LDB Postat 7 juni 2005 Postat 7 juni 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Supermission ARTIST/GRUPP: Lolo-LDB GENRE: Funk/Rock/Soul LÅTLÄNGD: 2:33 KOMPOSITÖR: Lolo-LDB PRODUCENT: Lolo-LDB EV. MEDVERKANDE: Danny Cort för inspelningen av Selassie-talet INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,5 Mb STATUS: Färdig demo - snabbmixat LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Ser fram emot att få kommentarer och/eller kritik på denna låt! Redigerat 8 juni 2005 av LDB
Zando Postat 7 juni 2005 Postat 7 juni 2005 Bra låt gillar den skarpt, den skulle passa bra till en skum gangsterfilm typ Q.Tarratino film ps:filen låg på 3,5Mb och inte 2,7Mb
LDB Postat 8 juni 2005 Trådstartare Postat 8 juni 2005 Tack! Då skickar jag den genast till Tarrantino! Ska bara hitta hans adress... Nu har jag ändrat fillängden till 3.5Mb iaf.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 8 juni 2005 Postat 8 juni 2005 Coolt! Ett helt nytt sätt att höra sin röst på. Agentfunk när den är som bäst. Extra plus för Curtis-percussion & flygplan. Kul att vara med.
LDB Postat 8 juni 2005 Trådstartare Postat 8 juni 2005 Tack för kommentarerna. Fick flera kommentarer utanför forumet om att det lät som filmmusik... vilket inte var min avsikt i första hand... men men... 😄 Det har nu varit flera låtar i rad då jag fått denna kommentar. Mmmmh. Ska kanske hålla på med filmmusik då... 😄 PS: Jarlo, grymma moves i videon på bevlar!
LDB Postat 14 juni 2005 Trådstartare Postat 14 juni 2005 Har gjort om mixingen med mer komprimering. Mer kräm. Samma länk. Inga fler kommentarer eller någon kritik?
Stolle Postat 14 juni 2005 Postat 14 juni 2005 Det här tyckte jag svängde rejält! Jag får, som flera andra redan skrivit, väldigt mycket filmmusiks känsla på detta. Kanske, kanske var det lite för mycket kompression på ljudbilden. Men det kanske hör i hop med genren, vad vet jag. Det kändes som om det var väldigt mycket bas också. Kanske skall ner pyttelite. Men överlag tyckte jag detta lät väldigt intressant och proffsigt. Keep up the good work! MVH: Kristoffer.
fudgesson Postat 14 juni 2005 Postat 14 juni 2005 Super cool! 😲 Mer sånt här. Är själv inne på typ agent stuket.
Diwic Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Är det inte lite mycket sss på rösten när det snackas (inte när det sjungs)? Annars låter det välmixat. // David
LDB Postat 16 juni 2005 Trådstartare Postat 16 juni 2005 Är det inte lite mycket sss på rösten Jo, det tycker jag med! Och det skulle jag vilja trycka ner i mixen. sss sticker ju ut så väldigt mycket. Men jag har bara Cubase SL3 och de-esser ingår inte. På nätet finns det ju relativt billiga pluggar för 15€-40€ men orkade inte välja då. Jag bläddrade med eq:n men hittade inte vilken frekvens det ligger på. Tips? kanske var det lite för mycket kompression på ljudbilden. Men det kanske hör i hop med genren Det var inte medvetet i alla fall. Nu när du säger det så tycker jag också att det kanske blivit lite väl mycket. Lite högt o platt typ... Kanske skulle kunna minska på komprimering om jag får bort sss-arna och lite mer utrymme i topparna... Tack för kommentarerna!!
Egghuvud Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Både fräckt och eget. Snyggt flöjtsolo. Flippiga samplingar. De passar in lite underligt bara. Man sitter lite med känslan "vad händer sen?" typ. Det blir lite segt efter en stund. Tycker inte riktigt att breaket fungerar. Underliga ljud med contrabasen som inte stämmer in. Det känns fortfarande som mer av en skiss. Lite mixning och trixning och mer arbete med att få ihop delarna till en helhet. 😏
RinCls Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Jag tyckte han sjöng på tyska först... tysk funk är inte varje dag. Nu var det ju engelska hörde jag efter ett tag, men det var ju bra det med. 🙂
Dacke Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Jag tycker det låter lite Clash: Sandinista! Du har lite ljud som jag skulle vilja åstadkomma, är det en distad hammond i början t ex, tillsammans med guran?.... Kul låt!!! Släng ihop en trippel LP.... 😉
zkitz Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Lite fudgesson stylish på dehär ;D najjs brass & gitarr wah-wah
Vallhagen Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 Är det inte lite mycket sss på rösten Jo, det tycker jag med! Och det skulle jag vilja trycka ner i mixen. sss sticker ju ut så väldigt mycket. Men jag har bara Cubase SL3 och de-esser ingår inte. På nätet finns det ju relativt billiga pluggar för 15€-40€ men orkade inte välja då. Jag bläddrade med eq:n men hittade inte vilken frekvens det ligger på. Tips? Det ingår en gratis de-sss-er i digital fishphones "the fish fillets". Kan ju vara värt att prova? Ladda hem från: http://www.digitalfishphones.com/ Kool låt. Har inga egentliga referensramar inom genren, så jag har inte mycket mer än så att tillägga:) Spännande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.