Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Funderar på att köpa ett nytt ljudkort, men är lite rådlös just nu.

Jag behöver ett kort som åtminstone motsvarar följande:

1 XLR ingång + fantommatning och 2 vanliga teleingångar, gärna balanserade men inget krav. Midi in + midi out samt 1 hörlursutgång (ocn en vanlig stereoutgång givetvis).

Har funderat på Cubase System 4, men är lite tveksam till dess användning av USB1. Ett annat kort jag funderat på är M-audios FW410, men många verkar ha problem med drivrutiner och stabilitet.

Några fler förslag? Och tyck gärna till om ovannämda lösningar.

Tack på förhand! :]

Redigerat av the_minstrel
Annons
Postat

jag kör på ett m-audio firewire 410, funkar perfekt, jag tycker det är ett bra kort i klassen,

kortet har ju 4 ingångar men du kan bara använda 2 åt gången,

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har du CARD-plats i datorn? Valet är då givet! Vänta en vecka och köp E-mu 1616 när det kommer in! Det kommer sopa mattan med allt under 10 tusen enligt expertisen! Anländer eventuellt Sverige i övermorrn eller nästa vecka!

Kolla in www.halmen.se t.ex. för info. Pris: 4195 SEK inkl program.

😄

:musik

Postat

Ja, men nu är det så att volymratten till Fireboxens hörlursförstärkare går till 11 så det finns liksom inga alternativ. Det är galet högt.

Postat

Jag har en Firebox till min rejäla G5:a och ja e väldigt nöjd. Mycket bra ljud i preamparna för pengarna. Liten snygg och behändig dessutom.

• 1 månad senare...
Postat

Någon som har erfarenhet och kan rekommenderar något firewire kort i prisklass runt 2000-2500kr?

Behövs även ett mixerbord?!

Tilläggas kan göras att jag max kommer att lira in 2 samtidiga instrument/sång.

MONO (oregistrerad)
Postat

Det ser ut som E-mu 1616 inte fungerar till Macintosh.... eller, har jag fel? 🙁

MONO (oregistrerad)
Postat

F A H A N ! ! !

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.