tordA Postat 23 mars 2004 Trådstartare Postat 23 mars 2004 men alvarligt talat, jag grejar INTE att spela schlager 🙂 jag gjorde nyss några desperata försök, jag kan inte påstå att jag har pluggat in stilen, direkt... men det blev en ny rocklåt istället... (thats me!) var god skölj, N Ä S T A.... det måste väll finnas någon duktig på komp här !!!!!!!! 😏
Lundin Postat 23 mars 2004 Postat 23 mars 2004 ..eller någon som sitter på ett auto-komp keyboard... och trycka ner 3 valfria tangenter i någon form av taktmässig följd..... 😏 /D
Lundin Postat 23 mars 2004 Postat 23 mars 2004 Ska de inte va lite fart i schlager-låtar? men..det är det ju!!! det är ju Rock...fart...riggadiggading...bom pang ping ( klatschigt trumbreak) 😏 Jajajaja..den VAR inte rumsren..va /D
tordA Postat 23 mars 2004 Trådstartare Postat 23 mars 2004 men..det är det ju!!! det är ju Rock...fart...riggadiggading...bom pang ping ( klatschigt trumbreak) 😏 Jajajaja..den VAR inte rumsren..va /D 🙂
Carl_B Postat 24 mars 2004 Postat 24 mars 2004 Okej min käre Carl, jag är endast ett vackert skal och fattar inte vitsen med att klicka på gubben eller varför det skulle vara smäktande? 🙂Hamnade på Lycos hemsida, Thats it! Jag kräver pengarna tillbaka! 😄 Hälsningar "en besviken prenumerant" 😄 ta save ass som en annan här på forumet så fint uttryckte de 😄
Carl_B Postat 24 mars 2004 Postat 24 mars 2004 klicka --> Your browser does not support the HTML5 audio tag Underbart 😄 min stackars Logan StringMelody snyftar stilla i sitt hörn 🙂 Har aldrig gjort en sådan äcklig låt... haha 😄
Carl_B Postat 25 mars 2004 Postat 25 mars 2004 känns som ja dödade tråden totalt med de hemska alstret 😉
tordA Postat 25 mars 2004 Trådstartare Postat 25 mars 2004 känns som ja dödade tråden totalt med de hemska alstret 😉 fy skäms 😄 om vi inte spelar in sång i helgen så skall jag göra ett nytt försök men det får nog attan bli en pop-dance stil, eller nå't
Carl_B Postat 25 mars 2004 Postat 25 mars 2004 känns som ja dödade tråden totalt med de hemska alstret 😉 fy skäms 😄 om vi inte spelar in sång i helgen så skall jag göra ett nytt försök men det får nog attan bli en pop-dance stil, eller nå't Kom igen... E-Type-style... gäller o inte va blyg 🙂
Andreas L Postat 25 mars 2004 Postat 25 mars 2004 Haha... Jag satt och lekte lite med ett schlagerstuk härom kvällen (med anledning av tråden), men det lät så bra att jag vill behålla det själv! Pop och Dance-stil klarar jag inte av så... vad göra!? 😉
tordA Postat 25 mars 2004 Trådstartare Postat 25 mars 2004 musik mår INTE bra av att ligga i en låda och samla DAMM... 😄 ladda upp bakgrunden så vi får höra 🙂😉
Andreas L Postat 25 mars 2004 Postat 25 mars 2004 Ja... tyvärr så har jag ju inte något webhotell... 😉 Annars så är ljudet tillräckligt bra för att visa upp här! 😄
tordA Postat 25 mars 2004 Trådstartare Postat 25 mars 2004 du kan mäjla den till mig på rod.steel at tgachaaga.com du vet, byt ut "at" till snabelA så lägger jag ut den på våran sida (se en föregående post om det)
®offe Postat 25 mars 2004 Postat 25 mars 2004 ta save ass som en annan här på forumet så fint uttryckte de Tänk att man lär sig något nytt varje dag fast man är både gammal och klok 😠 Nu när jag har sejvat ass så har även jag försmäktat. Väntade bara på att Sinead skulle börja kväka: -It's been seven days since you...osv Bara för att vara motvalls måste jag fråga om det ändå inte ska vara en visa, typ Conelius/Stefan Demert/Ulf Peder Olrog typ 😏
Andreas L Postat 25 mars 2004 Postat 25 mars 2004 (redigerat) "//Ok... här är grundbeatet som sedan skall övergå i Am, varpå Roffe börjar sjunga...(eller någon) 😏 En länk som antagligen bara fungerar ikväll (om ens det?)" (Sorry, fungerade visst inte riktigt...) Redigerat 25 mars 2004 av Andreas L
tordA Postat 1 april 2004 Trådstartare Postat 1 april 2004 mer schlager än så här blir det inte 😄 Your browser does not support the HTML5 audio tag (ju mer effekter ju sämre musiker 🙂 ) Logan StringMelody och Zoom 606 effekt trummor är loopar är det någon som har lust att ta vid så skall jag spela ordentligt 😄
hackeman Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 mer schlager än så här blir det inte 😲 Höhö... det där låter mer som 80-tals synthpop tycker jag... Hittade en truddelutt jag gjort för lääänge sen (läs decennier), inspelad på kassettband - därav kvalitén (eller snarare avsaknad av).... hur som helst, är det inte mer åt det här hållet schlager ska låta? 😄 Your browser does not support the HTML5 audio tag
tordA Postat 1 april 2004 Trådstartare Postat 1 april 2004 Perfekt 😲😄 problemet är att slita ur ett spår för att bygga en låt mycket återstår...
hackeman Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 (redigerat) problemet är att slita ur ett spår för att bygga en låt Äsch då, det är ju bara att spela in det på nytt per gehör... 😄 jag har mängder med såna här tralliga truddelutter liggandes om det nu är sånt här vi vill ha.. 😲 Redigerat 1 april 2004 av hackeman
hammagrella Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 Hur går det med låten......? 😉 Ska vi återuppta den här tråden och göra en riktig Studio Forum "We are the world" sommarhit?
Jazzman Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 Skulle man inte kunna göra det här till en deltävling i studiofestivalen? Tävlingsledaren lägger ut en text, sen lägger man en lagom kreativitetsframtvingande deadline då man ska ha skrivit och spelat in låten.. låter det bra?
Lundin Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 Hur går det med låten......? 😮 Ska vi återuppta den här tråden och göra en riktig Studio Forum "We are the world" sommarhit? sjunga S.T.U.D.I.O istället då? typ We are in S.T.U.D.I.O, that brought us forum, we are the one's that share the news - so let's start bringin' aaalrajt... ..lite trött så här när man precis satt ner fötterna från sänggaveln och kaffet prexis landat i maggen.
Jazzman Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 Hur går det med låten......? 😄 Ska vi återuppta den här tråden och göra en riktig Studio Forum "We are the world" sommarhit? sjunga S.T.U.D.I.O istället då? typ We are in S.T.U.D.I.O, that brought us forum, we are the one's that share the news - so let's start bringin' aaalrajt... ..lite trött så här när man precis satt ner fötterna från sänggaveln och kaffet prexis landat i maggen. 😮
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 Låter kul det här...jag vill rappa. Är ju gammal freestylekung
tordA Postat 12 juni 2004 Trådstartare Postat 12 juni 2004 Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host Host host Host varför i attan har ni dammat av denna tråd 😆
Lundin Postat 13 juni 2004 Postat 13 juni 2004 Hammagrella hittade dig långt ner i arkivet och där kan du ju inte ligga o damma igen... 😉 ..
hammagrella Postat 13 juni 2004 Postat 13 juni 2004 Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host host Host Host host Host varför i attan har ni dammat av denna tråd 🙂 Tjaaa, det är ju sol och sommar ute, garaget ska städas och då rotade jag igenom gammal bråte för att se om nåt går att sälja.... 🙂
ViktorDenStore Postat 14 juni 2004 Postat 14 juni 2004 Kan bara skicka via msn eller så men jag skulle (om så önskas) kunna fixa nåt fräckt beat? 😳 Om det finns intresse för det vill säga 😄
Jazzman Postat 14 juni 2004 Postat 14 juni 2004 Får bara påminna om att denna tråd är fyra månader gammal, så jag undrar om det forfarande är nån som håller i det hela 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.