Jump to content
Annons

SOMMARHITLÅTEN ÄR TILLBAKA!


Recommended Posts

5. Själva inlägget inleder du med så många av följande rader som det går:

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Nu kan ni lyssna och njuta av sommarens dansdänga nr1!!!!!!

Tyck gärna till!

MVH

Örjan

come_into_my_world_mix.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan lätt bli sommarens Nattclubs-dänga.

Jag skulle vilja ha lite tydligare sång. Det känns

som den är lite för Dov, gömd bakom något sk-

ynke [ Du vet ett sånt där skumt skynke 😏 ]

Den är riktigt skön, bra flyt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodies without organs släng er i väggen! Snygg disco-dänga! Tjej-stämman som kommer in och "aaa:ar" är sketbra! Du sjunger mycket bra också (svårt att höra tjejkören, så hon får ingen kommentar)! 😏

Bra jobbat!!!

Måste alltid ha lite kreativ kritik: den bör mastras för att få mer bett i produktionen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller, tjejen/tjejerna får också klart godkänt på sången. Jag har lyssnat in mig några gånger nu. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag tror att den är helt kass.

Fattar ni inte att den musikstil håller på med just försvann från spellistorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

ios (oregistrerad)
Jag tror att den är helt kass.

Fattar ni inte att den musikstil håller på med just försvann från spellistorna?

är du medveten om hur mycket jag vill hålla med dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag tror att den är helt kass.

Fattar ni inte att den musikstil håller på med just försvann från spellistorna?

är du medveten om hur mycket jag vill hålla med dig?

Jadå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att den är helt kass.

Fattar ni inte att den musikstil håller på med just försvann från spellistorna?

Du TROR att den e kass...du vet inte??

Och måste sen en låt som tillhör en viss musikstil som inte är på listorna vara dålig för det? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Schlagerpop i synthpop/eurodisco-kostym...

Sorry, men i mina syntharöron var det här t.o.m. tristare än Bodies Without Organs.

Snyggt sjunget och proffsigt arrat (om än lite väl traditionella och tråkiga ljud), men är låten i sig är inget extra.

PS. Följ "Reglerna för demopostningar"! Det hade varit intressant att veta mer om vilka som varit inblandade i inspelningen!

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

som sagt bra producerat.

fast refrängen känns som allt annat, det lilla extra fattas för att jag ska uppfatta den som en hit.

jag har haft fel förr och konstigare saker har hänt. (gynter and the girls)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja...Man ska inte gissa innan man hört den.

Jag tycker versen var bättre än refrängen. Saknar lite mer tryck och skillnad mellan vers o ref. Men detta är ett riktigt bra jobb. Snygga körer

Keep it going.

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar sån här plipperiplopp generellt..tycker däremot att refrängen skulle behöva mer kraft och pondus både sånginsatsmässigt men även något i musiken som lyfter.

En Nr 1 hit för mig är en låt som sätter sig redan vid introt och växer ju mer man lyssnar..det gör inte den här.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra proddat. Det kommer aldrig att gå hem på forum som det här, eller vuxna människor generellt, men gissar på att det går hem hos fjortisar (eller yngre). Om de är målgruppen har nog ni lyckats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Hej!

Nu har jag lyssnat & helt kass är den faktiskt inte. Det jag reagerade på var trådens rubrik - "sommarhitlåten. I min värld är en låt inte en hit förrän den är...ja en hit, om ni förstår vad jag menar.

Mina kommentarer; Visst finns här någon form av groove, tempot är klockrent & det är ett hyfsat driv i låten. Sången är helt ok, bra röst & tonerna sitter där utan attt låta korrigerat. Men tyvärr så brister det enormt på uttalet som helt saknar trovärdighet, behövs verkligen tränas på. Texten är rent oduglig, "castles of this golden sand" funkar liksom inte 2005, inte ens på en "hitsforkids" compilation. Rent låtmässigt så är det små saker som behövs ändras på för att det ska bli en hit. Upplägget känns lite bakvänt. Introt är fint, en bra presentation av låten, men första reffen kommer alldeles för tätt inpå pre'n, det blir bara en kompakt massa av hela första delen, vilket gör det svårlyssnat, här hade behövts en tydlig markering mellan partierna. Sen händer något konstigt i andra versen. Tempot droppas till något som låter som ett stick eller break & låten förlorar helt drivkraft. Just början av andra versen ett av dom ställen som ska användas till att ge låten en boost framåt, här bromsas den istället upp, spar en sån grej till ett ordentligt stick. Sticket efter andra reffen är rätt snyggt & bra tänkt, men lite för långt för att vara i en poplåt, hade funkat till en remix där oftast breaksen är längre. Formatet är lite märkligt, för att få en hit måste längden bantas till strax över 3 minuter. Dödsgränsen för en sån här låt går vid 3.10, sen orkar man inte lyssna längre. Jag saknar också en ryggrad i låten - tydligt markerade 16-delar som ger en känsla av vart man är i låten. Det är lätt att gå vilse i en sån här låt & tappa fokus & orientering. & slutligen - det behövs en klar uppfräschning av ljuden, även kidsen som ska köpa låten hör att det är gammeldags ljud & prod.

Hoppas att det kan hjälpa!

//Danny

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte skriva en längre recension iom att jag håller med Danny

Men jag skulle skära attaken på basen så att den blir mer snärtig.

Och Uttalen är ju inte ens i klass med ABBA.

Och alla vet ju hur deras engelska var.

Lyssna på Come along with me vid 1.41

Utan problem kan man identifiera från vilket land sångaren kommer och

det kommer inte att kunna sälja låten i övriga världen,Kanske sverige men inte resten

av den civilicerade världen.

Låten i sig är väl okej , Lite mer tanke och arbete på produktionen så skulle den kunna bli en hit säkert MEN då måste sången spelas in ordetligt.

Och sångaren bör låsas in i 3 månader och ÖVA på sitt Uttal.

Skriv om texten till svenska istället , Skulle funka mycket bättre.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på låten ett par gånger nu och detta är min personliga mening:

Introt och första versen har bra driv och man känner att det kan bli något...

...men vid intro-ref händer det något eller snarare ingenting. Det maler bara på och man känner sig rånad på den där riktiga euro-hit-refrängen. Istället kommer det en ganska medioker refängslinga som inte alls är så där pannbens-limmande som man hoppades på.

Men jag tycker produktionen låter bra (innehåller inget nyskapande) med bl.a. en snygg tjej-stämma som kommer in och aaah-ar.

Låten varken höjer eller sänker ribban på denna musik-genre och kan mycket väl bli en sommarplåga om de under 17 år får bestämma... och de får dom väldigt ofta när det gäller populärmusik.

Ta allt med en nypa salt sånna här låtar funkar alltid bättre än vad jag tror de ska.

Med en mer drivande refräng så får den "Tummen upp" annars inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Detta är ju ett ställe för tyckande och rådgivning. Själv blir jag aldrig irriterad på människor som har eller tror sig ha stort självförtroende. Kalla den sommarhit om ni vill. Kanske ville ni locka till er lyssnare helt enkelt?! Detta är mitt tyckande:

Positivt:

* Uppfyller syftet - dansant.

* Lätt att ta till sig låten. Känsla av "kan bli en hit".

* Utmärkt tempo för denna genre. Inget överhysteriskt.

* Fina röster.

* Lagom längd.

Negativt:

* Jag tycker absolut att trummorna är för tunna! De gör skillnaden. Jobba med dem och chansen är större att ni verkligen når ut! Finns det en bastrumma med överhuvudtaget?

* Texten är väl som den brukar i denna typ av musik. Men inget att bli irriterad på heller.

* Ligger basen för nära öronen? Alltså...kanske lite rumsambiens vore att föredra?

* Kanske borde ni markera att det är refrängen som börjar lite mer tydligt än med ett par extra cymbalslag. De låter ju i övrigt rätt likt verserna (reservation: iofs tror jag det kan uppskattas av massan, som är mindre monotonikänslig än jag själv är). När sedan refrängen vevas igen så kommer ju de där aviga synthstråkarna in, vilket är ok.

Det bidde en Fyra... Vem som köper hänger samman med hur det marknadsförs också och hur ni når ut. Hur går ni vidare nu? Video?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min kopp te..

Kan säkert funka bra som en listlåt, men det känns det saknas allt för mkt i låten som håller mig vaken och som får mig att fortsätta att vilja lyssna på låten.

Ljuden känns väldigt 90-tal; numera retro alltså. Låter som låten överhuvudtaget är gjord i Fasttracker.

Sången känns inspelad med en billig mikrofon. Jag vet inte om detta är medvetet, men det låter som sången distar hela tiden.

Jag gillar inte halvtonen du går upp i (och går utanför dur-skalan) innan refrängen, den bryter för mycket från övriga låten. Det funkar bra i andra låtar, men inte en låt som den här.

Det är för otydligt steg mellan refräng och vers..

.. på det "positiva" så är det som sagt en typisk hitlåt som skulle kunna funka på melodifestivalen och hits for kids, men det kanske är det som är tanken bakom den.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
.. på det "positiva" så är det som sagt en typisk hitlåt som skulle kunna funka på melodifestivalen och hits for kids, men det kanske är det som är tanken bakom den.

NEJ!

Den skulle inte funka på hits for kids.

Kidsen 2005 är alldeles för smarta för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

.. på det "positiva" så är det som sagt en typisk hitlåt som skulle kunna funka på melodifestivalen och hits for kids, men det kanske är det som är tanken bakom den.

NEJ!

Den skulle inte funka på hits for kids.

Kidsen 2005 är alldeles för smarta för det.

Det där känner du säkert till bättre än mig 🙂.. Men rent generellt så går den här genren hem bättre hos den stora massan än flum-jazz; vilket jag helt klart föredrar framför det här 😉.. Som sagt, inte min kopp te.

Link to comment
Dela på andra sajter

cOSMO (oregistrerad)

Hejja hejja ref ref ref ref......

Bra prodd och bra melodi. Inga större fel på vokalisten heller, håller barbados klass med lite hjälp på traven.

Men jag är övertygad om att detta aldrig kommer att bli en sommarhit förutom hemma hos Örjan..och eventuellt grannarna och flickvännens päron..

Varför ? Tja lite tråkigt helt enkelt...

Om jag skulle vara i Da Licks kläder skulle jag göra detta stycke tyngre, behålla melodi, sång men ändra på allt annat.

Lyssna på modern dansmusik a la Alcazar tex. Det är bra mycket fläskigare och man försöker hålla sig moderna för var produktion. det får inte bli upprepning, sånt märker folk och då tar de sig inte till den nya hiten och hiten bidde bara en tumme tott..

Men, jag erkänner, Den får plats i min playlist "Fredags grillen"

För det är ingen dålig låt egentligen :rolleyes:

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag är övertygad om att detta aldrig kommer att bli en sommarhit förutom hemma hos Örjan..och eventuellt grannarna och flickvännens päron..

Varför ? Tja lite tråkigt helt enkelt...

Kunde inte sagt det bättre själv

Link to comment
Dela på andra sajter

shit... verkar som jag missade den här omskrivna låten..., det var inte förrän idag som jag fattade hur jag skulle få den nya sortens länkar att funka för mig 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...