Henke Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 LÅTNAMN: Tony plays pinball ARTIST/GRUPP: Samma Kaliber GENRE: Såsig pop LÅTLÄNGD: 3 minuter och 27 apelsiner ALLT: Samma Kaliber INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 6647223 bytes STATUS: Sandlåda LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Såhär blandar du en Samma Kaliber: Cutty Sark En Fisherman's Friend
Grannen Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Det var ju rätt coolt! Låter lite som Jefferson Airplane möter Electric Prunes. Annars väldigt otajt på sina ställen och lite felspel, men det kanske tillhör genren!
Henke Postat 13 juni 2005 Trådstartare Postat 13 juni 2005 Det var ju rätt coolt! Låter lite som Jefferson Airplane möter Electric Prunes. Annars väldigt otajt på sina ställen och lite felspel, men det kanske tillhör genren! 😕 Jo, det tillhör genren...
hammagrella Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Äntligen nåt nytt med Samma Kaliber. Melankoliskt och melodiskt, Henke (och det är väl Max där i bakgrunden oxå? ) Mysko, magisk text och sådär lagom svävande. Passar mig perfekt såhär på nattkröken. Har ju aldrig sågat något med er grabbar och gör det inte idag heller.
Henke Postat 15 juni 2005 Trådstartare Postat 15 juni 2005 Kul att det föll dig i smaken hammagrella. 😛 Låten skrevs på 15 min och sen hade vi en timma på oss att spela in och mixa den (efter ett visst inmundigande av ovanstående drink), så inget finlir här inte! Hoppsan, hörde förresten att vi vid 1:56 tydligen har glömt att ta bort en liten bas-snutt som inte alls hör hemma där... 😉 Haha
joachime Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 (redigerat) Bra sång! Skönt bakåtlutat! Tycker att basklippet ligger perfekt där det ligger! 😉 Edit: Förresten så hette han väl Tommy? Redigerat 15 juni 2005 av joachime
Linus Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Åh! The return of "Samma Kaliber" 🙂 Yep, gött laidback. Låter jammigt 😉
91:an Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Avslappnande, skönt! Känns som när Lennon/McCartney jammat i studion.
Henke Postat 15 juni 2005 Trådstartare Postat 15 juni 2005 (redigerat) Bakåtlutad ja, den spelades in i horisontal-läge... 🙂 Redigerat 15 juni 2005 av Henke
Egghuvud Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Ja det var ett tag sedan. Jag har något slags hatkärleksförhållande till samma kaliber. Eftersom jag sitter halvårsvis med mina låtar och putsar och filar och inte får ur mig ett dyft, så känns det frustrerande när något så hafsigt låter så ...okej.. genren är inte min grej, men man kan inte annat än kapitulera. 😏
Linus Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Bakåtlutad ja, den spelades in i horisontal-läge... 😳 Där har vi hemligheten! 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.