Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

DÄ var det dags för röstning. Ladda hem hÀr:

Semifinal i Studiofestival # 6

TÀnd nu grillen, öppna en kall, vrid upp stereon sÄ det hörs ut till balkongen och gÄ ut och sÀtt dig i solen.

Röstning:

Du ska lÀmna 4 st röster i ditt inlÀgg hÀr i trÄden dvs öppen röstning, gÀrna med motivering.

1, 2, 4 och 6 poÀng ska delas. 6:an delas ut till det bidrag som du tycker lyckats bÀst.

Röstningen pÄgÄr en vecka, och avslutas tis 21/6.

NÀr röstningen Àr avslutad gÄr fyra bidrag med flest poÀng till final.

Det Àr inte tillÄtet att rösta pÄ sitt eget bidrag.

Priser:

Förstapris Àr samma som förra festivalen, dvs Àran att hÄlla i nÀsta festival. Lycka till!

SÀtt igÄng och rösta!

StÀllningen efter att moOd röstat:

01 - 60

02 - 25

03 - 72

04 - 7

05 - 3

06 - 21

07 - 39

08 - 9

09 - 11

Röstningen Àr avslutad.

Redigerat av Odel
Annons
  • Svar 80
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Nog för att jag Àr ny hÀr pÄ forumet men Àr det hÀr nÄtt skÀmt eller? Alla lÄtar hÄller ju mellanstadiestandard mer eller mindre.

Men jag kÀnner mig snÀll sÄ jag ger lÄt nr 9 - 1 poÀng.

Motivering: HĂ€rligt aerobic-tempo.

Resten fÄr NOLL.

LÄt 1 Àr ju nÀstan ok men eftersom det bara finns en Per Gessle sÄ kan jag inte ge annat Àn NOLL poÀng.

SĂ„ jag slĂ€cker grillen, hĂ€ller ut ölen, kastar ut stereon och Ă„ngrar att jag tog mig tiden att skriva detta inlĂ€gg 😉

Postat
Alla lÄtar hÄller ju mellanstadiestandard mer eller mindre.

Å fanken.

Blir man bÀttre sen, nÀr man börjar högstadiet? Rapportera gÀrna om livet dÀr.

Postat
Nog för att jag Àr ny hÀr pÄ forumet men Àr det hÀr nÄtt skÀmt eller? Alla lÄtar hÄller ju mellanstadiestandard mer eller mindre.

DĂ„ förvĂ€ntar vi oss att du gör nĂ„gra bĂ€ttre bidrag till nĂ€sta festival! 😉

[tillbaka till Àmnet]

Lyssnade snabbt igenom lĂ„tarna och mĂ„ste sĂ€ga att lĂ„t nummer 1 stack ut genom att vara produktionsmĂ€ssigt mycket snyggt. Återkommer med mina röster lĂ€ngre fram!

Postat

Resten fÄr NOLL.

LÄt 1 Àr ju nÀstan ok men eftersom det bara finns en Per Gessle sÄ kan jag inte ge annat Àn NOLL poÀng.

SĂ„ jag slĂ€cker grillen, hĂ€ller ut ölen, kastar ut stereon och Ă„ngrar att jag tog mig tiden att skriva detta inlĂ€gg 😉

Hehe...och det Ă€r ju dagisstandard pĂ„ ditt inlĂ€gg. 😄

Har du inget bra att skriva sĂ„ gör oss en tjĂ€nst och skriv inget alls. 😼

Msh / djonas

Postat

he he... nĂ„gon som har kĂ€kat taggtrĂ„d till frukost? och till lunch 😼

Hey hey... musik skall vara skoj och jag sitter och smĂ„ler hela tiden 😄

Postat

Resten fÄr NOLL.

NATTVAKTAREN ÄR TILLBAKA! 😼

Postat

Jag Àr ledsen om inte alla klarar av min Àrlighet...

Jag hade i alla fall rÀtt höga förvÀntningar pÄ lÄtarna efter att ha hört att det finns en del mycket talang-fyllda lÄtskrivare pÄ detta forum och trodde dÀrför att nÄgra av dess skulle vara med och tÀvla...

Men smaken Àr ju delad och jag gav ju faktiskt lÄt nr9 ETT poÀng och det Àr ju mer Àn de som klagade pÄ mitt inlÀgg har givit.

well, well...

Postat

talang-fyllda

ta-l-ang-fy-lld-a

t-a-l-a..n..ng?

NÀ, varför skulle det finnas nÄgra talanger hÀr?

TALANGFYLLDA..........

Postat
Jag hade i alla fall rÀtt höga förvÀntningar pÄ lÄtarna efter att ha hört att det finns en del mycket talang-fyllda lÄtskrivare pÄ detta forum och trodde dÀrför att nÄgra av dess skulle vara med och tÀvla...

Jag Ă€r ledsen om du inte klarar av min Ă€rlighet, men du Ă€r ny pĂ„ forumet och förstĂ„r inte forumets gemenskap. 😉

Du Àr vÀlkommen att lÀsa pÄ lite om Studiofestivalens tema i den hÀr trÄden. DÄ skulle du sÀkert förstÄ att lÄtarna i festivalen görs med mÄnga klichéer, humor, osmakliga rim och med glimten i ögat. Inte blodigt allvar.

Skriv en medlemspresentation om dig sjÀlv, gÄ in pÄ demoavdelningen och lyssna pÄ alla demolÄtarna. DÄ skulle du nog ta tillbaka ditt provocerande inlÀgg om "mellanstadiestandard".

Postat

LÄt 3 fÄr 6 poÀng

LÄt 1 fÄr 4 poÀng

LÄt 7 fÄr 2 poÀng

LÄt 6 fÄr 1 PoÀng

LÄtarna 1 och 3 KÀnns bekanta som man hört dom förut. Kanske blir det lÀttare att ta till sig dom.

LÄt 7. HÀr hör man vad viktigt det Àr med en bra sÄngare. Men jag gillar den.

LÄt 6. Vad ska man sÀga, kanske Àr det den lÄten som bara blir bÀttre och bÀttre ju mer man lyssnar pÄ den.

Det var roliga och bra bidrag tycker jag. Synd bara att inte min sommar lÄt kunde vara med.

/tom

Postat

SÄdÀrja! DÄ har jag genomnjutit lÄtarna tillsammans med cola, hamburgare och potatisklyftor (anteckna det!). Jag tÀnkte försöka mig pÄ att skriva nÄgot om alla bidragen. Det Àr ju alltid kul att fÄ kommentarer!

1. Klart somrig lÄt! Tramsig text med ahah som funkar nÀr man druckit lite öhl. Bra flyt i refrÀngen. Bra producerat. Passande sÄng.

2. GenomtĂ€nkt text. HĂ€rlig deppstĂ€mning men sommarglansen Ă€r obefintlig. Fungerande mix. Trist slut, kunde slutat med ett rakt durackord istĂ€llet 😳 Bra sĂ„ng.

3. Schysst sommarkomp. Kul text. Lite halvfalsk sÄng ibland, men det stör inte. Bra gitarrslinga. Bra mix.

4. KÀnns lite ofÀrdig i produceringen. Banal text. Kunde ha lite roliga slingor för att förstÀrka. Lite fula stÀmmor pÄ refrÀngen ibland. Ok mix. Kunde ha spelats lite snabbare. Inte sÄ mycket sommarstÀmning.

5. Sommaren frÄn Helvetet. Det saknas motorsÄgar, skrikande mÀnniskor och reverserad sÄng. Kass mix. Högst osomrig.

6. Taskit producerat. SÄngen Àr dÄligt inspelad vilket stör. Inte mycket sommarstÀmning. Oengagerande melodi.

7. Dansbandstexten Àr inte sÄ mycket att kommentera. Oengagerad sÄng. Trist arr. LÄten hade vunnit pÄ högre tempo och rakare feeling tror jag. Lite gitarrÀkor hade ökat intresset. Inte sÄ somrig.

8. Först trodde jag att Eddie Meduza hade skuttat upp frÄn graven i ett revivalförsök, men sen hörde jag andrastÀmman pÄ refrÀngen. Versen Àr falsk och refrÀngen Àr falsk sÄ det stör ordentligt. Texten Àr helt okej. Lite taffligt producerat. Inte sÄ intressant mix. Somrigt komp dock!

9. Osomrig. Halvbra producerat - rösten hörs ju knappt. Har för dÄlig koll pÄ genren för att kommentera mer.

Nu till mina poÀng:

6 - LÄt 3

4 - LÄt 1

2 - LÄt 2

1 - LÄt 8

May the best song win!

Postat
DÄ skulle du sÀkert förstÄ att lÄtarna i festivalen görs med mÄnga klichéer, humor, osmakliga rim och med glimten i ögat. Inte blodigt allvar.

Det var ju precis det jag frÄgade om i första inlÀgget... Om det var pÄ skÀmt.

Nog för att jag Àr ny hÀr pÄ forumet men Àr det hÀr nÄtt skÀmt eller?

Har lÀst trÄden om tÀvlingen nu iaf och fattat vad det hela gÄr ut pÄ. Ber om ursÀkt om jag klev pÄ nÄgra ömma tÄr men min poÀngbedömning kvarstÄr dock.

Postat
DÄ skulle du sÀkert förstÄ att lÄtarna i festivalen görs med mÄnga klichéer, humor, osmakliga rim och med glimten i ögat. Inte blodigt allvar.

Det var ju precis det jag frÄgade om i första inlÀgget... Om det var pÄ skÀmt.

Nog för att jag Àr ny hÀr pÄ forumet men Àr det hÀr nÄtt skÀmt eller?

Har lÀst trÄden om tÀvlingen nu iaf och fattat vad det hela gÄr ut pÄ. Ber om ursÀkt om jag klev pÄ nÄgra ömma tÄr men min poÀngbedömning kvarstÄr dock.

Om du skall poÀngsÀtta nÄt sÄ kan du vÀl ÀndÄ hÄlla dig till röstningsreglerna, annars kan vi ju inte rÀkna med din röst.. dvs, din röst blir meningslös i sammanhanget.

Postat

hehe 😼 tycker att det var en del bra bidrag!

6 poÀng - lÄt 3

glad plĂ„ga.. sköna ackord och bra sommartext va det. Helt klart min vinnare 😳

4 poÀng - lÄt 1

Typisk uppbyggnad i allt! Riktig sommarplÄga men har inte nÄt mer och blir trÄkig efter ett par gÄnger tycker jag.

2 poÀng - lÄt 7

va liten han lÄter, inte bra text. Men jag gillar den pÄ nÄt sÀtt ÀndÄ

1 poÀng - lÄt 4

Har en mysig kÀnsla. HÀr e nog han som har mest per gesslebetoning i sÄngen. Dock trÄkig lÄt.

Postat

1 Bra mix, o proffsigt gjort. Snygg sÄng o kör.

2 Mullrigt o dÄligt mixat. Inte sÄ sommarpoppig.

3 Börjar tufft. Skön lÄt. Inte snyggt med Groove Agent.

4 Bra sÄng o snygga stÀmmor. Lite klent mixat. Behöver snabbare tempo.

5 Tror detta bidrag missat vad det gick ut pÄ, för sommarpop. Nja, knappast!

6 Groove Agent, förstör introt. Tort o trÄkigt. Mkt "s-ljud" pÄ sÄngen. DÄligt mixat.

7 Helkass text. SÄngaren lÄter klen, o oerfaren. HÀnder inte sÄ mkt. Gitarren i sticket Àr vÀldigt svag.

8 Haha, Ă€r det HĂ„kan som gör Reagge? 😉 Nej, det hĂ€r var inte bra.

9 GĂŒnters flickvĂ€n? Usch!

po_angen.gif

.Viktor

Postat

Ham grellsky djury:

1) Klockren Gyllene-parodi med inslag av Lasse WinterdĂ€ck (gu vad jag Ă€lskar att skriva det). TyvĂ€rr har den tvĂ„ minus, den innehĂ„ller inte speciellt mycket sommaranknytning samt man Ă€r inte riktigt sĂ€ker pĂ„ att den Ă€r en parodi. LĂ„ter som om lĂ„tmakaren menar allvar - eller sĂ„ Ă€r han djĂ€vulskt ironisk đŸ˜Č

2) Fantastisk lĂ„t, inte helt omedelbar men riktigt intelligent skön melodi - kĂ€nns Pink Floyd - och mycket vass text med annorlunda sommarperspektiv. MĂ„lande. "Jag luktar som ett as", "grannen som jag hĂ„nglade med har jag bett Ă„ gĂ„...". 😆

3) HÀr var det Pontus o Amerikanerna. KlÀmkÀck. StrejtfÄrvard. Snygga gitarrfills. RÀtt bra sommarfiling. Lagom banalt. Pop! Skulle mÄtt bra av en insjungning till kanske men vafan, det Àr bra.

4) Är det Olle Ljungströms bortglömda halvpyssling som försöker sig pĂ„ lite svajig poesi? Ingen höjdare faktiskt. Obefintlig sommarkĂ€nsla.

5) Tejpat pÄ ett C60 i replokal 1980? Har inte riktigt hört Ànnu vad den handlar om men det Àr nog inte lycklig kÀrlek och jordgubbar iallafall. Egendomliga effekter strax före 01.00. Hmm, tror inte den blir en sommarplÄga faktiskt.

6) Grymt medvetet dÄligt. LÄter nÀstan precis som Loke Martinzon frÄn Manegen med G Killing. NÀ, fan den vÀxer och blir sÀmre och sÀmre och dÀrför bara bÀttre. SÀlj till Nic & The Family omedelbart!!

7) NĂ„t frĂ„n lilla melodifestivalen va? "GĂ„r hĂ€r pĂ„ stranden med en flicka i handen" - lĂ„ter praktiskt Ă€r det teskedsgumman eller? 😆 Kul parodi men inte bĂ€st hĂ€r.

8) Alla attribut som behövs, baktakt, kall bira, marimba och sommarglosor. Solstollarna gör comeback. Helsjuk muskör i refrÀngen, jÀdrear vad falskt ibland, nÄja. Hög sommarhalt, lÄg hitpotential tyvÀrr.

9) HÀr dÀremot har vi en hit för fan. Nanananana, sunshine. Jovisst. Lite lama verser och mycket transportstrÀckor innan refrÀngen, men nÀr den kommer Àr allt förlÄtet. BÀsta refrÀngen i startfÀltet för böveln!

SÄ, det var ju kul det hÀr! Mina röster:

6 poÀng till lÄt #2

4 poÀng till lÄt #9

2 poÀng till lÄt #3

1 poÀng till lÄt #6

Postat

LÄt nummer 9

Citat "REGLER: SommarplÄga... svensk text + max 3 min lÄng." saxat frÄn reglerna...

Hur ska man förhÄlla sig till detta ??

Jimmy

Postat
LÄt nummer 9

Citat "REGLER: SommarplÄga... svensk text + max 3 min lÄng." saxat frÄn reglerna...

Jimmy

diska.jpg

Man blir vĂ€l diskad helt enkelt ... eller 😉

Postat
LÄt nummer 9

Jimmy

Den reagerade jag oxÄ pÄ. Jag hade sjÀlv en lÄt pÄ gÄng med engelsk text som jag fick skippa pga reglerna.

Postat (redigerat)

det var mycket hÀr som var dÄligt.

1an var en typisk sommarmjÀk.

2an. blir man ledsen av, men den har en fyndig text.

3an försöker, och det blir som nÄgon sa, en del pontus o amerikanerna.

4an, kÀnns lite överanstrÀngd.

5an, vad hÄller du pÄ med?

6an. det hÀr skulle vinna pÄ att nÄgon annan gjorde den.

7an. fame factory? -javisst, men hÀr duger det inte.

8an. eddie medusa goes bahamas.

9an. det Àr inget fel i att kunna lÀsa reglerna nÀr man stÀller upp i en tÀvling.

1 lÄter traditionellt, och det kanske förtjÀnar uppmÀrksamhet hÀr. 6poÀng

6 lÄten Àr inte lika dÄlig som du gör den -fast den lÄter snodd ocksÄ. 4 förtjÀnta poÀng

8 Àr patetisk och nÄgot som man Ätminstone kan skratta Ät. 2oförtjÀnta poÀng

2 trist men ÀndÄ lite fyndig. 1poÀng

Redigerat av Itzhak
Postat
LÄt nummer 9

Jimmy

HĂ€r kommer ni som röstar in. Tycker man att ett bidrag bryter mot reglerna ger man inga poĂ€ng. 😉

Tycker man dĂ€remot att lĂ„ten Ă€r vĂ€rd poĂ€ng endĂ„, sĂ„ Ă€r det upp till var och en som röstar. đŸ˜Č

Postat
LÄt nummer 9

Jimmy

HĂ€r kommer ni som röstar in. Tycker man att ett bidrag bryter mot reglerna ger man inga poĂ€ng. 😉

Tycker man dĂ€remot att lĂ„ten Ă€r vĂ€rd poĂ€ng endĂ„, sĂ„ Ă€r det upp till var och en som röstar. đŸ˜Č

Ska inte du som tÀvlingsledare bestÀmma detta?

Postat
LÄt nummer 9

Jimmy

HĂ€r kommer ni som röstar in. Tycker man att ett bidrag bryter mot reglerna ger man inga poĂ€ng. đŸ˜±

Tycker man dĂ€remot att lĂ„ten Ă€r vĂ€rd poĂ€ng endĂ„, sĂ„ Ă€r det upp till var och en som röstar. 😼

Ska inte du som tÀvlingsledare bestÀmma detta?

Det var det jag just gjorde.

Bidraget finns kvar i tÀvlingen och det Àr valfritt att rösta pÄ det, eller inte.

Postat

bra.

Kom igen och rösta nu för böfvelen! Jag har tom röstat (dvs minskat mina chanser att vinna) sÄ kom igen!

Postat
Man blir vĂ€l diskad helt enkelt ... eller 🙂

NÀÀ, jag röstade ju pĂ„ nian! Den hĂ€r festivalen har ju Ă€ndĂ„ varit lite bohemisk med lite flexibla anmĂ€lningstider o s v. Jag tycker alla som anstrĂ€ngt sig att göra en lĂ„t ska fĂ„ vara med, som sagt tycker nĂ„gra av oss att den e bra sĂ„ Ă€r den vĂ€rd poĂ€ng... Go Sunshine för helvete!! 😉

Postat

FÄ vÀl starta med en liten sommarprydd gobba

🙂

Efter detta mÄste jag citera det roligaste jag lÀst

sen Jesus gick i kortbraller och drack Sodavatten.

6) Grymt medvetet dÄligt. LÄter nÀstan precis som

Loke Martinzon frÄn Manegen med G Killing. NÀ, fan

den vÀxer och blir sÀmre och sÀmre och dÀrför bara

bÀttre. SÀlj till Nic & The Family omedelbart!!

laugh2.gif

SÄ ja, tebax till lÄtarna.

1'an Kanske en Ànnu högre stÀmma efter sticket?

Passar perfekt pÄ Rix FM!

2'an Deppig, and I like it! * harkel * det hÀnder myc-

ket pĂ„ Midsommar 😉

3'an SvÀngig direkt, inledningar fÄr mig pÄ fall, sÄ

enkelt Àr det. Bra att nÄgon sjunger om regn, det

Àr ju ÀndÄ sÄ vi firar vÄra somrar.

4'an Lite trÄkig. VÀxer sig större i andra vers, men

inte tillrĂ€ckligt 😉

5'an LÄter som du mickat upp en traktor i uppförs-

backe i början dÀr. TyvÀrr aldrig fastnat för den gen-

ren. Du fick med 'Bodega' iaf.. respekt! 🙂

6'an Inte riktigt, inte riktigt, inte riktigt helt svÀngig.

7'an VÀldigt vad alla skall ha med 'strand' i sina lÄ-

tar 🙂 Gillar tempot. Gillar den helt enkelt! [ Skönt

med ett skratt ]

8'an SommarplÄgor vill jag faktiskt ha!

9'an [ ' Wooiyej Flygplan, Wooiyo Flygplan, Luftens

hjÀltar hela dan, med bara flygplan. Nu sticker vi! ' ]

HÀr var det ös vill jag lova, sköna beats!

6 poÀng : 3'an

4 poÀng : 1'an

2 poÀng : 7'an

1 poÀng : 9'an

avslutar med en sommarplĂ„ga : 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.