Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Luthman är återförsäljare för Alesis, men varför finns det inte någon musikaffär

som har deras prylar på lager i Sthlm ? Har kollat runt på Estrad, Jam mfl...

Det är synd... 😉

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Luthman är återförsäljare för Alesis, men varför finns det inte någon musikaffär

som har deras prylar på lager i Sthlm ? Har kollat runt på Estrad, Jam mfl...

Det är synd... 😉

Att JAM inte har Alesis i affären beror på att Luthman leveransvägrat JAM sedan flera år. JAM sålde nämligen Luthmanprylar billigare än vad Luthman gillade, ganska dålig stil speciellt eftersom Luthman tydligen är direkt eller indirekt ägare av många musikaffärer. Bland annat Estrad.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Luthman är väl en grossist? Om jam säljer Luthmanstuff billigare så drabbar det ju bara affärens vinstmarginal.

:musik

Postat
Hej!

Luthman är väl en grossist? Om jam säljer Luthmanstuff billigare så drabbar det ju bara affärens vinstmarginal.

:musik

Jo, men om luthman var inblandade som ägare av andra affärer som tex. Estrad så lär de väl inte bli glada om JAM dumpar priserna så Estrad inte får några luthmanartiklar sålda?

Postat

Misstänker att man i en musikaffär i Sthlm ber dom beställa hem en Alesis

produkt via Luthman, så har dom säket inte dom eller prylen på lager så

Luthman i sin tur måste beställa den får USA = lååång leveranstid...

Funderar på att gå via http://www.thomann.de och beställa därifrån. Det går

nog snabbare + att dom har väldigt bra priser så slipper man pruta och hålla

på tjafsa med en musikaffär som givetvis vill ha sin avans i det hela.

Produkter jag är ute efter är Alesis SR16, och ev en HD24 Retour eller XR...

Postat

Jag kan starkt rekomendera Thomann. Bra priser, snabb frakt, till dörren dessutom, om jag inte har fel för mig..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.