Fille (oregistrerad) Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 hej Som nybörjare är det lite svårt att få allt o klicka på en gång. Jag undrar hur man gör för att kunna använda Reasons grejer i Cubase? Alltså använda Cubase som sequencer. Jag har ett Creative Prodikeys tangentbord/klaviatur. Hur gör man? Tacksam för guidning och tips. /Fille
Mattis Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 Starta cubase först, för detta tar ansvaret över midi, under devices(-menyn) så klickar du på Reason. I fönstret du får upp så markerar du de kanaler du vill att de ska vara hörbara från reason, jag brukar bara ta 1 L/F(och köra med mixern i reason). Stara sen Reason så ska det funka. Låt oss veta om du stöter på problem eller missat nåt
Fille (oregistrerad) Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 Starta cubase först, för detta tar ansvaret över midi, under devices(-menyn) så klickar du på Reason. I fönstret du får upp så markerar du de kanaler du vill att de ska vara hörbara från reason, jag brukar bara ta 1 L/F(och köra med mixern i reason). Stara sen Reason så ska det funka. Låt oss veta om du stöter på problem eller missat nåt Ok.. tack nu funkar det tror jag!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.