Jump to content
Annons

Roligt med lurar!


MarcusRombo (oregistrerad)

Recommended Posts

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

1. Spela upp en låt genom lurarna, böj öronen framåt och liksom pressa lurarna emot baksidan av öret, så det liksom är stängt. Hur ni vad kul det låter? En del frekvenser försvinner helt och andra är riktigt närvarande.

2. Ta en banan, skär ett snitt i den, ta ut själv bananen, klä sedan bygeln på dina lurar med skalet. (Tejp kan behövas)

3. Lägg din hörlurar upp och ner (från din sida sett), och titta på dom i en timma.

4. Sätt på dig dina lurar som vanligt, vrid dom sedan 90 grader så att dom liksom ligger emot pannan och baksidan av ditt huvud. Sen testar du och mixa (det du har omixat, har du inget omixat kan du hoppa över det här), sen när du anser dig vara färdig sätter du på dig lurarna som vanligt och lyssnar. Njaaa, det lät inte så bra va?

5. Ta dina älskade lurar och gå och lägg dig om du är trött.

God natt!

EDIT: Hur fan lyckades jag få "vrid" till "driv"?

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Annars är det en höjdare att använda hörlurarna som mikrofon. Ser rätt roligt ut också...

Japp, det har jag gjort vid ett flertal tillfällen... Blir grymt bra ljud, särskilt om man spelar in direkt i ett gammalt brusigt 70-talskasettdäck... :rolleyes:

Har även använt "lurmikrofon" vid ett DJ-set en gång (när arrangören ville tillkännage något), och folk verkade tro att jag var galen när jag sa att det gick bra att prata i hörluren... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...