Fridh Postat 11 december 2003 Dela Postat 11 december 2003 đ Halloj! Jag har samplat Ă„ programmerat Ă„ bakat en ReFill. Först var den tĂ€nkt enbart till 99musik-medlemmarna, men "what the heck" - alla Ă€r vĂ€lkomna att plocka hem och anvĂ€nda. Fil(l)en bestĂ„r av 110 mb D-50-samplingar, men eftersom ReFill-formatet komprimerar (vid lagring, ej uppspelning) Ă€r det en 57 mb stor fil. Kommentarer uppskattas Ă„ det varmaste! Filen finns pĂ„ denna sida - server 2 Ă€r förmodligen snabbast; http://217.215.38.162/synthesite/index.html HĂ„ll till godo och lova att koka ihop nĂ„got snyggt som jag fĂ„r höra sedan. Mvh Patrick! http://www.99musik.com http://hem.passagen.se/sequence/?noframe Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 14 december 2003 Dela Postat 14 december 2003 Ofan,,man fĂ„r tacka man fĂ„r tacka đđ Checkar in sidan nu med Ă€n gĂ„ng đđ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
J (oregistrerad) Postat 14 december 2003 Dela Postat 14 december 2003 HĂ€rligt, tankar pĂ„ en gĂ„ng đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
mattias Postat 14 december 2003 Dela Postat 14 december 2003 aaaah...trevligt...har iofs inte hört samplingarna Ă€n đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Guest (oregistrerad) Postat 14 december 2003 Dela Postat 14 december 2003 thanks PF! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
mattias Postat 15 december 2003 Dela Postat 15 december 2003 fanns kanske inte sÄ mycket som jag hade anvÀndng för...men ÀndÄ trevligt med gratis refill! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
i_smurawa (oregistrerad) Postat 17 december 2003 Dela Postat 17 december 2003 tackar, ska bli intressant tt prova. mvh Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Lofobia Postat 19 december 2003 Dela Postat 19 december 2003 Man fÄr tacka sÄ mycket! Ett refill extra Àr aldrig fel! =) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Fridh Postat 19 december 2003 TrĂ„dstartare Dela Postat 19 december 2003 Tackar boys, det var kul att bjussa pĂ„ lite D-50-klanger lagom till gröten... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MBe (oregistrerad) Postat 19 december 2003 Dela Postat 19 december 2003 Tack sĂ„ mycket, bra initiativ!! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Fridh Postat 12 mars 2004 TrÄdstartare Dela Postat 12 mars 2004 Kul att sÄ mÄnga tackar och bockar. Jag har bytt nicknamn nu men det Àr alltsÄ jag som ligger bakom 'fillet. Om ni vill ha subtractorpatchar ocksÄ sÄ ligger det pÄ min sajt, bara att tanka hem (sidan heter "sysex"). www.bitley.com Àr adrezzen. D-50-refillet Àr rÀtt vÀl spritt har jag förstÄtt, vilket ju Àr superkul! ;-) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 13 mars 2004 Dela Postat 13 mars 2004 HĂ„ller inte med pĂ„ anvĂ€ndnings komentaren. Tycker helt klart den hĂ„ller HĂG klass. fanns en hel del anvĂ€ndbart. Kollade Ă€ven in SubtractorFillet lĂ„ter sĂ„dĂ€r, men jag tror det Ă€r fruktat svĂ„rt att fĂ„ till en GODKĂND SubtractorFill. D-50= STORT + I kanten FortsĂ€tt sĂ„ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
JHoffa (oregistrerad) Postat 14 mars 2004 Dela Postat 14 mars 2004 SkitlÀckra instrument!! Bra jobbat! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Fridh Postat 27 mars 2004 TrĂ„dstartare Dela Postat 27 mars 2004 Roligt roligt! Ett par urskuldande comments! đ 1. Det Ă€r bara 1 sample "across" i varje instrument. 2. Sample start-parametern Ă€r lite "slö" i vissa patcher. SĂ„ ni fĂ„r ha lite överseende... đ Det gĂ„r dock bra att bygga egna patcher med samplingarna, bĂ„de i NN19 och NNXT... ja, t om i ReDrum för den som Ă€r lagd Ă„t det rytmiska hĂ„llet. Som sagt, lĂ€nka gĂ€rna till musik ni gör med ljuden, vore skoj att höra hur ens "rattande" tillĂ€mpas i praktiken! :-) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 6 april 2004 Dela Postat 6 april 2004 sidan hittas inte lĂ€ngre đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Fridh Postat 6 maj 2004 TrĂ„dstartare Dela Postat 6 maj 2004 Hupp? http://www.bitley.com funkar för mig i alla fall! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Wille Postat 25 augusti 2004 Dela Postat 25 augusti 2004 Tja! đ Ăr vĂ€ldigt sugen pĂ„ D-50 refillen som finns pĂ„ nya skivan 7-04, men anvĂ€nder ej Reason đ đ .. sĂ„.. finns det nĂ„gon converter ?? .rfl till Wav el liknande ? Mvh / Starion. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Wille Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Tja! đ Ăr vĂ€ldigt sugen pĂ„ D-50 refillen som finns pĂ„ nya skivan 7-04, men anvĂ€nder ej Reason đ .. sĂ„.. finns det nĂ„gon converter ?? .rfl till Wav el liknande ? Mvh / Starion. đ pleese ingen som vet? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Svaret Àr nej, det gÄr inte. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
nkai Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Var och köpte tidningen igĂ„r (mĂ„ste börja prenumerera snart), och testade refillet. Ett ljud fick mig att haja till. Det lĂ€t precis som leadsynthen i Magnus Ugglas 80-talsslagdĂ€nga "Fula gubbar"! Kan det hĂ€nda att det var en d-50 han anvĂ€nde mĂ„nne? Ăr inte sĂ„ vĂ€rst insatt i synthhistorien sĂ„, ni fĂ„r ursĂ€kta. d^_^b Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Nu fattar jag ju inte varför nĂ„gon skulle vilja ha D-50 ljud, om man inte försöker Ă„terskapa nĂ„n Edin & Ă dahl-hit frĂ„n 1989 förstĂ„s. Det finns ingen converter. Du fĂ„r helt enkelt rewajjra... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Wille Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Nu fattar jag ju inte varför nĂ„gon skulle vilja ha D-50 ljud, om man inte försöker Ă„terskapa nĂ„n Edin & Ă dahl-hit frĂ„n 1989 förstĂ„s. Det finns ingen converter. Du fĂ„r helt enkelt rewajjra... đ OK, tack Discodan och Nattvaktaren, "Edin & Ă dahl-hit frĂ„n 1989" đ D-50 Ă€r en blivande klasiker! đ Ă€ven sĂ„ Korg M1. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Fridh Postat 6 september 2004 TrĂ„dstartare Dela Postat 6 september 2004 Hej Folks! đ Kul. Om nĂ„gon har en M1:a att lĂ„na ut sĂ„ kan jag "Refilla" den ocksĂ„... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Fridh Postat 6 september 2004 TrÄdstartare Dela Postat 6 september 2004 SÄg nu att min kompis Volantiz har plockat ned sajten, och sjÀlv har jag plockat ned bitley.com dÄ jag kör min nya domÀn. Refillet bör finnas online nÄgonstans, man kan ju Googla lite annars. Om inte annat sÄ har ni som vill ha ljuden en bra anledning att skaffa senaste numret av Studio... :-)))) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.