fudgesson Postat 14 juni 2005 Trådstartare Postat 14 juni 2005 Tackar djonas & Granne! 😉 Mastering är heller inte min starka sida men ska helt klart försöka få det att låta fetare. Ska ju gärna vara lite maffigt ibland. Får väl lägga Pultec från UAD-1 på hela skiten, hehe. Och sen en massa Virus sub i botten. Hmm... Grannen: handskar med avklippta fingrar måste det vara 🙂
Grannen Postat 14 juni 2005 Postat 14 juni 2005 Hur ska du kunna hålla i ratten med avklippta fingrar?! 😕
fudgesson Postat 14 juni 2005 Trådstartare Postat 14 juni 2005 (redigerat) Kan iofs bli lite klurigt men det går 😉 Redigerat 15 juni 2005 av fudgesson
Linus Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 Bumpar denna, eftersom jag faktiskt lyssnade på Starsky idag. Vackert...
jarlo Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 Tokgrymt! En grej jag tänkte på när det gällde Starsky var att det skulle passa bra med nån tamburin (eller hi-hat) som matar 16-delar. Tycker åttondelarna på hi-haten drar ner tempot och svänget på nåt sätt. Hur som helst är den en småsak, jag är grymt imponerad!
Jarnis Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 Fan, svincoolt ju. Är väldigt förtjust i Lalo Schifrin. Du har verkligen känsla för genren. Kanske kunde du slänga in lite wah-wah-gitarr någonstans? Kolla in tysken Gert Wilden, han har gjort en del skön filmmusik.
fudgesson Postat 28 september 2005 Trådstartare Postat 28 september 2005 Oj - här fick den här gamla tråden lite liv igen 🥰 Tackar för feedbacken. Har ännu inte gått in och pillat nåt med låtarna men tänkte försöka göra det i höst. Förhoppningsvis blir det riktiga trummor på låtarna då. Framförallt på Starsky hade trummisen en extra skönt groove. Och wah-wah blir det helt säkert. Ligger lite wah på nån eller några av låtarna nu har jag för mig. Gert Wilden måste jag kolla upp - tackar för tipset. Detta är iallafall de låtar som kom till under Spy-Fi veckorna i somras: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Och så här såg det ut när vi framförde låtarna live på Malmöfestivalen: 10 pers var vi på scenen. Gulp! 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.