Jump to content
Annons

Recommended Posts

BBQ (oregistrerad)
Postat

Hej.

Håller på med ett mixtape och har bara en stor fil just nu.

Men jag vill ju kunna dela in låtarna så att man kan bläddra bland dem sen när man lyssnar på skivan i en cd spelare.

Hur gör man??

Har både cubase sx2 och wavelab 4,0

Tacksam för hjälp.

Annons
Postat

Klipp låtarna där du vill.. tex i wavelab.. spara varje klipp för sig.. i bränningsprogrammet välj att avståndet mellan låtarna ska vara 0 sec...

Alltså du fixar det i bränningen utan att behöva cubase...

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Precis, du kan klippa på många olika sätt, jag föredrar dock att göra det via markers.

Postat
Har både cubase sx2 och wavelab 4,0

Du vet väl att du kan bränna audioskivorna direkt i Wavelab utan att behöva redigera ett dugg? 😮

Släng upp mixen och sätt ut markers för CD Track Start och End där du vill och bränn sedan.

BBQ (oregistrerad)
Postat

okej.. då ska jag testa det.. tack.

BBQ (oregistrerad)
Postat

okej,, nu har jag försökt men jag fattar fortfarande inte exakt hur man gör.

att sätta ut markers är inget problem, utan det e själva bränningen i wavelab

jag inte fattar.

nån??

Postat

Tja.. Antar att det är så här du gör: Öppna filen -> Sätt dina markeringar -> File -> Add to CD Project -> Sen klickar du på den lilla röda skivan som är symbolen för bränning.. Å så bränner du?

Om jag är ute och cyklar nu så föreslår jag att du kikar i manualen med detsamma. Det står garanterat där. Det är ju en såpass liten grej så det tar nog inte så lång stund att sätta sig in i. :rolleyes:

Lycka till. //smulan

Postat

Har själv suttit med wavelab i förra veckan och blivit småförbannad på brännarfunktionen. Av någon anledning vill wavelab bränna i alldeles för hög hastighet (och det enda man kan välja är 1x, fast det går typ 24x) och allt blir fel. Jag fick klippa ut mina markeringar och bränna allt i Nero, men då strejkar vissa CDspelare och gör fula hack mellan låtarna. Lyckligtvis har inte kunden gnällt än så förmodligen funkar det på deras cdspelare.

Hade ett liknande jobb förra året och då funkade allt kalas, fast då satt jag med en annan brännare i burken.

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Jag har haft problem med bränning via wavelab förut har jag för mig, då var det något om att det inte fanns riktigt rätt drivrutiner till wavelab för bränning.

Postat
Klipp låtarna där du vill.. tex i wavelab.. spara varje klipp för sig.. i bränningsprogrammet välj att avståndet mellan låtarna ska vara 0 sec...

Det får man alltså göra på varje klipp.. o har du nero kan du tom crossfade:a det.. (har jag för mig)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.