Jump to content
Annons

Lovebombing!


Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

Efter trådarna i våras om att det har blivit dålig stämning på Studioforum så tycker jag att nåt har hänt. Stämningen har helt klart blivit trevligare.

Jag kan vara ganska otrevlig & dryg men jag har inte ens nåt för det längre. Svaren jag får är trevliga & sakliga & helt utan hat & sarkasmer. Då är det svårt att vara kaxig. Det kanske började med Rohas tråd då det visade hur starkt ett cyberspacesamhälle kan vara...

Så, jag har väl blivit blödig på gamla dar, eller kär eller nåt - men här är min Lovebombingtråd. Ni är alla välkomna att delta.

Ikväll lovebombar jag;

Dumb Dan - en enormt begåvad musiker som förtjänar all framgång i världen.

Dessutom kan han mer om musik än någon annan jag har träffat. Det

går helt enkelt inte att battla den snubben. Förövrigt en god

människa & kamrat som jag har haft mycket roligt med under det

knappa året som jag har känt honom.

Maxmaxmax - din jävel! om jag hade haft din känsla för melodier & lyrik när jag

var i din ålder så hade jag inte behövt steka hamburgare nu. & tack

för alla nattliga snack om livet & musiken i stort & smått.

Midori - en synnerligen glad överraskning att hon visade sig vara den hon är

Tillochmed min mobiltelefon är glad över att lära känna henne. So

much time wasted. Sweet like the liquor, eller nåt. Stay gold, babygirl.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 92
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fin tråd Danny!

Kände mig helt plötsligt manad att slänga in lite kommentarer här också till folk som förtjänar uppmärksamhet.

Wicked_S

En fruktansvärt tajt gitarrist som har fått aldeles för lite uppmärksamhet här.

Gillar verkligen din spelstil. Även att jag avskyr Malmsteen så mycket så jag kan spy. 😉

Claes

Mannen som kan allt som allt. Blir inte förvånad om du blir Nobelpristagare en vacker dag. 😄

Brojd

Har nog inte träffat på en person som är mer lätt att jobba med. Suverän låtskrivare desutom.

Danny Cort

Har verkligen en känsla för vad som låter bra och dåligt. Ser upp till ditt sjätte sinne.

Nu har jag säkert glömt massor, men dessa kom jag på här på rak arm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Addic_59:

Verkar mycket trevlig.

Danny Cort:

Verkar kunnig och har mjuknat upp en hel del på sistone. Skönt det 😄..

Android:

Min broder synthare.. Verkar mycket trevlig.

Midori:

Trevlig tös..

Claes:

Kunnig och hjälpsam.

vem mer, vem mer, vem mer...?

(får köra en klassiker:) Och resten som jag glömt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för mig att ge några här lite kärlek med...

Neko

En snäll och Rar kille ,som jag har pratat med många timmar på Msn.

Han har hjälpt mig med en massa saker, som jag verkligen uppskattar.

Danny cort

En Person som verkligen lyssnar, nån som verkligen bryr sig..Hoppas att vi lär känna varann mer. Uppskattar våra samtal. En kille med ett hjärta av guld.

Addic

En go och skön kille..Har många bra låtar och är allmänt cool.

Debree

En härlig och trevlig person..Roliga samtal..sjunger jätte fint och är allmänt häftig.

D Vibe

Snäll och Go...det lilla jag vet i alla fall..

Hackeman

Du har fått mig att le med dina sångtexter. Snäll och trevlig.

Roha

Snäll och go..Hoppas du får ett bra och trevligt liv, med en massa lycka istället för olycka..

Till RESTEN på forumet

Det är alla ni som gör att forumet är som det är..Kärleksfullt och trevligt...Tack för att ni finns!

Redigerat av Midori
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar och skickar vidare:

Hackeman: För humor, glädje och ett engagemang. Har mer än en gång visat att han bemästrar mer än ordets makt.

Demoniqus: För det stöd och support som både jag och andra erhållit på våra demos.

Addic: För spännande samarbeten och en känsla för vad som låter rätt och fel. Grymt bra låtskrivarsinne.

Danny Cort: Utan dig skulle forumet bli så oändligt mycket tommare, det vet du från mitt pm tidigare i år.

Debree: För trevliga samarbeten och IRL träffar!

Isolitus: För trevliga samarbeten och IRL och mycket annat 😛

Midori: Återigen samarbeten och trevliga samtal på msn såväl som på tfn.

Maxmaxmax: Givande och spännande samarbeten, samt att han har ett läskigt bra låtsinne. Mermermer maxmaxmax! 😉

Vill slutligen tacka resten av medlemmarna här på forumet för att ni gör det till vad det är, jag trivs väldigt bra här, och det är er förtjänst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt med löv-böömbing!!

Jag har mått bra här på forumet i snart ett å ett halvt år nu. Folk kommer och går men här är några av mina favoriter!!

Neko - vår ordningsman; alltid korrekt, alltid reko, alltid att lita på! Tillhör forumets ryggrad.

Hacke - driven kille. Känns som han alltid är på gång med något..... Vi har snackat en hel del och gjort en del hyss ihop (studionördjullåten). Befinner oss ofta på liknande mentala nivå, på gott och ont 😲

Vacum - läskigt musikalisk, stenhårda raka puckar i forumet. Lirat lite komp på en av mina låtar oxå.

Demonen - otroligt sympatisk och duktig kille. Har hjälpt mig mycket med soundet. Dessutom en av få forumnördar som varit i Hammagrella-studion!

Egghuvud - alltid ett klokt ord på vägen. Verkar vara en hyvens själ.

Maxmaxmax - captain of the chorus. Har sagt det förut och säger det igen; troligen forumets mest begåvade kompositör och musiker. Behöver inte utrustning för miljoner för att klämma ur sig mästerverk på en halvtimme, det räcker med ett gammalt piano, en kakburk och Windows ljudinspelaren. Inte blir det sämre när Henke är med ibland också!

Roffe - Roffe my man! Med tankebanor och svada som sträcker sig över hela solsystemet på en millisekund. Helt otroligt crazy, men galenskapen kan inte dölja att mannen är klok som en uggla. Och munk-låten med forumets nicknames kommer vi ju aldrig att glömma 🙂

Wonderboy - en kille som kämpar hårt för att man ska irritera sig på'n. Han lyckas ibland 😆. Annars - fantastisk kunnig i pop/rockhistoria och bra musiksmak, som gett mig många tips.

Grahn - hoppas alla vet att farbror Grahn gör jäkligt bra låtar emellanåt, och inte bara levererar forumets sjukaste oneliners....

D Dan - full respekt för detta proffs som inte bara levererar sidkedjad dansmusik utan också oemotståndliga popdängor med the Happy Couples...

Nattvaktaren - saknaden är stor... Attityd som många knäcktes av, men håll med om att han ofta var on-the-spot med sina iakttagelser och kommentarer.

Majken - inte bara mister Cubase utan också en av de mest avspända och skönaste snubbarna här på forumet....

Sådär, nu har jag väl glömt många många, men ni andra hjälper nog till att fylla på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara fleer som vill ge en kärleks bomb till nån eller hur?

Tänk på att ett leende förlänger livet..

Ni får mig att le i alla fall, allså förlänger ni mitt liv lite grann..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint initiativ, Danny! Ger dig ingen bomb dock, eftersom alla andra gör det. Tänker ge dig en baksmälla nästa gång vi ses istället. 😉

Hammagrella vill jag däremot ge en lövvbömb. Han faller aldrig offer för frestelsen att vara sarkastisk (hur lyckas man??) utan är alltid schysst och rättvis mot alla. Och uppmuntrande. Kan ofta göra alla andra inlägg i en lång debatt överflödiga med sina sammanfattande insikter. Gör skön musik med sköna texter, och har allmänt skön inställning.

demoniqus har samma goda hjärta. Med all den kunskap han har och delar med sig av på forumet, borde IDG som minst sponsra honom med gratis prenumeration. Är alltid kravlöst hjälpsam. Hoppas på att kunna ge honom oxå en baksmälla som tack vid tillfälle.

addic59 får oxå en. Inte bara för vad han är, utan oxå för vad han har potential att bli. Gränslöst med talanger, verkar det som. Jag håller tummarna för att omvärlden nångång ska få veta.

Roffe får en för sina fantastiskt underhållande inlägg. Fantasi som en femåring. Underbart!

Olsberg får en, ty utan honom fanns inte "vi". 😉

Det finns fler... men mår så dj-vla dåligt i min bakfylla att jag inte klarar sprida mer kärlek just nu... :rolleyes: kanske fyller på sen.

PUSS PÅ ER ALLA!!

edit: och tack för de bomber jag fått... 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo

Trots det alkoholiserade skalet så är han en jävligt smart och moralisk snubbe. Tummen upp!

Maxmaxmax

Förr var han en skolvän som gick två klasser ovan mig. Nu är han lärare. Shit vad flummigt. Rock on Maaaxy!

Midori

Underhåller mig på MSN när jag börjar bli riktigt rastlös. Mycket mycket trevlig tös.

Neko

Också en riktigt smart typ. Otroligt kul desutom. Vi ses på Onsdag :rolleyes:

Hacke

Humorspridaren. Studio Fourum utan Hacke är som en snygg Povel Ramel. Altså otänkbart! Keep it up!

Thimmie

En kul typ som är glad i alla väder. Och en suverän låtskrivare enligt mitt tycke. Vi får spela in oftare 😆

PS: Tack alla ni som Lovebombat mig. =) Fyller på här med tiden, ingen ska glömmas 🙂

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Sprider goda tankar åt er ALLA!

Är inte alls förvånad att det finns många talanger överallt som är helt okända.

Vet inte om jag vill att någon ska bli känd - tappar man inte lite i kvalitet då rätt snart? Alla intervjuer, PR, löjliga videoregissörer, jobbiga turnéresor, allt som tar tid...

😆

kolosalt okänd/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Wonderboy - en kille som kämpar hårt för att man ska irritera sig på'n. Han lyckas ibland 😄. Annars - fantastisk kunnig i pop/rockhistoria och bra musiksmak, som gett mig många tips.

Tack Hammagrella!

Vad är det som irriterar?

Jag gillar forumet. Jag har fått ovärderlig hjälp här. För många att nämna men ändå:

3maxxx: Men har han inte blivit lite mjäkig på sistone?

Danny Cort: Har nått framgång och skäms inte för det! Jag uppskattar alltid hans inlägg. Håller kanske inte alltid med men tänkvärt är det alltid.

Hackeman: I högsta grad ansvarig för den goda delen av stämningen här på forumet! Alltid kul att se vad han har gjort för inlägg eller demos.

Hammagrella: För att han verkligen är öppen för att ta in nya saker. En av få som öppet letar efter ny musik och nya influenser. Kunning, rolig och har förmågan att analysera, både musik och inlägg. Också en trivselskapare av rang!

Pluffo: Har inte varit här på ett tag. Saknar honom! Han kan vara bitsk och tjurig på sitt eget lilla personliga vis.

Grahn: Mystisk humorist som man alltid vet var man har (på forumet) men som man samtidigt inte vet var man har. Kan komma med de mest underliga one-liners och one-words som någonsin skådats!

Majken: Teknisk guru med humor och självdistans. Skriver också tips om Q-base som är en fröjd att läsa även för mig som inte har just det programmet.

Dumb Dan: Megabegåvad låtskrivare, studiopulare och skivbolagsnisse för den nya tiden med massor av kunskaper i musik, datorer och annat inom musikvärlden. Jag kan inte dansa men önskar att jag kunde när jag lyssnar till Dumb Dans alster.

MVH-Peder: Var har Du tagit vägen? Dina förvirrade, klarsynta, svårdechiffrerade inlägg var otroligt roliga att ta del av. Kom tillbaks!

AOlsson: Protoolsguru och hjälpsamheten själv. Har räddat många av oss när vi varit ute och cyklat!

Joachime: EXTREMT kunnig och hjälpsam!!!!! Tar hand om nybörjarfrågor för femtioelfte gången på samma ödmjuka och hjälpsamma sätt. Utförliga, pedagogiska och uttömmande svar om det mesta inom inspelningsvärlden. Borde få forumets största guldmedalj och borde få skriva i tidningen. Heja Joachime!

Fredster: Grymt duktig, rolig och lite bitsk mellan varven.

Egghuvud: Samma som Fredster.

Vem har jag glömt?

Studiogänget med moderatorer: Bästa tidningen och bästa forumet och det är bl a Er förtjänst!

Ishtak: Drar sig inte för att drämma till med storsläggan från tid till annan, mycket underhållande! Drar gärna en lans för den, numer, så utskällda ironin!

Sen finns det många nya lovande krafter här men var är tjejerna? Är det ibland så att vi skrämmer bort dem? Kan vi göra något?

Sist men inte minst, Wonderboy! Tänk, jag håller med om precis allt den killen skriver! Jag har dock förstått att han har sina kritiker här på forumet. Varför måste folk alltid missförstå genier?

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med hammagrellas lista där helt och hållet. Måste bara kasta in några namn,

hammagrella, rockfart, pluffo, roffe, grahn som alltid har en grym stajl. Mycket garv tack vare dessa människor..

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sen finns det många nya lovande krafter här men var är tjejerna?

Med Danny såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska vi se 🙂

Till alla dom som satte över pengar på mitt konto 😕

Har fått ihop 900:- 😮

Självklart alla andra!

Har vart här sen början nu men inte postat så mkt, så jag har inte kommit i kontakt med några speciella på forumet, men det ska bli ändring på det nu 😄

Demon: Var faktiskt den jag pratade mest med i början, kan otroligt mycket om musik och är grymt duktig!

Neko: Vad jag har förståt är han lika som Demon, grymt duktig på musik och kan väldigt mycket om VST

hacke: Ja gamle hacke 🙁 grymt roligt Har suttit och fått många garv på kvällarna, bra musikalisk känsla desutom! (och nej, du är inte gammal 🙂 )

Danny Cort: Tror vi har en rätt sån stor människa där faktiskt. Inom många områden, och som börjar visa det mer och mer nu! Har även visat att även han kan otroligt mycket inom musik, och desutom har känsla!

Midori: Har inte pratat med henne så mkt, men visat vilken otrolig tjej hon egentligen är!

Och som sagt, självklart till alla er andra!

Utan er hade forumet aldrig vart där det är idag 😎

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag glömde:

Brojd, vi kan inte vara utan Brojd! Forumet behöver en sur, vrång dalkarl som står med bägge hårdrocksbootsen stadigt placerade i den gula snön vid Siljan och dricker Bailey´s, vrålar satanistrock och håller forumets fana högt på Sweden Rock! Hur gick det i år, Brojden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger en stor härlig kärleksmums till alla här på forumet.

Är ju nykomling här och kan inte komma ihåg hur min värld var innan jag registrerade mig här!

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Ok då, ny dag, ny love.

Min trädgård - En plats för kontemplation & eftertanke. Ni tror det nog inte om Danny Cort, men min rosplantering är i världsklass. För tillfället helt koncentrerad på engelska, relativt lättskötta rosor av arterna "L.D Brainswaith" & "Westminister Cathedral". Kommer slå ut viken dag som helst nu så det gäller att ansa stenhårt! Dessutom stamväxter av varierande typ med vita & lila blommor. En liten örtagård med lavendel, citrontimjan & röd basilika. Hyacintus Gigantus för att få lite höjd på grejerna, dessutom är den där ljusgröna, levande färgen hos Hyacintus Gigantus helt unik. Sol hela dagen så det blir många timmar i solstolen. Nu är ni avundsjuka va?

Juryn I Santa Barbara, CA - Som valde att helt fria den största popstjärnan i modern tid. Jag visste att det fanns rättvisa. Nu är det bara för OJ & MJ att göra en platta om det.

Malmö - jag flyttade hit från STHLM för snart 5 år sedan. Äntligen förstår jag hur det är att ha ett hem att längta till & en stad att älska. Jag tror att Malmö älskar mig också, lite iallafall.

Hacke - here we go. Du är en rolig jävel. Tycker jag & mina vänner som har haft turen att träffa dig i olika sammanhang. Kul att känna dig. Hur blir det nu med Stina's lillasyster? Parmiddag på Österlen? Cabba ner kärran nu så drar vi!

Midori - repris. Du är nice som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då, ny dag, ny love.

Min trädgård - En plats för kontemplation & eftertanke. Ni tror det nog inte om Danny Cort, men min rosplantering är i världsklass. För tillfället helt koncentrerad på engelska, relativt lättskötta rosor av arterna "L.D Brainswaith" & "Westminister Cathedral". Kommer slå ut viken dag som helst nu så det gäller att ansa stenhårt! Dessutom stamväxter av varierande typ med vita & lila blommor. En liten örtagård med lavendel, citrontimjan & röd basilika. Hyacintus Gigantus för att få lite höjd på grejerna, dessutom är den där ljusgröna, levande färgen hos Hyacintus Gigantus helt unik. Sol hela dagen så det blir många timmar i solstolen. Nu är ni avundsjuka va?

J-r, Dannyboy! Du går från klarhet till klarhet! Jag blir avundssjuk som bara f-n! Håller själv på att anlägga trädgård. Började förra sommaren med häckar, en del buskar och träd. Vintergrön liguster ramar in ytterkanterna av tomten. Sen har jag planterat buxbom som inramning kring de planteringar jag hittills gjort. Jag har inspirerats en del av medelhavsträdgården i Simrishamn så trädgården kommer nog att få den grundstrukturen, låga, formklippta buxbommar för att hålla en viss struktur och Agapanthus (Afrikas blå lilja) i stora krukor som ett slags signatur. Tyngdpunkten i färgton blir violett med lite blått, rosa som komplement. Sen anlade jag en månskensträdgård förra sommaren och den börjar komma fint nu. Minst en ros i varje plantering, gärna lite udda sorter. Har läst mycket teori vid det här laget men har precis börjat omsätta det i praktiken.

favoriter: Rosor, Agapanthus, trädpioner (har två i violetta toner som precis börjat blomma, enorma blommor och en underbar doft) och klematis.

Du är en fin man, Danny! Du har sinne för det sköna och viktiga i livet! Jag skall ta lite kort på mina nybörjarförsök och lägga ut. Det kommer inte att imponera på Dig men de andra kanske fattar vad det går ut på då.

Det är underbart att röra sig i sin trädgård, titta, lukta, röra. Då kommer inspirationen till att göra musik. När jag pular med min musik föds tankar om trädgården. Dessa två sysselsättningar befruktar varandra. Åh, kan vi inte alla befrukta varandra?

Jag tror jag tycker om Er!

Tack, Danny, för ytterligare ett upplyftande inlägg! You´re on a roll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...