Jump to content
Annons

Om ni skulle flytta utomlands


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Frankrike är iof sjysst men fattigt och skolbarnen röker marujana i skolbussen

Och? Fattigt? Alltså, du kommer va en rik snobb från det välbärgade Sverige. Utan att behöva lyfta ett finger. Tänk så skönt.

Jag flyttade utomlands för över 3 år sedan så jag vet vad jag snackar om och för det andra är inte sverige bäst i världen som du verkar tro. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Wonderboy: Madeira blir det säkert att kolla in under en kommande semester nästa år! Jag stötte f.ö. ihop med en meterologisk expert som hävdade att Azorerna (väl den ö som ligger närmast den amerikanska kontinenten) har mest regntimmar i världen! Tidigare var det en ort i Norge faktiskt.

Fick f.ö. förslag om att flytta till Iran eller Irak. Hmm...

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Jag hade valt Thailand, eftersom det är ett härligt klimat där - och en otroligt vänlig och trevlig befolkning.

Hade varit lite jobbigt att flytta med sig studion, bara... 😛

köp en ny där nere då😉... bra mycket billigare, kan kanske få ett litet kraftverk på köpet.

Jag är också inne på Thailand. Jobba ihop ett startkapital och sätta in på bank där nere och leva på räntan (ska vara bra mycket högre räntor där har jag hört) och bosätta sig i någon liten bungalow. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl kalla mig hyfsat berest. Av de länder jag varit i hittills toppar New York (får fan räknas som ett eget land) och Vietnam.

Vet dock faen om man skulle klara att bo i NY. Visserligen trevliga människor som dessutom är väldigt korta så man har alltid lätt att hitta. Maten var dock rysk roulette och hyrorna ska visst vara astronomiska.

Efter en runda i Vietnam fungerar man inte i den "vanliga" världen längre. Vill bara tillbaka till det där helvetet.

Är det okej att skämta om Vietnam, förresten? Har ju gått mer än 22,5 år...

Ärligt talat då: Vietnam är jävligt fint. Mycket fin natur (utanför städerna), trevliga människor (utom ett fåtal idioter), billigt som faen (dongen står i typ 20 000:1 krona, en öl = 10 000 - 15 000 dong, om jag minns rätt)... Finns dessutom en del riktigt najs klubbar, osv osv

Har aldrig varit i Thailand, men jag antar att det är samma grej fast mindre exploaterat. Antar att det kommer till Vietnam förr eller senare, men då kan man ju flytta vidare till Laos, Myanmar/Burma, Kambodja, Kina =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamaica så kan man ju prata med befolkningen, kanske inte så lätt att lära sig ett nytt språk bara sådär. Annars så är ju sydamerika najs. Är tydligen asdyrt med demoinspelningar för småband (i alla fall i brasilien). Kan ju starta en ny billig studio kanske 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Japan - Om det inte hade varit så in i helsike dyrt.

Indien - Om det inte hade varit så in i helsike varmt

Annars verkar både Kanada och Nya Zeeland vara trevliga mål. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...