Jump to content
Annons

Betyg  

7 röster

1. 1. Betyg

• Dans Eller Huvudvärkstabletter?5
      1
    • 4
      1
    • 3
      3
    • 2
      1
    • 1
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Brustet Hjärta

ARTIST: Smulan

GENRE: Techno?

LÅTLÄNGD: 5:25

KOMPOSITÖR: xxx

PRODUCENT: xxx

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3 - 192 kbps

STORLEK: 7.44 mb

STATUS: Färdig demo (tror jag.)

Redigerat av Smulan
Annons
Postat

Sådär. Uppdaterad och färdigstrulad. Men att den inte gick att tanka vet jag.. Men vad tycker du och resten av er som lyssnat? 😉

//smulan

Postat

skön slinga med skönt ljud.

ljudet av ett brustet hjärta?

lite jobbigt med crashen som ligger i höger kanalen ibland

tycker denna låten har hög potential om den jobbas lite med,

påminner lite om "Burn rubber burn" (fast ändå inte)

vill du ha en remix på den är det bara att säga till. 😉

Postat

Retro, trevligt. Jag gillar inte alls den stora cymbalen och överlag känns ljudbilden en aning tam. Kör du allt genom en försiktig dist blir det nog bättre direkt, faktiskt. Låten bygger lite konstigt också.. känns som att den inte kommer någonstans minuten innan baktaktscymbalen dyker in och när du därefter bryter ner allt en stund blir det mest lamt. Jag tror att fler lager att variera med hade gjort mycket nytta. Det behöver inte vara några stora grejer, bara något extra som kan glida in och ut. Klart lovande men en nämnvärd bit ifrån klart. 😏

Postat

Dedacia: Ska kika på den där crashen.. Egentligen är det delayen som är pannad ut till höger. Så crashen ligger nog i mitten. Men den ska sänkas. Eller så minskar jag på wetness.. Får se. 😆

Absolut inga brustna hjärtan här inte. Men varför ska låtens titel ha något att göra med innehållet? 🙁

Väntade på det där med nån referens. Kan inte ett skvatt om andra musiker som gör liknande musik. Eller musik som jag gör annars för den delen heller. Lite trist å inte kunna delta i alla namedroppingdiskussioner! 😕

okok. pm:ar en liten länk då mr dedacia. 😆

Sisältää: Haha.. Ok. Mer dist. Hela låten innehåller väl 10-15 scream och några D-11, jag tyckte det kändes väldigt gult i racket, men en mer eller mindre.. dist är en himla fin uppfinning.. 🙂 (Gillar inte sendeffekter, känner mig friare med inserter, så därför är det så himla många, fastän det inte behöver vara det..)

Håller helt och hållet med om första minuten.. Men måste den komma så långt.. Måste ju ha nånting att mixa med oxå.. 😉

Hmm.. Bryter ner.. Du menar det utdragna "outrot" eller vad man nu skall definiera det som? Kan du slänga in en ungefärlig tidsangivelse? Det där, eh, subtractorljudet där mot slutet, innan det hela plockas isär och ihop, den fyller väl ändå på litegrann tycker jag..

Trevligt att en sån kreativitetsspurt som denna ändå resulterade i såpass bra kritik. Var ju trevligt. 😉 Tror dock inte att jag kommer jobba mer på denna. Men om jag gör det så ska jag försöka komma på något kreativt sätt att fylla ut. Dessutom är den för kort tycker jag.

Lite förvånad över att ingen kritiserat de hemska reverbpartierna.. Tycker nog själv det är lite överdimensionerade.. Men det är väl grejen på nått vänster.. Nu blev till och med jag osäker.. :rolleyes:

Tack för kritiken. Skönt att iaf några ställer upp. 😉 //smulan

Postat

Gud vad jag var otydlig, ser jag nu, ursäkta.

Låten börjar bra, i mitt tycke. Någon minut innan cymbalen som ligger i baktakt dyker upp börjar det dock kännas som att ingenting har hänt på länge. Så kommer baktaktscymbalen och det blir gött igen. Efter ett tag börjar du bryta ner låten i något slags break, det blir lamt eftersom du inte tillför något nytt i det läget. Ungefär så.

Vad de gäller dist så kan man aldrig få för mycket. :rolleyes:

Postat (redigerat)

🙁 Lungan.

Ja, det där med händelselösheten kan jag hålla med om. Det går säkerligen att åtgärda. 🙂

Ja det är ju det där breaket, fast jag tycker det är kul när den där fula hihaten ligger å hamrar på som en stelbent pensis på 96 som pinnar på i trapphuset i det lokala äldreboendet.. Det är så himla kantigt att jag tycker det blir snyggt. Men resten, det är kanske inte det starkaste i låten, absolut sant. Fast jag är mer inne på att tillföra något efter breaket..

Men hur står det till med beatet? Är det bra? Är mixen hållbar? Är kicken hård nog? Klarar man sig utan en fet bas? Är sammansättningen av instrument/trummor skön? Någon som har något att tycka om det? Även om jag antar att det är helt ok eftersom det inte kommenterats nämnvärt om det..

Förresten. Vad är det för genre? Ni som kan.. :rolleyes: Lika bra att jag lär mig lite sånt när jag ändå håller på.. 😕

Länge leve disten! Och tack för förtydligandet. 😆 //smulan

Redigerat av Smulan
Postat

Retrotechno vill jag kalla det. Produktionen är dock lite för distad för den stämpeln, egentligen. Nå, närmre kommer jag inte. 😕

Trummor och sådant låter bra i mitt tycke. Som tidigare sagt skulle jag vilja ha mer dist på allt, dock. En dist på hela slutmixen liksom.. mest för att det ska flyta ihop en aning mer.

Postat

KK. Haha, det duger gott för mig. 😉

Jepp, medveten om detta. Får väl vänja mig vid tanken på att detta kan vara en lösning, har verkligen alltid varit grymt skeptisk till att köra hela mixen genom en enda effekt på slutet, dvs, aldrig kört compressor, dist osv osv på hela slutmixen.. Men nu är jag ju så ílla tvungen å acceptera fakta. 🙂

//smulan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.