Jump to content
Annons

Ofattbara hits

Recommended Posts

Annons
  • Svar 391
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Är det inte en Gudagåva att folk har olika musiksmak, så säg!? Vore jobbigt annars... 😱 Försvarstal kommer här gällande mina "val":

Olsberg: Där satte du fingret på själva kärnan eller vad det heter... Frankie Goes to Hollywoods sång om "Relax" är mitt absoluta ultimata val i denna kategori!! Den sämsta sången genom alla tider. Ingen refräng alls väl? Ingen hook, inget att komma ihåg plus en helt ofattbar text. Men det värsta är dock obefogade pauser, som förekommer där. Jag hatar låtar med obefogade pauser, det är därför som även "Radio Gaga" är med på min lista, liksom "Lucy in the sky with diamonds". Missförstå mig inte nu: pauser är bland det bästa jag vet i musik, de säger ofta mer än själva musiken. Om de brukas rätt.

"In the air tonight" (sorry, Sundebäck) är en knepig grej, den byggs upp efterhand men blir aldrig färdig. Sedan är den bara slut... Har aldrig förstått vad som är bra med den!

"Heroes" tycker jag inte om p.g.a. de där vinande gitarrerna, vilket är bland det värsta jag vet. Hela Scary monsters ser jag som ett skämt!

"Purple rain" var gränsfall om den skulle platsa på min lista, för det finns väl en del "early reflections" på rösten där om jag minns rätt och sånt är jag svag för.

Annars är det lite som Collinslåten, det händer liksom inget.

I övrigt så trodde jag "Nic & the Family" var ett skämt när jag såg en video på Z-tv, men det är på riktigt alltså?

Håkan Hellström kan ju faktiskt inte sjunga, men det är en oerhört schysst kille kan jag inflika för de som inte vet... Han skulle vinna på mer dämpad musik i bakgrunden.

Natalie Imbruglias "Torn" tycker jag är bra, men det beror väl på att jag sällan lyssnar på radio och inte blivit överdoserad. Parentes: Hon ser bra ut också, men var nog en av de dummaste människor jag sett intervjuas (i konkurrens med hon rödtotten i Arkiv X).

Kan absolut slänga upp "Det gör ont" av Orup, med Lena PH (jonas, att jag glömde den?). Är det Sveriges sämsta bidrag någonsin? "Waterloo" med ABBA, det bästa?

Kom på en annan sketakass sak: "Avundsjuk" med Nanne Grönvall (vad tycker du om den Spaceman?)

Håller med "puonti" och "wicked s" om att mycket av det som spelas på radio är dåligt faktiskt. Men det kanske blir dåligt ju mer man hör det?

"Musiker": Jag försökte förklara högst upp varför låtarna jag "valde" platsar. Hoppas du är nöjd.

:rolleyes:

keep on posting!/:musik

Redigerat av musik
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Detta är överskattat:

Allt som Eminem gjort dom senaste åren.

Call On Me

Boards Of Canada - Music has the right to children (Det är bra, men inte såååå bra)

All trance och annat som påstås vara "hårt", vet inte ens vad man kallar det.

Postat
Call On Me

Tror många med mig får bilder på näthinnan snarare än toner i örat när de tänker på den låten...

Postat (redigerat)

Walk of Life - Dire Straits

Gruppen red på en välförtjänt popularitetsvåg och då kom denna dansbandsfis som allt annat de har gjort överträffar och förlåter.

edit: stafvning (som vanligt)

Redigerat av (e)qualitymusic
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
Call On Me

Tror många med mig får bilder på näthinnan snarare än toner i örat när de tänker på den låten...

När jag hör den låten tänker jag på hur bra techno Eric spottat ut sig och då blir Call On Me äcklig, dessutom har jag typ bara sett videon 1 eller 2 gånger. Tittar inte så mycket på MTV och sådant.

Postat

Gruppen red på en välförkänt popularitetsvåg och då kom denna dansbandsfis som allt annat de har gjort överträffar och förlåter.

Trist för dom då att det i stort sett bara är den låten av dom som man hör om man inte är inne på den sortens musik...

Postat

Gruppen red på en välförtjänt popularitetsvåg och då kom denna dansbandsfis som allt annat de har gjort överträffar och förlåter.

Trist för dom då att det i stort sett bara är den låten av dom som man hör om man inte är inne på den sortens musik...

Precis, ger ju en skev bild av deras talang.

Postat

Det mesta från Kent...

Så överskattat 😉

Postat

Ähh, nu vill jag gnälla lite på era svar! Kom inte med något i stil med "Alla hårdrockslåtar!" utan kom med specifika låtar och förklara gärna varför den suger!

Jag tycker:

Madonna - Ray of light - Hur entonigt kan det egentligen bli!?!

Aqua - Barbie Girl - Bara fjantigt rakt igenom. Text, musik, produktion, allt är fjantigt.

Nic and the Family - Monika - Om möjligt ännu löjligare. Låter som något som man kommer på i duschen, men glömmer när man stiger ur den.

Postat (redigerat)

Verkar som om de flesta sågar artister/genrer hej vilt bara för att de inte gillar artisten/genren.

Många av låtarna (de flesta) gillar inte jag heller, men sen samtidigt förstår jag varför de har blivit hits.

Däremot kan jag säga att flera pojkbandslåtar (kan tyvärr inga namn på rak arm) borde aldrig bli hits. De har blivit det endast för att fjortisar blir blöta i byxan för första gången när all reklam har präntat in att -"De här killarna är snygga!!"

Om jag direkt annars ska nämna en låt som jag inte fattar varför blev en hit säger jag Alcazar - Alcastar. Kan inte förstå varför folk tycker denna är bra. Har ju inget som helst som man kan fastna för.

EDIT: Håller även med om Madonna - Bond temat. -Bara kontsigt. Blev enbart en hit för att det var Madonna

Redigerat av Mossman
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Allt med ABBA!!

Postat
Allt med ABBA!!

Kom igen nu, inga genresågningar eller bandsågningar! Kom med en låt och varför den suger!

Jag fortsätter:

Feven - Hip hopens tio budord - Visar med all tydlighet hur otroligt fjantig svensk hip hop kan vara.

Raymond och Maria - Alla "hits" efter Tröjan. Hur extremt dåliga gymnasiepoetiska texter kan man egentligen skriva?! Och vem är det som har arrangerat låtarna?! "Vi bor på söder och vi vill vara alternativa på alla sätt." Typ.

Postat

Nja, jag säger till min dotter som mina föräldrar sade till mig - vad är det jädra dunkadunka du lyssnar till. Ingen känsla och inget liv. Kan nog ha med åldern att göra 😛 .

Som andra sagt tidigare, jag gillar inte mycket av det som sänds ut i "ungdomsradiokanalerna", det är mest hitmall 1A, totalt könlöst.

Men den sämsta alla tider måste vara Beatles med Forbes..... 😛

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

SHANIA TWAIN!!! JA, självklart! Att jag glömde den urkassa låten med världens sämsta video: "That don't impress me much". Gillar inte texten och syntljuden.

"Jag mår illa" med Magnus Uggla! JAG mår illa!

Allt som han gjort är faktiskt skandalöst kass, förutom "Skandal beauty" (av nån anledning...). Anledning tiil avog inställning till Uggla: HELT ointressanta texter och VÄL mycket Svensson-stämning á la hejaramsa-sånger.

😛

:musik

Postat (redigerat)

Tänk vad mycket skit det finns 😄

edit: Men sen finns det mycket bra också 😄

Redigerat av Per_a_55
Postat

Den där nya Jennifer Lopez "hiten" är också helt ofattbar som hit.

Har mycket svårt för "dans-trams" över huvudtaget.

Postat (redigerat)

Jag tycker verkligen att ALLT med Di Leva, Bob hund och Magnus Uggla är så jävla skit så jag kan spy. Men några som förtjänade mer cred var bandet Winger som hade glanstiden på 80talet. Suverän musik helt enkelt.

Redigerat av addic59
Postat
Olsberg: Där satte du fingret på själva kärnan eller vad det heter... Frankie Goes to Hollywoods sång om "Relax" är mitt absoluta ultimata val i denna kategori!! Den sämsta sången genom alla tider. Ingen refräng alls väl? Ingen hook, inget att komma ihåg plus en helt ofattbar text. Men det värsta är dock obefogade pauser, som förekommer där. Jag hatar låtar med obefogade pauser, det är därför som även "Radio Gaga" är med på min lista, liksom "Lucy in the sky with diamonds". Missförstå mig inte nu: pauser är bland det bästa jag vet i musik, de säger ofta mer än själva musiken. Om de brukas rätt.

"In the air tonight" (sorry, Sundebäck) är en knepig grej, den byggs upp efterhand men blir aldrig färdig. Sedan är den bara slut... Har aldrig förstått vad som är bra med den!

"Heroes" tycker jag inte om p.g.a. de där vinande gitarrerna, vilket är bland det värsta jag vet. Hela Scary monsters ser jag som ett skämt!

"Purple rain" var gränsfall om den skulle platsa på min lista, för det finns väl en del "early reflections" på rösten där om jag minns rätt och sånt är jag svag för.

I övrigt så trodde jag "Nic & the Family" var ett skämt när jag såg en video på Z-tv, men det är på riktigt alltså?

Håkan Hellström kan ju faktiskt inte sjunga, men det är en oerhört schysst kille kan jag inflika för de som inte vet... Han skulle vinna på mer dämpad musik i bakgrunden.

Natalie Imbruglias "Torn" tycker jag är bra, men det beror väl på att jag sällan lyssnar på radio och inte blivit överdoserad. Parentes: Hon ser bra ut också, men var nog en av de dummaste människor jag sett intervjuas (i konkurrens med hon rödtotten i Arkiv X).

Kan absolut slänga upp "Det gör ont" av Orup, med Lena PH (jonas, att jag glömde den?). Är det Sveriges sämsta bidrag någonsin? "Waterloo" med ABBA, det bästa?

Kom på en annan sketakass sak: "Avundsjuk" med Nanne Grönvall (vad tycker du om den Spaceman?)

Håller med "puonti" och "wicked s" om att mycket av det som spelas på radio är dåligt faktiskt. Men det kanske blir dåligt ju mer man hör det?

"Musiker": Jag försökte förklara högst upp varför låtarna jag "valde" platsar. Hoppas du är nöjd.

😳

musik, jag respekterar verkligen dina synpunkter, men måste slå ett slag för några av låtarna du sågar:

"Relax" är ju en fantastisk böghit, med orgasm och hela köret. Visst fan finns det hooks i den, hela "bas"gången är ju klassisk, vet många band som inspirerades av FGTH och deras sound. Helt klart nyskapande. Ofattbar text? Om man saknar fantasi kanske... 😛

"Radio Gaga" håller helt med. Kanske det sämsta Queen nånsin har gjort och deras totala sammanbrott och flykt från fantastisk rockmusik till... ja, vete fan vad dom gjorde på 80-talet egentligen....

"Lucy in the sky" håller helt med! Älskar Beatles, men det här är deras absolut mest överskattade låt. Så otroligt löjligt ofta tolkad och varför det? För att medelålders farbröder numera tycker det är coolt att sjunga om nåt som påstås handla om LSD. Nä fy fan, då har Beatles gjort singel-Bsidor som slår LitSwD med hästlängder.

"In the air tonight" inte mycket att säga där. Ingen märkvärdig låt tycker jag. Collins är ju gudabenådad när han sjöng och lirade progg-trummor i Genesis fram till "Trick of the tail" men sen drabbades han också av Radio-ga-ga-viruset och blev myströjsfarbror med vuxenballader. Gäsp.

"Heroes" - nu ska du inte häda. Det här är en av århundradets bästa rocklåtar tycker jag. Just pga den ylande gitarren, fantastiska sången och svävande atmosfären. Fan, tänk att det här är en enkel treackorslåt som gjort så otroligt mäktig. Nä, en av Bowies bästa. Och Scary Monsters hör till Bowies sena höjdpunkter (innan han också fick en släng av Gaga-viruset, vilket han emellertid tillfälligt lyckas kurera sig från genom åren 😲 )

"Purple rain" kanske är lite över-rejtad om man tittar på Princes repertoar. Finns ju mycket mer genialiskt i hans låtlåda; Sign o the times, Poplife, Little red corvette osv...

Vad jag tycker är dåligt då? Hmm, vete fan, första jag kommer att tänka på är Da Buzz "Dangerous" - fruktanstvärt förutsägbart, fruktansvärt tillrättalagt - som en HomeStagead låt liksom - byggd för att majoriteten ska tycka den är okej, helt utan själ..... Finns många såna.

Postat

Eftersom ingen har nämnt honom så säger jag det: GUNTHER

Vet inte om man ska se det geniala i det enkla i hans låtar och image eller om jag bara ska se det sorgligt patetiska i hela GUNTHER-projektet. Sålt singlar i mängder har han iaf gjort.

Nä det är tur att alla vi här på forumet producerar bättre låtar än alla ovanstående;) ... (ironi)

Postat
Hej!

Är det inte en Gudagåva att folk har olika musiksmak, så säg!? Vore jobbigt annars... 😄 Försvarstal kommer här gällande mina "val":

:rolleyes:

Ja, nu blev jag nöjd. Tack! 😉

Postat

Jag diggar verkligen Stevie Wonder med alla fina funkisar o sväng och så kommer han med I just call to say I love you. Den var allmän landsplåga.

De sista ljuva åren med Lasse Stefans fattar jag inget av. Jag och en kamrat gjorde samtidigt en platta som vi kallade De sista ljuva håren(bluesplatta) och visade den begynnande flintisen på framsidan hehehe . 🙂

Postat
Gabriellas sång, Helen Sjöholm & Stefan Nilsson

Har du sett filmen "Så som i Himellen" så är den ju bara så jävla bra att man vill gråta!!!!!!!!!!!!

Sura uppstötningar 🙂

/Oskar

Postat (redigerat)
Beatles med Forbes.

Å herregud.

Ett svart kapitel i svensk musikhistoria.

Motivering?

"Alla skivor har vi kvar

Vi ska minnas Ringo Starr

Och George och Paul och John

Farfars far, kan ge svar

Vem de var, Beatles, Beatles"

Fullständigt värdelöst.

Annars instämmer jag i hatkören mot Stevie Wonders "I just called to say I love you".

Slutet, med sista ackordet, "cha-cha-cha", låter ju bara....suck.

Godnatt på er.

Redigerat av milton

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.