Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Säkert en ganska vanlig fråga.

Har Cubase SX1

Behringer 802

Audiofile 2496

När jag har aktiverat en audiofil för att spela in från en midifil,både från en syntmodul eller från ett vst instrument,så får jag rundgång, Jag har provat att koppla bort mixern, men det hjälpte inte. Jag har läst alla svenska manualer,men det hjälpte inte. Jag har varit och rotat i ljudkortets mixer, men icke. Jag har lyckats med det förr, men nu står det helt still.

VAD GÖR JAG FÖR FEL?

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Måste du inte skapa ett midi spår för att kunna spela in midi?

Om du sen vill göra det till audio så kan du bounca det så tar det mindre plats.

Postat

Jag fattar det som att du redan har en midifil. Ska du köra ett VST-instrument så sätter du markörerna runt midiparten, aktiverar solo och kör sedan "Export audio" från file-menyn med passande inställningar. Glöm inte att ta med ev effekter och automatisering. Då slipper du "spela in" ljudet och låter datorn sköta allt.

Och som sagt, stäng av monitor om du spelar in syntmodulen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.