Ken Kängström Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Morsning. Jag fprtsätter vildt med mina sidospår. Är jag på rätt väg mot en LSD rave tripp? * LÅTNAMN: Arnes Armhåla * ARTIST/GRUPP: Kenny Kängström * GENRE: Rave? * LÅTLÄNGD: 1:42 * KOMPOSITÖR: Kenny Kängström * PRODUCENT: Kenny Kängström * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 2,34 MB * STATUS: Skiss kennyrave.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Antevante Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Arnes Armhåla 😆😳 Haha, shit du är produktiv du! Förra gången fick man popcorn smak och nu andas man rökvätska och rapar redbull eller nått. Jag hoppas på en svängig house-dräpare snart, så även jag kan ge lite konstruktiv kritik nån gång, men det ljudar bra tycker jag, som inte har så stora skills på rave direkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2005 (redigerat) Ojoj, tackar och bockar. =) Tror inte jag skulle lyckas så bra med house dock 😳 Är verklilgen en looser i högsta grad på den fronten hehe. Men jag kommer nog ge mig på en hel del annat 😆 Och jag har inte heller minsta koll på hur rave ska låta, jag bara öste lite hehe. Tackar igen =) Redigerat 2 juni 2005 av addic59 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2005 Verkar dött idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Sitter och jobbar..... cheferna flyger omkring som häckande hökar och bevakar... Inte direkt guldläge att plocka fram ett par lurar och slicka lite frimärken alltså... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2005 Sitter och jobbar..... cheferna flyger omkring som häckande hökar och bevakar... Inte direkt guldläge att plocka fram ett par lurar och slicka lite frimärken alltså... 😆 Ajajaj, väntar spännt på din totalslakt senare 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debree Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Coolt..! 😆 Kan inte heller så mycket om hur sådan där rejvmusik ska låta, men jag tycker det låter bra. Kul att testa på lite olika grejer! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Print Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Äh va fan Kenny! Håll dig till hårdrocken! Det här suger! Rave/techno/club eller vad det nu heter borde förbjudas. Det måste finnas en klausul i någon lag någonstans som vi kan försöka åberopa. Mer metal till folket! Så det så! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Loa (oregistrerad) Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Bra försök iallafall 😆 Börjar lite oldskool fast dynamik och mix är bättre än dåtidens rave. Sen snuddar den lite hardtrance tycker jag för att avsluta i ett typ melodic/trance break där man nästan förväntar sig en skön slinga som lirar typ Armin V B, osv. Väntar spänt på färdiga låten!! vet själv att skissen kan ändra karaktär och allt innan den e klar men grunden e skön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Nån märklig korsning av goa och old skool... 😆 Fram med glowsticks allihopa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Jag är inte heller så särskilt insatt i rave/"techno"-genrerna, men det här lät iallafall inte särskilt mycket sämre än nåt annat jag hört i den stilen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 hahaha, snygg trance-pad i slutet. får lite Rank 1 - Airwave-vibbar av den (: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Tja ... jag vet inte ... inte för att det är dåligt, men ... tja ... som någon antydde, det här är kanske inte den bästa sortens musik. Till och med Scooter erkänner ju att deras musik suger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Med risk för att kasta dig tillbaka till din gitarrhörna, lägg på några riff som tuggar ikapp med basen. Tror det skulle kunna göra under med den här låten. Skulle bli ett jäkla ös! Imponerad av vad du får ur dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2005 Hoppsan, väldigt kluvna åsikter! Jag personligen känner en liten adrenalinkick av denna typ av musik. Framtidens Mortal Combat vibb 🙂. Men smaken är ju som baken, och rave är ju inte särkilt stort =). Några fler kuliga åsikter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2005 Med risk för att kasta dig tillbaka till din gitarrhörna, lägg på några riff som tuggar ikapp med basen. Tror det skulle kunna göra under med den här låten. Skulle bli ett jäkla ös! Imponerad av vad du får ur dig. Wow, det skulle jag nästan prova. Tackar för tipset. Återkommer snarast. =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Victor Numan Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Låt dig inte dras ner i det mörka "HATA RAVE"träsket.. Lyssna inte på dom! Jag tycker att detta var bra, men det lät för vanligt. Tryck in lite gura eller få in lite mer melodi, eller gör både och =) Fortsätt på det här spåret! Ha det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 tyvär så funkade inte mp3an för mig? (totalt lost) Men ni som säger att trance/rave/techno inte är bra så vet ni förståss inte heller vad bra trance/rave/techno är. Sen kolla bara på Mysteryland, 30 000 pers på en spelning, är inte det 'stort' nog? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Med risk för att kasta dig tillbaka till din gitarrhörna, lägg på några riff som tuggar ikapp med basen. Tror det skulle kunna göra under med den här låten. Skulle bli ett jäkla ös! Imponerad av vad du får ur dig. Agree.....d 🙂 FLÄSKA PÅ MED EN "SÅ SATANS 😎 " DISTAD GURA..... Gärna en lead´dist i det lugna partiet 🙂 Blir så kooooooolt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Men ni som säger att trance/rave/techno inte är bra så vet ni förståss inte heller vad bra trance/rave/techno är. Sen kolla bara på Mysteryland, 30 000 pers på en spelning, är inte det 'stort' nog? 😄 vadå... så bara för att man vet vad en musikstil är så blir den helt plötsligt bra? hmm... vi har nog lite olika åsikt om bra musik isf... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Har inte lyssnat på låten, men skär mycket i gitarren. Lyssna på en Rock Ryders låt för att få inspiration 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2005 Tackar allihop! Försökte mig på några riff förut men blev besviken på amplitube. Så jag tänker köra det seriösa racet och micka förstärkaren. Något mer att tillägga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Ja!!! Lyssna på en rock ryders låt innan du lägger gura (trance med elgitarr) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Liten kommentar till de som dissar klubbmusiken här, om ni inte gillar genren, varför skriva öht? De som inte gillar metal är inte inne och dissar alla metallåtar bara för sakens skull. Och bara för att Kenny råkar gilla att göra både och ska vi inte köra med honom. Angående låten. Härligt driv och en mycket skön arp du har där! Detta svänger, och mixen låter bra i mina öron. Lite för många "stopp" i låten kanske för att vara riktigt dansvänligt, speciellt på den korta tiden. Men det duger mycket väl som en början! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
illvaesen Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Jag lyssnar nästan uteslutande på metal, men detta var kung! Gillar aggressiviteten i rythm-ljudet.. formen är skitcool.. Men om du fixar att spela hela rythmen på en fet-distad gura så tror jag att det blivit ännu coolare.. iofs bra som det är, men jag vill ha gitarrer! 🙁 Tror jag stjäl rythmen från dig och spelar in nått nästan, hehe 😎 /David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Max Levin Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Det lät bra! Inte så att jag höjer på ögonbrynen, dock. Ska den sticka ut i mängden så får du nog slänga in lite lustiga oljud som du mekat fram själv, + ett och annat dragspel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wippe Postat 3 juni 2005 Dela Postat 3 juni 2005 FYY FANN DENNA DIGGAR JAG GRYMT::: ARNES ARMHÅLA RULES 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 3 juni 2005 Dela Postat 3 juni 2005 Har inte så stor koll på den hör genren. Men jag tycker att den låter som en clean dansdänga. Du måste bara göra den längre och arra upp den lite. Våga köra på samma "riff" lääääänge. Du kan ju alltid lägga in små variatoner, typ nya melodier och ljud eller varför inte den klassiska eq unts - unts grejen( du vet under vatten eq) i mitten. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 6 juni 2005 Dela Postat 6 juni 2005 Det här är väl närmast hard-trance anno 1997, typ.. I dag på ravefesterna spelas uteslutande full-on/psy/progressive Trance. Du borde lyssna in dig på det. Tror du skulle kunna få fram bra grejer om du var mer up to date, 🙂 Det som ligger närmast detta i dag är väl typ Marco V och sån musik, som är väldigt poppis nere i EU-land. I juli i år kommer det att hållas en stor fest.. Sensation White.. med typ 40.000 sålda biljetter, detta hålls i Amterdam Arena.. http://www.id-t.com/experience-events-pics...onwhite2004.php Musiken är allt annat än"död".. Kör hårt! Rejvkulturen i sverige verkar större än någonsin.. Förra helgen var jag på en fest i skogen ca 6 mil norr om Gbg. Trolltyg 5. Ingen vet exakt hur många som var där men alla tror minst 1000, jag har även hört 2000. Väldigt svårt att uppskatta då det var utspritt på två "dansgolv" och många satt runt omkring och tittade på. Många kom säkert in utan att betala också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 6 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 6 juni 2005 Tackar som faan allihopa. Riktigt suverän respons. Har tagit åt mig som tusan och bollat vidare med denna. Checka in den färdiga versionen här och kommentera gärna mix och upplägg. https://www.studio.se/index.php?showtopic=12651 All respons är guld värd =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.