Jag har skådat ljuset, tack Roffe!

Har Du tänkt på att om vi kan hålla liv i den här tråden ett tag till så kommer den här tiden på forumet att kallas för "Skogman-eran" av forumisterna? Det Du! Men, seså, gå nu och komponera nåt i sann Skogmansk anda och lägg upp det på forumet. Det var länge sedan Du bjöd på något nytt och Du måste ju följa upp Din latin-hit nu. Jag har ännu inte vågat lyssna på den då jag befarar influenser från Säffle. (Egentligen försöker jag bara lura Dig från tråden så att Dina gnagare får sin dagliga ost och jag kan breda ut mig en smula.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi nte säger ifrån kommer vi alla snart att tvingas göra covers på våra "Thore-favoriter" i nån ny musiktävling här på forumet. Det var så här som Nazi-tyskland uppstod, ingen vågade säga ifrån!

Näe, lägg ägg!

Fan wonderboy det där är ju en riktigt bra idé till nästa studiofestival.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thore? Varför mobbar ni Arne Qvick?

Rosen måste vara den underbaraste låt som någonsin gjorts karaoke på....

Link to comment
Dela på andra sajter

Spinoff från en annan tråd.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=12986

Bästa Tore låten måste väl ändå vara Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Lyssna på följande strofer;

Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Säger man det högt och klart så lyser det bengaliskt

Själva ordet är väl faktiskt ganska infernaliskt

Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Thore i all ära men...

Knappast hans låt!

Supercalifragilisticexpialidocious

Even though the sound of it is something quite atrocious

If you say it loud enough, you'll sound precosious

Supercalifragilisticexpialidosious

ur Disneys Mary Poppins

Messersmithen 😄

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Spinoff från en annan tråd.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=12986

Bästa Tore låten måste väl ändå vara Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Lyssna på följande strofer;

Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Säger man det högt och klart så lyser det bengaliskt

Själva ordet är väl faktiskt ganska infernaliskt

Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Thore i all ära men...

Knappast hans låt!

Supercalifragilisticexpialidocious

Even though the sound of it is something quite atrocious

If you say it loud enough, you'll sound precosious

Supercalifragilisticexpialidosious

ur Disneys Mary Poppins

Messersmithen 😄

Håkan

Skrev Disney på svenska oxå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men man får väl anta att den gode Thore S har gjort en trevlig översättning, det finns ju antagligen de här som skulle bli vrånga om jag anklagade herr Skogman för plagiat, och det vill jag ju inte 😄

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Min Morfar brukade alltid sjunga "du är en riktig klippare" för mig när jag var liten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men man får väl anta att den gode Thore S har gjort en trevlig översättning, det finns ju antagligen de här som skulle bli vrånga om jag anklagade herr Skogman för plagiat, och det vill jag ju inte 😄

Håkan

Direkt när jag läste ditt första inlägg kände jag ju igen låten, jag tror den gode Thore bara står för texten, annars upplöses föreningen Thores Vänner med ett skri av förtvivlan! Eggis, var är du? Någon måste göra de dörti wörk å gå till botten med detta?

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Morfar brukade alltid sjunga "du är en riktig klippare" för mig när jag var liten...

Ja här ser man, till och med den mest hårdföra rappare har en relation till gamle Thore. Vi välkomnar härmed Danny till föreningen!

Ps i den låten har jag för mig andningsljuden nästan nådde upp i nivå med JA37 med tänd EBK....

Link to comment
Dela på andra sajter

Spinoff från en annan tråd.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=12986

Bästa Tore låten måste väl ändå vara Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Lyssna på följande strofer;

Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Säger man det högt och klart så lyser det bengaliskt

Själva ordet är väl faktiskt ganska infernaliskt

Superoptimopsistoppipangfenomenaliskt

Thore i all ära men...

Knappast hans låt!

Supercalifragilisticexpialidocious

Even though the sound of it is something quite atrocious

If you say it loud enough, you'll sound precosious

Supercalifragilisticexpialidosious

ur Disneys Mary Poppins

Messersmithen 😉

Håkan

Jodå visst fan är det Mary poppins, men översättningen är Thores och jag har den på skiva så jag vet att han har sjungit ind en på svenska. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...