Jump to content
Annons

Golden Oldies!


Pusa

Recommended Posts

Ja, jag har en liten förkärlek till gamla goa låtar från det ljuva 60-talet... Hade vart skoj att återuppliva en eller kanske ett par med en ny version... (Dock inte sabba med dance-dänga :rolleyes: )

Jag har lite funderingar på "no milk today" eller kanske en beach boys dänga? Varför inte "Keep searching" med Del?

Någon som har lite samma goa vibbar?

(datorn har just harvat, aksnek tar någon dag innan jag svarar tyvärr..)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trevligt då säger vi beach boys då.... Någon låt ni kan tänka er?? Barbra-Ann är ju en dänga med mkt stämmor.. hade vart skoj.. (är stämfreak liksom) Synd bara när masn skriver låtar, att man aldrig kan framföra egna stycken live pga att de inte alls låter som de ska.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd bara när masn skriver låtar, att man aldrig kan framföra egna stycken live pga att de inte alls låter som de ska.. 🙂

Har du gjort några låtar för stämsång? Några demos på forumet? Lyssnar ofta på låtar med stämsång trots klen egen sångröst, däremot har jag gjort flera i Beach Boys stil men det låter ju inte som Beach Boys ändå av naturliga skäl... men det är det ju inga andra heller som gör. Brian Wilson hade ju en härlig stämma på 60-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

älskar det mesta från 60-talet, kul att det finns fler på forumet.

Saknar dock sång röst, spelar mest bas. försöker ävenlära mig min Farfisa orgel.

Surf är alltid bra, även stämsång som tjejbanden körde på 60-talet.

annars ligger Beatles, stones, Dowliners sect, Animals och liknade mig närmast.

ingen som vill göra nåt sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

annars ligger Beatles, stones, Dowliners sect, Animals och liknade mig närmast.

ingen som vill göra nåt sånt?

Downliner Sect minns jag bara en låt med, men vad hette den? Jag minns hur den gick men inte texten!

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Bättre och roligare med Herman's Hermits.

Skall det vara Beach Boys föreslår jag Good Vibrations

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade nog kunnat bidra här, men det tråkiga är att man inte kan visa upp sammarbetet här.

upphovsrättslagen alltså.

annars hade "i can hear music" med beach boys varit given.

nä. only one woman med marbles är nästan bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag har börjat göra lite covers på Kinls "Lola" och Doors. Om nu någon vill sjunga.

Men grejen är att jag försöker arrangera långt ifrån originalen; eftersom dessa är så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ah.. äntligen har man fått tillbaka en dator.. (den harvade när jag skulle byta ut min processorfläkt.. men det hade vart på upphällningen ett tag... )

Då skall vi se.. ny dator och mycket musiklust igen.. härligt..

Upphovsrättslagen gäller ju även då man inte tjänar pengar på sitt verk.. men ok.. vi skanske inte skall publicera här ändå.. Kan ju skicka via MSN.. (fast vem skulle bry sig egentligen.. det är ju bara på skoj... Jag vet inte hur regler och sånt är för sånt här.. någon som kanske kan upplysa mig?)

Jag tycker att det verkar luta åt en beach boys låt.. I can hear music är ju rätt skön, men tänkte mig något med mer riv i... Så man kan rocka upp den lite.. Jag tänker mig lätt smutsade gitarrer á la "Hives".. (Men fortfarande med en "laid back" känsla för att inte helt gå ifrån de goa grundidéerna som Brian skapat.. Vad Känner ni?)

Jag känner inte till mer än samlingsalbumen måste jag erkänna.. Så en hyfsat känd låt lite uppsnabbad är mitt heta tips.. Surfing Safari, Surfin´USA eller Get around kanske?

Hör av er!

Link to comment
Dela på andra sajter

sen har vi ju "The Boxtops - A letter"

en riktig dänga =)

Svinbar låt det oxå.. har jag med på min repertoar då jag spelar ute..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hollies "He's not heavy" hör till dom snyggaste vojslåtarna från 60-talet tycker jag, minst i klass med strandpojkarna....

Lite för lugn för min smak.. Men den är helt klart skön.. gillar The Hollies "bus stop" oxå..

Nu har ni ju lite förslag ute.... Vad säger de som är intresserade? Förresten kom på att jag aldrig haft ett internetband innan.. hur skall man kommunicera? Jag menar då... skall man skicka hela projektet? Eller bara det inspelade som en färdigmixad låt vilken man gör pålägg på?

Kan ju göra så att jag har typ kommunikationscentral här, och skickar ut en färdigmixad mp3a för att sedan få tillbaka en wav-fil från er? Hur brukar ni göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Surf är alltid bra, även stämsång som tjejbanden körde på 60-talet.

Nämn lite bra som man kanske inte hört från samlingarna.. tjejstämmor är intressant..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hänger gärna på å gör lite Beach Boys låtar om det finns behov av en hög stämma för sången....

Vad sägs om Bluebirds over the mountain, Cotton fields, Little Honda, 409, Wendy, Farmers daughter, Little deuce coupe etc. det finns ju massor av goa Beach Boys låtar 😠

Redigerat av Mopar Man
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...