Michc Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 Hej en fråga. Jag kör sedan ett par år Digi001 på en för ändamålet special beställd PC (XP) utan ljudkort, allt funkar utomordentligt för våra behov (Demo studio för eget och kompisars band) Men så ville jag köra in Reason i datorn och skulle därför lägga i ett SB Audigy ljudkort att köra Reason på. Det funkar inte alls. Både Pro T och Sound BLaster kortet verkar vilja ligga på samma IRQ och jag har inte lyckats ändra på detta. Någon som har ideer om hur man fixar det? //Michc
Carl_B Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 (redigerat) Hej en fråga. Jag kör sedan ett par år Digi001 på en för ändamålet special beställd PC (XP) utan ljudkort, allt funkar utomordentligt för våra behov (Demo studio för eget och kompisars band)Men så ville jag köra in Reason i datorn och skulle därför lägga i ett SB Audigy ljudkort att köra Reason på. Det funkar inte alls. Både Pro T och Sound BLaster kortet verkar vilja ligga på samma IRQ och jag har inte lyckats ändra på detta. Någon som har ideer om hur man fixar det? //Michc Testa att byta PCI-plats... funkar det inte testar du nästa, sen nästa osv tills du provat alla. Annars kan du prova lite olika drivrutiner t.ex www.kxproject.com hoppas det löser sej nu. mvh Calle EDIT: Välkommen! Redigerat 22 mars 2004 av Carl_B
jeppe_sthlm Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 (redigerat) Annars har det väl kommit ASIO-drivisar till digi-korten. Dom ska stödja Cubase, men jag vet inte hur det är med Reason. Kolla digi's web Redigerat: Jo - det verkar finnas stöd för reason. Släng SB-kortet 🙂 Redigerat 22 mars 2004 av jeppe_sthlm
Michc Postat 22 mars 2004 Trådstartare Postat 22 mars 2004 Man ber att få tacka. Ska kolla upp dPCI platsbyte samt det där med nya ASIO drivrutiner till Digi.. Synd att slänga SB kortet får väl använda det till någotannat då... //Michc
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.