Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

införskaffat usb ljudkort.. Mbox.. tillsammans med en ADK Genesis mick stormebranare.. men när jag spelar in.. så är det nått sorts brus som är väldigt irreterande... vad kan detta bero på? kan micken vara trasig.. kan jag lada den i så fall?

Annons
Postat

Jar har tidigare ägt en Generis mikrofon och va inte alls nöjd med brusförhållandet men tror inte att det är ditt problem nu.

Sitter du och sjunger nära datorn?

Stäng i sånt fall av skärmen när du spelar in. Den stör nämligen jävligt mycket.

Har du jordade uttag?

Testat med olika kablar?

Postat

Vi har varit med om två fall där ADK:s mikrofoner uppför sig konstigt tillsammans med just Mbox. I de fallen har det inte varit fel på vare sig mikrofon eller ljudkort, men likväl har det löst sig med en mikrofon av annat fabrikat. Be att få testa en annan mikrofon tillsammans med din Mbox.

Postat

Något konstigt är det iaf... den gör lite som den vill... det funkade precis som det ska typ två gånger men sen så kom det där jobbiga bruset.. som bara kommer när man ska klickar på Record Enable i pro tools.. annars så låter det galant... jag blir galen... jag har även upptäckt ett jobbit ljus pip oxå... får unsersöka saken mer med massor av olika variationer..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.