Jump to content
Annons

Vad är det som bestämmer könet?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag undrar vad det är som gör att man vet att det är en kille som skrivit i en tråd och inte en kääring, i de fall trådbidragaren har ett könlöst namn, som mitt eget t.ex.

😉

Intressant fundering mtt i natten/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Hej!

Jag undrar vad det är som gör att man vet att det är en kille som skrivit i en tråd och inte en kääring, i de fall trådbidragaren har ett könlöst namn, som mitt eget t.ex.

😉

Intressant fundering mtt i natten/:musik

Har du haft en tjej nångång, Musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

D.Cort undrade:

"Har du haft en tjej nångång, Musik?"

Svar:

Ja, men har du nångång tänkt på att man kan ställa en fråga för att få igång en diskussion? Även om man sitter inne med svaret. Ganska vanligt faktiskt.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Hackelina: Tror du mig alltså om jag säger att jag är en 29-åring blondin med gigastora boobs?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Hackelina: Tror du mig alltså om jag säger att jag är en 29-åring blondin med gigastora boobs?

😉

:musik

iom att du använder ordet "giga" så tvivlar jag starkt 😎

...samt säger "kille" om ena könet och "kääring" om det andra.

Nej, jag tror snarare du är en rätt så snurrig medelåldersman. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vet ju att folk som uppger sig vara av kvinnligt kön i någorlunda åtråvärd ålder på internet allihopa i verkligheten är kraftigt överviktiga medelålders transexuella småbarnsföräldrar som gått i förtidspension.

Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har nickname Jean-Pierre, vad anses man ha för kön då rå? 😳

bard2.jpg

Förmodligen kille. Om jag inte misstar mig är Jean-Pierre ett killnamn.

Vad sysslar ni med? Det här var den konstigaste tråden på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Inget konstigt alls faktiskt.

Jag funderade bara lite över vad det var som gjorde att alla på Studio forum trodde jag var kille redan de första skälvande sekunderna som jag började min megaproduktion i skrivande här på forumet. Jag funderade alltså högt över skillnader i killars och tjejers sätt att skriva. Djävligt intressant!

Tur det var en OT-tråd va och inte låg under Mastering!?

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det är som bestämmer könet? Tja, det kan bero på vad för slags organ man har. (Välj själv om "organ" skall betyda den engelska benämningen på musikinstrumentet eller något annat).

Hm, om man har en orgel - är man kille eller tjej då? Om man har gitarr (som jag) vilket kön har man då? :rolleyes:🙁🙂

/Pernilla

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det är som bestämmer könet? Tja, det kan bero på vad för slags organ man har. (Välj själv om "organ" skall betyda den engelska benämningen på musikinstrumentet eller något annat).

Hm, om man har en orgel - är man kille eller tjej då? Om man har gitarr (som jag) vilket kön har man då? 🙁🙂😕

/Pernilla

om man har gitarr så är man tjej.

Joooo för man spelar juh på G strängen... :rolleyes:😆😕😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag undrar vad det är som gör att man vet att det är en kille som skrivit i en tråd och inte en kääring, i de fall trådbidragaren har ett könlöst namn, som mitt eget t.ex.

:rolleyes:

Intressant fundering mtt i natten/:musik

Har du haft en tjej nångång, Musik?

Hehehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det är som bestämmer könet? Tja, det kan bero på vad för slags organ man har. (Välj själv om "organ" skall betyda den engelska benämningen på musikinstrumentet eller något annat).

Hm, om man har en orgel - är man kille eller tjej då? Om man har gitarr (som jag) vilket kön har man då? 🙁🙂😕

/Pernilla

om man har gitarr så är man tjej.

Joooo för man spelar juh på G strängen... :rolleyes:😆😕😱

AHA! Då är ju alla som spelar en hel skala tjejer...

CDEFGAHC?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men har du nångång tänkt på att man kan ställa en fråga för att få igång en diskussion? Även om man sitter inne med svaret. Ganska vanligt faktiskt.

Om du påstår att det finns ett svar på den frågan så undrar även jag ifall du någonsin haft en tjej 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men har du nångång tänkt på att man kan ställa en fråga för att få igång en diskussion? Även om man sitter inne med svaret. Ganska vanligt faktiskt.

Om du påstår att det finns ett svar på den frågan så undrar även jag ifall du någonsin haft en tjej 😎

Men Musik är ju tjej, han använder hela skalan......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan svaret: ÖL!

Öl gör dig mera kvinnlig. Varför? Jo, därför att när man (som en man) har tömt en tolvpack, så...

...pratar man oavbrutet utan att någon förstår.

...kan man inte köra bil.

...blir man känslosam.

...går man upp i vikt.

...kan man inte tänka rationellt.

...bråkar man om småsaker.

...vägrar man erkänna när man har fel.

...måste man gå på muggen var 15:e minut.

edit: Jag ÄR tjej tydligen /Pernilla

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker snarare att det är intressant att folk "läser" en text annorlunda beroende på om det är en tjej eller en kille som skrivit den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker snarare att det är intressant att folk "läser" en text annorlunda beroende på om det är en tjej eller en kille som skrivit den.

Gör folk det?

Ibland känns det så iallafall... Men jag kanske har fel 😎..

*trött*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...