Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Låtnamn: Bastard

Artist: Bone

Text och låtkompositör: Patrik Hellström

inspelningsår: 2004

Format: mp3

Längd: 6,22

Storlek :4,5

Här är en låt från mitt soloprojekt Bone . Tar gärna emot Kommentarer och åsikter

Redigerat av Bone
Annons
Zvanen (oregistrerad)
Postat

Ush jag gillar inte trummorna alltså, förstör allting. 😆

Postat

okej, vad är det som är fel på dem?

Hade inte så mycket att jobba med, ett samplecell kort på 32 meg i min 233mhz dator med cubase 3.01. Har just köpt en ny burk så det blir väl bättre nästa gång.

Postat

Nej tyvärr låter inte trummorna så bra. De låter GM.

låten är sådär. Lite Dinosaur JR på Heroin.

Inte dåligt. Helt okej sång. Gillade det inte inledningsvis, men snygga körer räddade det. Charmigt på något vis. Ljudbilden lite väl kompakt. Skulle vara bra med lite mer luft. 🙂

Postat

Okej, tack för inlägget.

Hur skulle jag kunna få in mer luft i mixen då? Är rätt grön på det här med inspelning. Tar gärna emot tips. Är det hur jag använder kompressorer och effekter eller är det dåliga grundljud på allt? Eller något annat?

• 3 veckor senare...
The Fog (oregistrerad)
Postat

Tjena Bone, såg att Egghuvudet här liknade din låt med Dinosaur Jr. Jag älskar Dinosaur Jr och skulle väldigt gärna vilja höra din låt, men tyvärr går den inte att höra. Jag har i övrigt inga problem med att ladda ner musikfiler från andra internetplatser, men filer som laddats upp till den här sidan (Studio) kan jag inte ladda hem, konstigt nog. Inte ens när jag avaktiverar min firewall.

Så...har du nån hemsida eller så, Bone? Har själv ett eget soloprojekt som jag håller på med, och det är alltid intressant att höra andras, särskilt när de liknas vid Dinosaur Jr.

Postat

Kvalitén tycker jag inte är den bästa. Och trummorna känns konstiga i början men de växer man ifrån.

Annars så är låten faktiskt skön. Kom på mig själv digga till den nyss. Skön låt! tummen relativt uppåt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.