Jump to content
Annons

thick dick - alla ni som sitter ner (live)


Låten är..  

12 röster

  1. 1. Låten är..

    • usel.
      1
    • dålig.
      0
    • hyfsad.
      2
    • bra.
      4
    • ypperlig.
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: alla ni som sitter ner (live)

* ARTIST/GRUPP: thick dick

* GENRE: väldigt fluffig electro

* LÅTLÄNGD: fem minuter

* KOMPOSITÖR: thick dick med hjälp av co-ed

* PRODUCENT: thick dick

* MEDVERKANDE: co-ed

* LJUDFIX: Janne G:son Berg

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: sju mb

* STATUS: liveupptagning

* LÅTLÄNK: http://www.electromancer.com/showTrack.php?id=1118650177

92sop.jpg

Ny låt som såg dagens ljus för första gången på 99festivalen förrförra helgen. Väldigt mjuk och snäll på många vis. Flera lager som är sådär halvsams. En aning stressad, det hörs. Jag funderar på att göra en studioversion.. vad bör jag då tänka på/fixa med?

Vidare, hade ni gillat att höra sådant som detta när ni svingar en bägare på fredagskvällen? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej på dig. !

Här var det myspys i alla möjliga riktningar vill jag lova.

Jag får lite hissmusik-känsla när jag hör detta, eller varför

inte musik som spelas i Jeansbutiker?

Jag personligen hade inte lagt märke till låten om den hade

satts på i en Bar, lite väl anonym för min smak. [Då menar

jag inte att Lena PH skulle fångat mig, men den är lite väl

anonym 🙂 ]

Skönt tempo för mys..

[ Kanske hade gjort sig bäst i ett 7.1-rum? ]

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanonbra ju! 🙂

Mysig Fläsket Brinner-känsla med speaker och så klapp-från-liten-men-entusiastisk publik 🙂 ("Fläsket Brinner.... heter vi!") !

Detta är bland det bättre jag hört från dig - svängigt, musikaliskt och intressant.

Jag tar med den till Gotland! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nel: Nämen va? 😮 Det där är ju min kommentar till alla andra om deras musik! Har jag slappnat av och börjat göra hissmusik själv? The horror! 😄

Ärligt talat är det lite hemskt. Jag vill göra intressanta grejer med friktion och sådant, inte slicka medhårs så ömt att det inte ens känns. Hmhmm. Tack för varningen.

dd: Såpass, kul. Jag hade inte väntat mig att du någonsin skulle spara något jag gjort men solen skiner idag, tydligen. 😉

Fungerar elementen hyfsat ihop eller behöver jag tona ner någon del till en eventuell studioinspelning, tror ni? Låten känns lite rörig nu men det löser kanske sig självt när varje del får lite mer tid på sig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar elementen hyfsat ihop eller behöver jag tona ner någon del till en eventuell studioinspelning, tror ni? Låten känns lite rörig nu men det löser kanske sig självt när varje del får lite mer tid på sig..

Den sitter ihop bra, och som du skriver så skulle det vara ännu bättre om den var någon minut längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

måste nog oxå säga att detta var nog de bästa jag hört av sis. 😉

Helt klart är det rhodes som skapar stämningen och gör genren betydligt men lättlyssnad.

Bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, bra bra. När det gäller produktion litar jag på dig dd.

reason: Hih, visst gör just det lagret nytta. Jag har spelat slingan själv och är jättestolt. 😳

Hur skulle det kännas att höra sådant som detta ute på en pub/lugnt klubb? Är det bra öldrickarmusik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle det kännas att höra sådant som detta ute på en pub/lugnt klubb? Är det bra öldrickarmusik?

Ja dricker öl till all sorts musik dessvärre 😲 men denna platsar klart 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

reason: hehe. 😲

Jag vill förresten klargöra att låten är byggd kring ett ljud som jag inte gjort, närmare bestämt gnyendet som kommer in under andra halvan. Det är någon tekniker på Alesis som står för det. 😏

Redigerat av sisältää
Link to comment
Dela på andra sajter

hej sisältää,

för det första tycker jag att det inte alls är hissmusik!

hissmusik låter ju lite förnedrande....typ "din musik är åtminstone inte störande....."

jag gillar låten, fast man hör att den är live spelad.

sköna ljud och beats.

i mixen finns det lite störande ljud, jag tänkte framförallt på ljudet som följer bastrumman på 1:an. snyggt ljud, men lite för högt kanske.

sedan tycker jag att dem fina rhodes ska inte ligga där hela tiden,

antingen ett break på dem eller så ska dem förandräs under tiden.

jag gillar ju minimalistisk och monoton musik, det är så spännande att den inte blir tråkig även att det inte händer nåt hörbart.

det är det som fattas lite, det finns ju breaks och sånt i låten, men det händer inte riktigt nåt, fast man inte ska höra det iaf.......hoppas du fattar!! 😳

väldigt skön stämmning iaf!!

/boris

Link to comment
Dela på andra sajter

Hissmusik? Na! Det har ar ju bra och inte alls hissigt. Fast du borde flytta hit till London, dar folk forstar sig pa sadant har. :rolleyes: Detta skulle jag inte alls ha nagot emot att hora live pa The Spitz tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min spontana reaktion var, musik till menyn i ett sci-fi-robot spel.

Hiss musik?!, vilken hiss skulle man få höra detta i? I Harrods?..... 😉

Slätstruket tycker jag definitivt inte att det är... möjligen lite haschflummigt 😛

"För övrigt anser jag att skivindustrin bör förstöras." - Cato d ä.

Link to comment
Dela på andra sajter

kul med så mycket feedback, och att hissmusikomdömet inte delas av majoriteten! 😄

jag är sis "bättre" hälft 🙂, en av de två i bilden ovan alltså. spelningen vi gjorde då var lite för att testa vårt livekoncept; rattar vi bra tillsammans, kan vi samarbeta när vi gör låtar eller blir det trist?

gött att det inte känns trist, det känns inte så för mig och min förhoppning är att man skall kunna spela på ställen där folk lyssnar med helt eller halvt öra- svingar en bägare alltså. 🙂 det är väl inte danspubliken främst som det flirtas med även om det ju också är trevligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Oj, det hände lite för mycket runt midsommar så jag missade att svara här. Men men, bättre sent..

Avenue: Tack för dina insiktsfulla åsikter. Jag håller med om att den rhodesaktiga slingor inte bör ligga med hela tiden samt att trummorna nog bör mixas om lite. Break är det som sagt gott om men man tänker nog inte på dem eftersom vissa ljud ligger kvar hela tiden.. de behöver alltså bli tydligare. Dessutom skulle det inte skada med en melodi till mot slutet.

Vad det gäller "hissmusik" så är det ett lurigt uttryck. Normalt menar man ju helt slätstruken smörmusik men det skulle också kunna betyda lätt att ta till sig, mysigt och oförargligt vilket inte är riktigt lika nedlåtande.

Tack alla, för att ni tagit er tid. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudåtergivninge är rätt kass, så mycket av det jag skulle önska ligger nog där. Gör en ny "riktig" demo för den är definitivt värd att jobba vidare med 😎 Att kalla det för "Hissmusik" känns bara slappt :rolleyes: . Jag rekommenderar också samlingen Headz 2, med liknande musik (kanske svår att få tag på nu men ändå...)

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...