fudgesson Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 (redigerat) LÅTNAMN: juggernaut & it´s evil. (2st) ARTIST: tublenco (a.k.a fudgesson) GENRE: agent/bil jakt musik (?) LÅTLÄNGD: 3.21 + 2.46 KOMPOSITÖR: tublenco INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT:mp3 STORLEK: 4.7mb + 3.9mb STATUS: über slask skiss (work in progress) LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag edit: där var visst några extra sura toner som smugit sig in på refrängerna på "juggernaut". dom är borta nu + att där ligger lite vox samplingar på den nu. Funderar på att ha en berättar röst på juggernaut låten. Hmm... Your browser does not support the HTML5 audio tag ...mer agent musik. Lite lugnare (ibland) denna gång. Den här är lite agent, lite rock, en del elektroniskt och så en gnutta tv spel. Allt i ett. 😲 Tacksam för all feedback! 😏 Håller alltså på att experimentera fram lite "agent" låtar till ett gig. Några tidigare experiment finns i denna tråd: https://www.studio.se/index.php?showtopic=12790&st=0 Juggernaut it´s evil Redigerat 15 juni 2005 av fudgesson
Grannen Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Juggernutten var oerhört bra! Slänga bilhandskarna och ta på badring istället. Mycket begåvat, fräckt , fantasifullt och tajt! Detta skulle jag vilja se live! ;-)
Jazzman Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Klockrent! Låter precis så agent som man vill ha det! Kul att du fick in wahwahn där i "evil" också 😉 Låtarna, speciellt Evil, har en grym ljudbild och panoreringar måste jag säga Enda jag tycker låter konstigt är orgeln i slutet av juggernaut. Det känns som att låten ska sluta iom den snygga uppbyggnaden och sen kommer orgeln som en konstig eftersläng. Annars klockrent som sagt.. 😲 Hur gör du? Lirar du allt själv eller är det samplingar mestadels?
Grannen Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Jazzman! När du nämner orgeln så...jag tyckte den var kanon! Oj, oj ,oj vad rätt! 😉 Men..smaken är som baken..
fudgesson Postat 15 juni 2005 Trådstartare Postat 15 juni 2005 Über tack Grannen & Jazzman! Kul som tusan att ni gillar. 😲 Fuskade in lite VG wah-wah där på "evil". Själv är jag fiasko på gtr men hoppas få över en polare snart som kan lägga lite riktig wah-wah. Kanske kan man hitta nån bra wah preset till podden. Hmm... Hehe - jo kyrkorgeln i slutet på juggernaut var en impuls grej. Råkade ha lagt upp det ljudet i min template så det bara liksom åkte in. Dramatiskt tyckte min flickvän och dramatiskt är ju bra Där är en massa samplingar med inga loopar förutom några tvärflöjt riff och nån percussion REX fil. Elbas och elgtr är hårdvara. En Fender Precision genom en Sansamp bass driver och en Maton Mastersound genom Pod xt. 😉
fudgesson Postat 15 juni 2005 Trådstartare Postat 15 juni 2005 där var visst några extra sura toner som smugit sig in på refrängerna på som är borta nu + att där ligger lite vox samplingar på den nu 😉
Jocke Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 (redigerat) Lyssnar på Juggernaut nu. Jävligt cool musik för det första och riktigt gött basljud för det andra! Edit: Kommer ni vara 300 pers på scen eller hur löser ni allt live? Redigerat 15 juni 2005 av Jocke
Eliasson Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 (redigerat) Fan Fudgesson...du är min idol nu! otroligt snygga och koola låtar! Jag blir så glad att nån fortfarande håller på med denna genre! ge oss mer! mer! mer! *edit* evil....japp...kung! Redigerat 16 juni 2005 av Eliasson
fudgesson Postat 16 juni 2005 Trådstartare Postat 16 juni 2005 Tack ska ni ha 🙂 Ja hur fasiken ska man lösa detta live...hmm. Får bli lite fusk. Kanske kan man lura publiken och säga att vi ha en blyg orkester som sitter bakom scenen, hehe Men planen nu är väl att ha en del på powerbooken och sen live så är det gtr, bas, trummor, percussion, lite keyboard,tvärflöjt och lite vokala inslag. Eliasson: lyssnade lite på ditt underwood projekt. Det var ju attans skönt. Är svag för sådan musik. Jag och en vännina har också lekt lite i samma genre kan man väl säga. Finns lite här om du vill höra: http://www.tublenco.com/batu/ Ska genast plocka hem alla dina låtar/era låtar. ...och så är det även dags för fika...
Egghuvud Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 (redigerat) Jag tyckte denna var den mest helgjutna. Gillar den mer än Starsky och Hutch. Fullständigt underbara riff. Komplett med ljudeffekter och allt. Lysande helt enkelt. Speciellt gitarrerna känns väldigt på. 😏 Trodde ungarna var från children of the corn.... Redigerat 17 juni 2005 av Egghuvud
olke Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Du får lite creds av mig här oxå då.. grymt bra, helt enkelt. jag har laddat Ableton Live med 4 eller 5 av dina låtar, så ja gkan mixa in dom ikväll och imorgon. Den låten som funkar bäst att mixa in, rent tempomässigt, är dock "starsky". Kommer garanterat köra den ikväll. Blir ett grymt skönt break från houselåtarna vi kommer lira typ : ) tack för den fina musiken!
fudgesson Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 Tack Egghuvud! 🤪 Attans kul att slänga in lite ljudeffekter i musiken. Ny grej för mig. Så det ska man ju helt klart leka vidare lite med. Kidsen är från en en film som heter Village of the Damned. Den är egentligen en remake. Originalet från 1960 är en skön film som rekommenderas: http://www.imdb.com/title/tt0054443/ olke: Super nice att du spelat musiken ute. Tack för det. 🙁 Hoppas det gick bra. Fritt fram att slakta/remixa låtarna som du om du spelar dom ute. Mer agent musik till folket!
Ndesh (oregistrerad) Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Mmm, Juggernautlåten var verkligen juste, kul med lite hårdare "agentmusik", borde låta grym live, när spelar ni i Malmö-trakten?
Mr Underhill (oregistrerad) Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 FULLKOMLIGT LYSANDE !!!! Som "gammal rocker" får jag osökta skööna flashbacks 😆 till Queens låt FLASH. Riktigt balla båda 2 och jag instämmer att det vore kul att få se detta live om tillfälle ges. Om och när och var kan du väl posta ett inlägg så man kan glida dit. 😆 ROCK ON / Mr. U
RinCls Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Tojt! Tycker det låter jäkligt bra, skulle vilja ha en hel skiva med sådant här. It´s Evil samplingarna var riktigt bra och syntharna i den likaså! Cool! 🙂
zkitz Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Another masterpiece brought by: Tublenco! Om du skulle gjort dethär till en metal låt så skulle det ju vara värsta hiten (iofs värsta hiten nu också).. Vilket program använder du ? Reason Orkester Soundbank ;] ?
fudgesson Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 Tusen tack Ndesh, Mr Underhill, RinCls & zkitz !! Super kul att ni gillar. 😆 Gigget vi har är på Malmöfestivalen 26:e augusti under Vibracruch arrangemanget. http://www.crunchy.dk/asp/default.asp?News_Id=139 http://www.malmofestivalen.nu/ zkitz: de flesta orkester ljuden kommer från EWQL Gold. http://www.soundsonline.com/sophtml/details.phtml?sku=EW-160 Väldigt nöjd med det. Rekommenderas. Lyckade dock köpa det väldigt undet ett "group buy". Fast det är rea på det nu också ser jag. Fast det var ännu billigare under "group buy".
Ndesh (oregistrerad) Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Gott! Då lär jag dyka upp! Är det på bastionen ni spelar?
fudgesson Postat 18 juni 2005 Trådstartare Postat 18 juni 2005 Är det på bastionen ni spelar? Det är tydligen ändrat för i år: "The venue site will be moved from Bastionen to the larger Mölleparken (a 3 stage festival area situated in Kungsparken)."
Ndesh (oregistrerad) Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Ah, juste, lite större område än förra året mao, kan behövas. Skall hålla ögon och öron öppna..
Nad Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 Oh fuck! 😛 Du är nog helt klart i topp här. "Vicken" man!
fudgesson Postat 19 juni 2005 Trådstartare Postat 19 juni 2005 Tack ska du ha Nad 😆 Mer Spy-Fi musik till folket!
LDB Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 Skitsnyggt! Vad snabbt du producerar! Känns som du lägger flera länkar varje vecka!! Och de är bra!! Mera mera... 😲
fudgesson Postat 19 juni 2005 Trådstartare Postat 19 juni 2005 Tack LDB! 😏 Kan bara göra musik snabbt annars tröttnar jag. Tyvärr betyder det också att jag sällan går tillbaka till en låt som är påbörjad och gör klart den eller går tillbaka och fin pillar/mixar den. Men det ska jag banne mig lära mig. En grej som underlättar är att jag vet ungfär vilka ljud som jag vill ha i denna stilen så jag har byggt upp en template i Nuendo som jag utgår ifrån. Där finns det mesta jag behöver så det är bara att spela in direkt utan att koppla in saker eller leta samplingar osv...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.