Jump to content
Annons

8 röster

1. 1. lite musik från berlin 1

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      3
    • 5
      5

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Pi Amb

ARTIST/GRUPP: Bo Avenue feat. Phil Hilfiker

GENRE: electro/jazz

LÅTLÄNGD: 4:52

KOMPOSITÖR: Bo Avenue / Phil Hilfiker

PRODUCENT: Bo Avenue

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: ca. 5mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Annons
Postat

Lyssnat på alla tre låtar (puh!). Gillar denna bäst och kommenterar den. Kan inte säga att jag behärskar genren men det låter innovativt och ljudbilden är hur bra som helst varför det hade varit kul att höra i större upplösning. Märks ju att ni kan era saker (baklängesgitarren, brilliant saxspel). Gillar det maffiga men samtidigt lite återhållsamma kompet, bidrar till en mystik i uttrycket. Proffsigt!

Postat

tack för svaret och kul att höra att du gillar musiken. jag ska försöka ladda upp den med bättre upplösning, har tyvärr inte så mycket webutrymme, men det går nog att fixa på nåt sätt.

/boris

Postat

kanske nån annan som vill ge lite kritik?

här kommer länken igen till mina andra låtar som har glömts bort för länge sedan här på forumet. ;-)

tyvärr är det fortfarande bara 128 KBit/s på låtarna, fast det sägs ju att det ska vara CD kvalität, men det måste ha varit en gammal CD som har spelats 1000gånger som dem använd som referens. :-)

jag hör av mig så fort dem finns ute med bättre upplösning.

alla åsikter är uppskattade!

/Boris

Postat

Shit va bra!! 🙂

Riktigt nice..skön sax och sköna beats...gillar det att du kö 2x 4/4-takt och sen kör en 2-takt eller 1 4/4-takt och sen en 6/8-takt beroende på hur man ser det.

Inte så mkt att tillägga skitbra helt enkelt. Ska lyssna mer och kanske kommer med mer kommentarer senare. :rolleyes:

Mvh / djonas

Postat

WOW! SÅÅÅ BRA! Jag får det till 10/8-delar. Stämmer det?

Kan bara buga och tacka för njutningsbar tillställning. 😉

Postat

det glädjer mig otroligt mycket att ni gillar låten.

den är förresten i 5/4-takt. (10/8 delar är ju nästan rätt, fast när man lyssnar på virveln som ligger på 2 och 5 i första del och på 2 och 4 i andra del då känner man att det ska vara 5/4-takt!)

är det förresten nån som hörde vad det är för röst i slutet?

kunde inte låta bli att använda den.......

/boris

Postat

Jag har faktiskt spelat lite 5-takt på sistone, så jag skulle just gissa på det 🙂

Jag gillar det här, skön musik. Detta måste sparas!

Coolt, med lite elektronisk jazz 😆

Kör hårt o säg till när jag kan köpa skivan

Postat

Oj.. Du har ju råkat vänt tapen åt fel håll ju.. 🙂 Näe.. skämt och sido, skön ljudatmosfär låter genomgripande bra. Gillar låten i sin genre .

Ett par synpunkter (konstruktiv kritik vid en första genomlyssning).

Virveln i början (den som är högerpanorerad) låter en aning malplacerad... Kanske skulle passa med lite längre bak i mixen, lägre mixad, samma nivå som den i vänster kanal kanske.

Saxen sen.. Den känns lite väl "middig" och skarp för att kunna "gifta sig" med övriga ljudlandskapet. Dra bak den lite kanske lite mer ambience på den och bredda EQ på den en anning.. Saknar främst lite softare botten på den.

Tja.. Men annars var detta riktigt riktigt bra 😆

Postat

------------------------------------------------

hegobald Postat den 9 June 2005, 09:15:

Ett par synpunkter (konstruktiv kritik vid en första genomlyssning).

Virveln i början (den som är högerpanorerad) låter en aning malplacerad...

Kanske skulle passa med lite längre bak i mixen, lägre mixad, samma nivå som den i vänster kanal kanske.

Saxen sen.. Den känns lite väl "middig" och skarp för att kunna "gifta sig" med övriga ljudlandskapet. Dra bak den lite kanske lite mer ambience på den och bredda EQ på den en anning.. Saknar främst lite softare botten på den.

-------------------------------------------------

jag ska testa det där med virveln, det kanske blir skönare. den är nog lite högre för att den ska ge den lungna 5/4-takt känsla, medans den andra virveln håller på lite mer. men det kanske gör den ändå, även om den är lite lägre i mixen.

ja, saxen, det var inte så lätt med den. den är inspelad hemma hos min saxofonist på en gammal dator, med en väldigt dålig mikrofon. egentligen ville vi bara testa lite. sedan hade vi inte haft tid att spela om det hela (han bor i frankrike). jag befarar att det inte finns mer botten i den. inspelningen låter verkligen bedrövligt.

men det ska nog gå att den inte skär så mycket iaf.

hegobald, tack för tipsen!

/boris

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.