Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag kör sx å börjar funta på om d e värt att uppgradera till sx3 eller sx2, eller med andra ord; är det många av de nya funktionerna som gör livet lättare?? 😆 nån som har sx3??

Annons
Postat (redigerat)

jag tyckte att sx2 var betydligt starkare än sx, eftersom man kunde jobba med bussar på ett flexibelt sätt.

3an känner jag inte till så mycket om, bortsett från att det ska ha stöd för loopar(acid). fast, om man vill jobba med loopar så går det ju att köra rewire med acid ifrån sx2.

Redigerat av Itzhak
Postat (redigerat)

SX 2 kräver inte så mycket av din dator som SX 3 gör.. jag uppdaterade till SX 3 men har fått gå tillbaka till SX 2.2 för att datorn inte orkar driva runt maskineriet när man fläskar på med effekter o grejer.

SX 3 rekommenderas du att ha minst en Intel Pentium 4, 2.8Ghz

Visst, programmet innehåller mycket användbara nyheter, men man klarar sig bra utan dessa under normala förhållanden och du kan ju alltid uppdatera till SX 3 från SX 2 för en marginell kostnad i ett senare skede

Redigerat av demoniqus
Postat

ahh, nize me lite råd å inside info, thanxz , precis, såg att d va rätt hårda krav på datorn för sx3 å man undrade ju om d va värt d, men sx2 kanske e å spana närmare på!!

• 2 veckor senare...
Postat

Ja SX3 ska ju vara tungkört och jag fattar inte hur Steinberg tänker när de tar fram SX för att just VST var tungkört och nu är det samma sak. HEHE

Postat

Grundregeln är väl att man ska uppgradera om man behöver de nya funktionerna. Jag t ex använder knappast alla funktioner i SX 2, så att spendera pengar på en uppgradering känns ganska meningslöst för mig. Dock är det väl ganska stor skillnad på SX 1 och SX 2 vill jag minnas, så det kanske är värt det för dig.

Postat
Dock är det väl ganska stor skillnad på SX 1 och SX 2 vill jag minnas, så det kanske är värt det för dig.

Jag upplevde det som dag och natt ungefär.

Postat
Grundregeln är väl att man ska uppgradera om man behöver de nya funktionerna. Jag t ex använder knappast alla funktioner i SX 2, så att spendera pengar på en uppgradering känns ganska meningslöst för mig. Dock är det väl ganska stor skillnad på SX 1 och SX 2 vill jag minnas, så det kanske är värt det för dig.

-"audio-motorn" är välan helt annorlunda från sx2 och framåt?

-plugin-kompensationen är ju inte helt oviktig tex.

Postat
-"audio-motorn" är välan helt annorlunda från sx2 och framåt?

Ja.. de programmerade väl om stora delar av koden till 2:an om jag inte missminner mig..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.