musik (oregistrerad) Postat 7 juni 2005 Dela Postat 7 juni 2005 Hej! Jag tänkte vara ful nog att dra igång en tråd som kan leda till en del konflikter och meningsskiljaktigheter. Vilka är de mest överskattade hitlåtarna? Låtar som aldrig borde ha slagit igenom om DU fick bestämma!! Jag tar på mig skyddsväst och störtkruka samt suspensoar och inleder med: Relax (don't do it) - Frankie Goes to Hollywood Radio Gaga - Queen Love is in the air tonight - Phil Collins Heroes - David Bowie Lucy in the sky with diamonds - Elton John Purple rain - Prince 🥰 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 För tidigt på morgonen för att argumentera (håller inte med om FGTH), men spontant: Crazy Frog - Axel F Samtidigt är den ett skolexempel på hur man lyckas göra en hit. Dubbla känslor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Hmmm Alla hej hej hemskt mycket hej Monika och Paula och trallvänliga låtar med livströtta texter om tröjor etc. 😱 Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl-Isidor Sundebäck (oregistrerad) Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Hej! Jag tänkte vara ful nog att dra igång en tråd som kan leda till en del konflikter och meningsskiljaktigheter. Vilka är de mest överskattade hitlåtarna? Låtar som aldrig borde ha slagit igenom om DU fick bestämma!! Jag tar på mig skyddsväst och störtkruka samt suspensoar och inleder med: Relax (don't do it) - Frankie Goes to Hollywood Radio Gaga - Queen Love is in the air tonight - Phil Collins Heroes - David Bowie Lucy in the sky with diamonds - Elton John Purple rain - Prince :musik Min gosse, jag gissar att du, liksom jag, var ung cirka 1984? Någon "Love Is In The Air Tonight" med Phil Collins har jag heller aldrig hört, men så är han heller inte någon chansör, Collins. Däremot minns jag densammes ballad om en drunkningsolycka, "In The Air Tonight". Moi, jag nominerar "Waterloo" med A-B-B-A. Fullkomligt stillöst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Schnappi - Das Kleine Krokodil !!! Hur tusan kunde den hamna högst upp på senaste hitlistan.. Otidsenlig melodi (hurtfriskt Bayer-polkatempo med GM/GS-MIDI vibbar).. Gulligt sjungande unge.. Hmm.. Lyssna själv här.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Torn med Natalie Imbruglia, eller vad hon nu heter. Inte för att den är så jättedålig, den är mest tråkig, men det är det faktum att den har tjatats om och om igen i radion som gör den överskattad. // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robertus Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 (redigerat) Allt med Gyllene Tider; Sveriges mest överskattade band genom tiderna Redigerat 8 juni 2005 av robertus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Hej hej Monica med Nic & the family är en sån uschlåt tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Allting med Håkan Hellström. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wicked_s Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Håller med föregående inlägg, allt med Håkan Hellström, Nic & The Family.. sen spelad det ju så mycket skit på radion så man vet inte vad allt heter, men ungefär hälften av allt som spelas på radio skulle jag nog vilja påstå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Allt från Max Martin. Dennis Pop hade mer stil....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jonasekman Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Det gör ont - Lena PH och givetvis allt med Nic & The Family Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 (redigerat) Låtar kan jag inte komma på men David Bowie har jag aldrig greppat. Låt kom jag på nu Madonna = Die another day (Helt ofattbart att den är Bond Ledmotiv ? ) eller egentligen allt hon släppt efter 94 Redigerat 8 juni 2005 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Jag har alltid avskytt Ace of Base 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
staf Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Visst är det tråkigt att en stor del av musiken som levereras idag (mainstream) riktar sig till barn typ mellan 4-15 år? Men det är dom där ringsignalernas fel. ursäkta om jag hijacka tråden, kände att jag var tvungen att säga detta... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 (Jag låter bli att svara här, då skulle ni bara få se ett långt argt jävla inlägg) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Jag mår illa och får sura uppstötningar av... Håll mitt hjärta, Björn Skifs Håll om mig, Nanne Grönvall Gabriellas sång, Helen Sjöholm & Stefan Nilsson A different kind of love, Caroline Wennergren Las Vegas, Martin Stenmarck Att älska dig, Shirley Clamp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Allt med Gyllene Tider; Sveriges mest överskattade band genom tiderna AAAAAAAARRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHHH! VAD SÄGER DU?!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredKato Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Själv tycker jag att fjortis-rapparen Sean Paul som var aktuell för nått år sedan förtjänar lite vuxen-smisk. Hypen av honom var liksom höjden på vilken dynga som bling-bling-så-många-nakna-brudar-i-videon-som-möjligt-hollywood-hip-hoparna kunde tvinga på oss... ...sigh...som jag har väntat på att få ur mig detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Allt med Madonna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
speed-focus Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Céline Dions my heart will go on är nog det absolut tråkigaste som gjorts. Nästan i samma division spelar Enigma och Enya. Då föredrar jag faktiskt både Nic och Vengaboys. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Céline Dions my heart will go on är nog det absolut tråkigaste som gjorts. Nästan i samma division spelar Enigma och Enya. Då föredrar jag faktiskt både Nic och Vengaboys. ENYA! Hon stinker ju faktiskt mer än Madonna.. Jag kan bli lite småförbannad när jag hör henne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Tja det skulle väl vara Teddybjörnen Fredriksson med Lasse B. maken till inställsam pekoral får man leta efter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Torn med Natalie Imbruglia, eller vad hon nu heter. Inte för att den är så jättedålig, den är mest tråkig, men det är det faktum att den har tjatats om och om igen i radion som gör den överskattad. // David Mjo, och den var väl en hit redan första gången den kom, med hon... uhm, vad hon nu heter? Nån danska om jag inte missminner mig.. Är själv en av dem som har svårt för Nic and the family. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Om man bara ska nämna enskilda låtar så är ju en given: Bryan Adams "Summer of 69" Får rysningar av illamående så fort jag hör den. För övrigt platsar förresten allt av ovan nämnde Bryan Adams in på listan tillsammans med allt satans elände som Scorpions, Bon Jovi, (Free)Style, Smokey, m.fl, m.fl har släppt ifrån sig... Att det finns folk som fortfarande lyssnar på eurodisco är också ofattbart, men det är väl off-topic... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 "Boom, boom, boom" och (We´re going to) "Ibiza" med Vengaboys, eller vad de heter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
puonti Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Det mesta som spelas på diverse "hit-kanaler". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Det mesta som spelas på diverse "hit-kanaler". Eller till ompa-ompa hitsen som spelas på div gym när det ska köras kollektiv workout med Berit, 43 som teamleader... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Musiker Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 Varför inte bara döpa tråden till "mina mest hatade låtar".... för det är ju vad alla svarar på! eller? 😉 Svara istället varför man anser att en låt är överskattad, eller en artist/grupp. /johan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Musiker Postat 8 juni 2005 Dela Postat 8 juni 2005 (redigerat) Och för att inte vara sämre själv så måste jag ju ha nått vettigt svar på frågan... Så jag säger nog att jag inte tycker nån musik är direkt överskattad, tycker man det är bra så räcker väll det för att en låt ska ha en marknad. Om man sen inte tycker om det själv så behöver man ju inte lyssna... Så ser jag på det! 😉 /johan Redigerat 8 juni 2005 av Musiker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.