Jump to content
Annons

Hjälp att köpa midiklaviatur


AstReam

Recommended Posts

Hejsan,

Förstår att många irriterar sig på att det dyker upp nya trådar om ämnen som redan tagits upp, men det är svårt att hitta precis det man söker. yeah yeah, here we go:

Jag börjar smått fundera på ett så kallat midi klaviatur. Har märkt att det inte krävs allt för många hundralappar för att få ett sådant hyfsat. har tänkt mig runt 1000 lappen som max.

kollade lite på m-audio modellerna 49e och någon oxygen 8 om jag inte minns fel, men fungerar dessa verkligen bara med Mac?

Vet någon annars någonting fint och bra? Jag använder vanlig PC som ni förstår :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en M-audio Radium 49. Tyvärr är den sönder. Men under tiden jag hade den var jag mycket nöjd med den. Kostar ca 1900, väl värt pengarna om man bara får en som inte går sönder 1 månad efter garantitiden. GRRR. 😉

Nu har jag en CME UF5. Funkar skitbra. Ett problem som många dock har med UF klaviaturen är att sliders-rörelsen är lite kass. Missar värden mellan 50-60 ungefär (tack och lov så är jag befriad från detta fenomen). Kolla upp innan du köper om du bestämmer dig för en UF.

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)

jag har en edirol pcr-50 som jag skulle avråda dig ifrån att köpa. mycket knepigt och svårt att få skruvmanöver-rattarna att fungera normalt i diverse program.

Link to comment
Dela på andra sajter

shit! era tips delar sig åt så jag blir förvirrad 🙂 ni är ena rutinerade satar som har väldigt höga krav på prylarna, det har jag förstått. Om man ser till att jag är en complete beginner, finns det då en offentligt rekommenderad klaviatur som

*har hyfsad spelkänsla

*är lätthanerlig

*innehåller de viktigaste funktionerna

*inte är allt för dyr

*har hyfsad kvalité (dvs ej går sönder)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju även kolla på begagnade synthar som har midi.

Själv kör jag med en Yamaha DX7 från 1984. Har i och för sig inte alla funktioner. Men de jag behöver. Och går som sagt inte sönder samtidigt med att garantitiden går ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...