Jump to content
Annons

Thimmie Englund och Addic med lite rock!


Svänger det?  

43 röster

  1. 1. Svänger det?

    • Låt och produktion godkänd
      22
    • Låt godkänd, produktion underkänd
      9
    • Produktion godkänd, låt underkänd
      2
    • Låt och produktion underkänd
      1


Recommended Posts

-k9-//

Hehe... absolut! Jag ser upp med vad alla tycker! Klart man inte ändrar på allt som folk säger, men det är ändå viktigt att höra sådant som man blivit för blind för att höra själv. 😄

Riktigt kul att du diggar låten!

Dacke//

Mesigt? Musikmessigt? Texten? Eller rentav rösten?

Japp, det är en demo! Inspelad i Kenny Kängströms pojkrum! 🙂

zkitz //

Gött att du gillar rösten och gitarrerna! Jepp kommentarerna är noterade. Tonartsbyte? Är inte det lite schlager? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skär diskant (!) framför allt HiHat

Annars bra låt som tusan, sänk volymen, eller EQa om tamburnien också, så det inte blir så vasst o jobbigt att lyssna på. Om ni frågar mig så skulle ni ta o mixa om rätt så mkt av låten, men börja med diskanten så får vi se hur det låter då 😄

Helt jävla underbart solo, Kenny! Du är kungen på gitarr här! 😉

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja! DET var ett bra tips; ett tonarts byte iden så kandu ju få låten slacktad i melodi festivalen. Och det är bra; för då slpper du all coola groupies och kann inrikta dig på alla som sitter hemma och kollar på den istället för o göra något vatiggare. Problemet är ju bara det att de går ju aldrig ut... men vi är ju ganska många som värkar gilla låten så, vi får väll organisera o.p.-dörr knackning!

Jo det skulle väl ärligt talat tillföra låten något men, jag tror den vinner i längden på att som nåron redan på pekat; putsas och släppas.

Den största fördelen med att ha sin egen studio är ju att man slipper Sjärt Bert och

få göra lite som man vill.

Tycker inte att några råd är dåliga som du fått.

Men uppfyll alla så har du en rradio hit som kommer att spelas sönder på tre månader.

Den allvetande Skräp-högen har talat. Tack, för ordet!

Japp, för blid för att höra! Alltså, man lyssnar för många gånger på sitt material och sedan blir man mer och mer blind. Jag blir ju i alla fall inte döv. 😉

Problemet nu är att jag gjort ett offentligt framförande av min låt. Alltså kan den inte vara med i melodifestivalen. Även om jag kunde ha med den så är jag inte så säker på att jag skulle vilja det... 😄

Tack för kommentarerna skräphögen! ...och du, dörrknackning är sketbra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skär diskant (!) framför allt HiHat

Annars bra låt som tusan, sänk volymen, eller EQa om tamburnien också, så det inte blir så vasst o jobbigt att lyssna på. Om ni frågar mig så skulle ni ta o mixa om rätt så mkt av låten, men börja med diskanten så får vi se hur det låter då 🙂

Helt jävla underbart solo, Kenny! Du är kungen på gitarr här! 😉

.Viktor

OK, vi skär diskanten! 😄

Klart vi skulle kunna mixa om, får se när det finns tid bara. Att tamburinen är vass har jag faktiskt inte tänkt på. Ska lyssna och känna efter. Gött att du diggar låten! 😛

Japp, Kenny är riktigt go på gura!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det är en demo! Inspelad i Kenny Kängströms pojkrum!

Kjell Höglund spelade in sin första LP "Undran" i köket hos en kompis, Springsteen "Nebraska" i sovrummet, och jag själv min debut LP under en ikeastyltsäng 😆

Mixa om den bara!, alla tagningar sitter ju! Ta fram trummorna i ljudbilden så är saken Oskar. Försöker du återupprepa nerven i denna inspelning i en s k "proffstudio" kommer du att misslyckas, jag lovar 😆

Du har ju själv hört ovationerna 🙂

...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, Thimmie! Brassa lite schlager så blir du signad hos vilken label som helst liksom (du är säkert redan signad) Men du kan ju bli nya schlager kungen! Martin stenmark kopia fast inte lika divig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dacke//

Hehe... jaså? Du tror att det inte kommer att funka i en sk "proffsstudio"? Det kanske är sant. 😉

Vad heter din debut-LP då?

zkitz//

Nope, jag är inte signad. Finns det någon som vill signa mig här? 🙂

Martin Stenmarck är rätt grym på att sjunga, men han tycks välja fel låtmaterial. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

otroligt skön låt!

catchig melodislinga! det sätter sig direkt... lyssnade på låten för några dagar sedan o har gått o nynnat på den sedan dess!

vet inte om det är nån komplimang eller inte, men,... personligen tycker jag du låter lite som en distad magnus karlsson (eller vad han nu heter... barbados-magnus...) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

otroligt skön låt!

catchig melodislinga! det sätter sig direkt... lyssnade på låten för några dagar sedan o har gått o nynnat på den sedan dess!

vet inte om det är nån komplimang eller inte, men,... personligen tycker jag du låter lite som en distad magnus karlsson (eller vad han nu heter... barbados-magnus...)  😄

Hehe... så gött att du går och gnolar på låten! 😛

Magnus Karlsson? Nja... Karln kan ju sjunga, mer hoppas jag inte jag har gemensamt med honom... 😱

Rockfart//

Antar att du diggar det! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Lyssnade igenom dina grejer och var lite skeptisk i början, men det vände för jag förstår att ditt tankesätt när det gäller musik är genuint. Men ibland hör jag en osäkerhet i din ordrytmik, många gånger helt utan anledning. Sluta fjamsa, dra ut på eller försök weila till det och sjung ur skägget så det märks att du tror på det du skriver så rockar du phett. Inga "deeeieeeej" eller "meeeieeej" och skit i att försök låta "rätt" med rösten och SJUNG med det du har, så glöm all slager o listpop. Visa att du kommer från en disfunktionell familj för fan!!!

Så kom ihåg det när du sjunger in den här låten igen, i en mångmiljonstudio..

Redigerat av Henkera
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det här låter jättebra! Du sjunger skitbra tycker jag! 😎 Men jag röstar både låt o produktion godkänd!

Ps: Du, Thimmie! Jag kikade in på din hemsida o lyssna lite på din musik, och måste bara säga att jag gillade "Lady green", som fan! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar låten men inte riktigt produktionen. Den är för slipad, gitarrerna är lite för blöta för att låta balla. Det passar inte riktigt låten med de här feta gitarrerna tycker jag. Strata+Tubescreamer+Fender Tweed skulle sitta så mycket bättre. Låter lite som när ett gäng schlagerstudiomusiker bestämt sig för att spela ball rock om ni förstår.

Sen innehåller sången för få "småmissar" och deet är ofta i dem som själen och känslan sitter i. Känns lite som om ni har valt tagningar efter devisen det ska inte vara några missar snarare än att fånga tagningen med mest själ.

Strålande tamburin dock!

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Kom den här gamla låten upp igen?! Shit! Kul, då får jag skriva kommentarer igen! 🙂

Henkera//

"Visa att du kommer från en disfunktionell familj för fan!!!" Eh... Känner vi varandra? Tack för sångtipsen!

Mutz//

Tack, tack! 🙂

Danabacken//

Riktigt kul att du gillar rösten och låten! Lady Green hör till mitt gamla jag men najs att du diggar den! 🙂

Phobos//

Håller med om att låten blev för "hård" med alla gitarrer. Men det blev så, det är ju inte den slutgilltiga produktionen.

När det gäller sången så är det första tagningen. Det är alltid första tagningen när jag sjunger in. Om jag inte sjunger fel. Så om det är för få missar så får jag väl lära mig att sjunga fel... 😉

Ja, tamburinen lyfter en del.

grojn//

Nix, jag sjunger inte på den låten. Har du den så får jag höra den?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har den bara på en VHSkassett. Ska se vad jag kan göra.

Gött mos! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt med fart i....gillas!.. 🥰

Rösten låter fint..förutom fraseringen på orden mig och dig som låter som meeeiej och deeeiej...annars jättebra sång!

Gött... 🥰

Japp! Fart ska det vara! 😉

Är det något fel på meeej när jag inte sjunger som deeeej?! 😱

Gött att du gillar sången överlag! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...