Jump to content
Annons

Stylus RMX


Twilight_Zound

Recommended Posts

Jaha...Då var det dags att köpa prylar igen...

Har siktet ställt på Spectarsonics Stylus RMX...

Någon som har för och nackdelar att dela med sig??

Har varit på Spectrasonics site och kollat in den, demona

är klart godkända. Men hur mycket "maskin" får man för pengen...? 😳

OBS har Atmosphere sen tidigare och den är klockren...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har stylus RMX + expansionerna Backbeat och Retrofunk... jag tycker man får alldeles för mycket för pengarna 😉 visserligen tröttnar man på stuket på många av grundlooparna, men då har man ju CHAOS-engine som skapar fin oordning på direkten vilket gör att man inte upplever detta som ett överhängande problem.

Köper du expansionerna har du material för en lång tid framöver i.o.m att man kan vrida o vända på saker till förbannelse är det snarare att man blir trött i mössan innan man ens skrapat på ytan av vad man kan åstadkomma - min personliga uppfattning -

Så det blir en demonifiquerad köprekommendation * pekar med hela handen mot musikaffären *

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder mig nonstop av Stylus RMX.....många bra loopar att använda sig av...och en JÄ*LA massa trumljud.....!

Använder man looparna rakt av kan det bli lite enformigt, men jag kör ofta upp en loop som grund, ibland supertattiga trumljud, men slagen kanske ligger på helt rätt ställe......sen byter man ju bara ut ljuden till några som är fetare(antingen från stylus egna trumljud, eller något annat bibliotek).....och pillar om i loopen osv osv......men det är underbart bra när man ska komma igång med en ny låt.....bara hitta en loop och lägga in temporärt till man gjort iordning grunderna i låten liksom....

Chaos engine använder jag dock sällan, vill ha total kontroll själv, men man borde kanske pilla lite på den ibland.... 😉

Kort sagt, stylus RMX är en arbetshäst jag inte skulle kunna var utan.... 🙁😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med alla om att RMX låter fantastiskt bra.

Kanske trumlooparna är lite väl loudnessiga och tjuffigt r'n'b-iga, men percussionavdelningen är helt makalöst bra!

Dessutom: Grymma fx och den kluriga kaosapparaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...