Jump to content
Annons

Tänkte väll det.


L.C

Recommended Posts

"Antipiratbyråns metoder i jakten på fildelare bryter mot personuppgiftslagen."

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,658170,00.html

Var väll rätt uppenbart ändå.

Föresten... hette inte Pontén nåt annat i förnamn innan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jojo här skall man höra. Problem det här med IT. Frägan är om myndigheterna hänger med i svängarna. Förut sågs IT som den stora lösningen av arbetslöshet och till gagn för folkhälsan i största allmänhet. Plötsligt upptäcker man att folk använder det lite som de vill.... Hur skall det gå? Är styrredskapen redan för sent ute? 😆

Undrar vad som krävs för att man skall få dispans? Kan kommersiella intressen övervinna politiska och juridiska beslut? (obs sista meningen var ironisk om inge fattade det) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

"Henrik Pontén påpekar också också att Antipiratbyrån inte lagrat några personnummer i dataregister.

- Det enda vi har är ett IP-nummer, som man inte kan koppla till någon person. Och alla IP-nummer har raderats efter att man skickat brev. De polisanmälningar som finns är sparade på papperskopior, säger Pontén."

Det där måste vara en åtgärd de gjort i efterhand. Eller inte alls, att det är en lögn. IP-nummerna har för mycket värde för Pontén för att han ska VILJA radera dem.

Oh well... någon som hamstrat CD/DVD-skivor ännu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh well... någon som hamstrat CD/DVD-skivor ännu?

Ja, jag har ringt och förbokat kopiösa mängder och därmed försäkrat mig om att få. Ett litet råd: Köp Nu! DE börjar ta slut och generalagenterna har problem med att få hem fler på rätt sida "datumet" med stort "D". Ni kan tacka mig sedan, handla först!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir köp den här helgen för min del.

Surt att det ska vara så här... Hoppas fanimej att Gessle använder pengarna han tjänar på mina backups till nåt vettigt. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir köp den här helgen för min del.

Surt att det ska vara så här... Hoppas fanimej att Gessle använder pengarna han tjänar på mina backups till nåt vettigt. 😉

Han kommer nog att köpa sig en ny Ferrari 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...