L.C Postat 10 juni 2005 Postat 10 juni 2005 "Antipiratbyråns metoder i jakten på fildelare bryter mot personuppgiftslagen." http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,658170,00.html Var väll rätt uppenbart ändå. Föresten... hette inte Pontén nåt annat i förnamn innan?
C_Sledge Postat 10 juni 2005 Postat 10 juni 2005 http://www.idg.se/ArticlePages/200506/10/2...5536_IW.dbp.asp Här heter han visst Henrik 😉 Så vi vet nog vem som skrivit fel 😆
Egghuvud Postat 10 juni 2005 Postat 10 juni 2005 Jojo här skall man höra. Problem det här med IT. Frägan är om myndigheterna hänger med i svängarna. Förut sågs IT som den stora lösningen av arbetslöshet och till gagn för folkhälsan i största allmänhet. Plötsligt upptäcker man att folk använder det lite som de vill.... Hur skall det gå? Är styrredskapen redan för sent ute? 😆 Undrar vad som krävs för att man skall få dispans? Kan kommersiella intressen övervinna politiska och juridiska beslut? (obs sista meningen var ironisk om inge fattade det) 😉
hackeman Postat 10 juni 2005 Postat 10 juni 2005 "Henrik Pontén påpekar också också att Antipiratbyrån inte lagrat några personnummer i dataregister. - Det enda vi har är ett IP-nummer, som man inte kan koppla till någon person. Och alla IP-nummer har raderats efter att man skickat brev. De polisanmälningar som finns är sparade på papperskopior, säger Pontén." Det där måste vara en åtgärd de gjort i efterhand. Eller inte alls, att det är en lögn. IP-nummerna har för mycket värde för Pontén för att han ska VILJA radera dem. Oh well... någon som hamstrat CD/DVD-skivor ännu?
wonderboy Postat 10 juni 2005 Postat 10 juni 2005 Oh well... någon som hamstrat CD/DVD-skivor ännu? Ja, jag har ringt och förbokat kopiösa mängder och därmed försäkrat mig om att få. Ett litet råd: Köp Nu! DE börjar ta slut och generalagenterna har problem med att få hem fler på rätt sida "datumet" med stort "D". Ni kan tacka mig sedan, handla först!
L.C Postat 10 juni 2005 Trådstartare Postat 10 juni 2005 Blir köp den här helgen för min del. Surt att det ska vara så här... Hoppas fanimej att Gessle använder pengarna han tjänar på mina backups till nåt vettigt. 😱
Zando Postat 10 juni 2005 Postat 10 juni 2005 Blir köp den här helgen för min del. Surt att det ska vara så här... Hoppas fanimej att Gessle använder pengarna han tjänar på mina backups till nåt vettigt. 😉 Han kommer nog att köpa sig en ny Ferrari 😉
Pico Postat 10 juni 2005 Postat 10 juni 2005 (redigerat) Asch... kan de inte sälja dem som frisbee istället? Frisbee-RW (Kompatibel med 52spinnars luftmotstånd). 2:20:- Redigerat 10 juni 2005 av Pico
Tokas Postat 10 juni 2005 Postat 10 juni 2005 Inte mer än rätt att APB srtaffas. Om det är något man ska respektera så är det fan PUL. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.