Jump to content
Annons

Betyg  

5 röster

1. 1. Betyg

• 5= bra
      0
    • 4= inte så dumt
      3
    • 3= godkänt
      1
    • 2= njaä
      0
    • 1= nix
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Oh, my love

LÄNGD: 2,39

ARTIST/GRUPP: Jan Gissberg

GENRE: ballad

KOMPOSITÖR Jan Gissberg

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK:3,6Megabyte

STATUS: Demo

LÅTLÄNK:

Med bara två dagar kvar till hustruns födelsedag och ingen ide´ om presentval vare sig från min eller hennes sida gav hon förslaget att en nyskriven låt kunde hon väl få sig tillängnad. Två dagar var ju väldigt kort tid när man normalt brukar sitta flera veckor och låta verket växa fram på datorn. Men det är väl så riktiga kompositörer jobbar, under tidspress, och det var ju trots allt mitt första beställningsgjobb. Nåväl, jag fick i alla fall ihop melodi och text som sjöngs upp på födelsedagsmorgonen. Jag spelade sen in det och la till en extra gitarr, sångstämma och bas. Provade även med trummor men dom kändes överflödiga och ströks förutom ett avslutande cymbalslag.

Redigerat av 91:an
Annons
Loa (oregistrerad)
Postat

Skön låt!! påminner lite om Simon N Garf osv... lite old touch så att säga.

Den skulle juh kanske gå att rocka upp softballad typ Boppers stuk.

Postat (redigerat)

Jättefin låt! Dock tycker jag att det blöta choruset på gitarren och sången känns något överflödigt. Tror låten skulle må bra av att "vila" lite ifrån effekterna, den bär upp sig själv ändå.. Tror som du att trummor skulle förta lite av känslan i låten. Keep upp the good work.

Redigerat av jkn
Postat
Jättefin låt! Dock tycker jag att det blöta choruset på gitarren och sången känns något överflödigt. Tror låten skulle må bra av att "vila" lite ifrån effekterna, den bär upp sig själv ändå..

Jag tror du har rätt om effekterna. Nu är det inget chorus på sången utan den är bara dubbad. Det hade nog passat bättre med odubbat. Men har man klen sångröst så låter det alltid lite fetare med dubbat. Gitarrerna är inte riktiga akustiska utan en Variax. Numera har jag skaffat en bättre akustisk.

Postat

Snyggt! Everly Brothers-vibbar (=komplimang). Skickligt jobbat på två dygn!Skulle också vilja höra den utan effekter.

Zvanen (oregistrerad)
Postat

Somsagt väldigt simon & garfunkel över det alltså 😆 Det är så lent så lent, men det är gött ibland det också. Mycket bra!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.