Shoota Postat 23 mars 2004 Postat 23 mars 2004 Jag har kopplat in mitt midikeybord "roland pc-200" till joystickporten i mitt ljudkort "sb live" ,,,ställt in ljudkortet på preference-midi.och advance midi. När jag plonkar på midi-keybordet så ser jag att indekatorn på "midi in devicen" lyser på kanal 15..där väljer jag t.e.x subtraktor och ljudet spelas upp perfekt,,problemet är bara att det inte går att Recorda!!.Känns som jag testat allt,,jag vart inne på options och pillat också. När jag trycker Rec-play och spelar nånting så registreras det inte.jag har frågat runt överallt men ingen vet varför!
Mattis Postat 23 mars 2004 Postat 23 mars 2004 Är rätt device markerat till vänster om sequencern, som i sin tur befinner sig längst ned, när du trycker rec?
Shoota Postat 23 mars 2004 Trådstartare Postat 23 mars 2004 Japp devicen:n är markerad med en symbol som ser ut som en midikontakt! Men jag märkte en grej,,indekatorn nere på sequencern där man väljer device rör sig inte när jag spelar på midikeybordet. Där ligger förmodligen problemet
Shoota Postat 27 mars 2004 Trådstartare Postat 27 mars 2004 Tydligen ett ovanligt problem,,det verkar inte vara nån som kan svara på det
Fridh Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 Det är inte i "Advanced Midi" utan i fliken "MIDI" du ska ställa in vilken controlleringång du använder (och vilken midikanal som motsvarar din klaviaturs sändkanal). Kolla det. Om du vill läsa mer i ämnet, kolla www.propellerheads.se. Jag jobbade med support där tidigare och skrev en längre FAQ i frågan, den ligger kvar där - kanske t om i reviderad och förbättrad form... ;-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.