Jump to content
Annons

Addic goes Rave?

Recommended Posts

Morsning. Jag fprtsätter vildt med mina sidospår. Är jag på rätt väg mot en LSD rave tripp?

* LÅTNAMN: Arnes Armhåla

* ARTIST/GRUPP: Kenny Kängström

* GENRE: Rave?

* LÅTLÄNGD: 1:42

* KOMPOSITÖR: Kenny Kängström

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 2,34 MB

* STATUS: Skiss

kennyrave.mp3

Dela på andra sajter

Annons

Arnes Armhåla 😆😳

Haha, shit du är produktiv du!

Förra gången fick man popcorn smak och nu andas man rökvätska och rapar redbull eller nått. Jag hoppas på en svängig house-dräpare snart, så även jag kan ge lite konstruktiv kritik nån gång, men det ljudar bra tycker jag, som inte har så stora skills på rave direkt.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ojoj, tackar och bockar. =)

Tror inte jag skulle lyckas så bra med house dock 😳

Är verklilgen en looser i högsta grad på den fronten hehe. Men jag kommer nog ge mig på en hel del annat 😆

Och jag har inte heller minsta koll på hur rave ska låta, jag bara öste lite hehe.

Tackar igen =)

Redigerat av addic59
Dela på andra sajter

Sitter och jobbar..... cheferna flyger omkring som häckande hökar och bevakar...

Inte direkt guldläge att plocka fram ett par lurar och slicka lite frimärken alltså... 😆

Dela på andra sajter

Coolt..! 😆

Kan inte heller så mycket om hur sådan där rejvmusik ska låta, men jag tycker det låter bra. Kul att testa på lite olika grejer! 😳

Dela på andra sajter

Äh va fan Kenny! Håll dig till hårdrocken! Det här suger! Rave/techno/club eller vad det nu heter borde förbjudas. Det måste finnas en klausul i någon lag någonstans som vi kan försöka åberopa. Mer metal till folket!

Så det så! 😆

Dela på andra sajter

Loa (oregistrerad)

Bra försök iallafall 😆

Börjar lite oldskool fast dynamik och mix är bättre än dåtidens rave.

Sen snuddar den lite hardtrance tycker jag för att avsluta i ett typ melodic/trance break där man nästan förväntar sig en skön slinga som lirar typ Armin V B, osv.

Väntar spänt på färdiga låten!! vet själv att skissen kan ändra karaktär och allt innan den e klar men grunden e skön.

Dela på andra sajter

Tja ... jag vet inte ... inte för att det är dåligt, men ... tja ... som någon antydde, det här är kanske inte den bästa sortens musik. Till och med Scooter erkänner ju att deras musik suger.

Dela på andra sajter

Hoppsan, väldigt kluvna åsikter! Jag personligen känner en liten adrenalinkick av denna typ av musik. Framtidens Mortal Combat vibb 🙂. Men smaken är ju som baken, och rave är ju inte särkilt stort =). Några fler kuliga åsikter?

Dela på andra sajter

Med risk för att kasta dig tillbaka till din gitarrhörna, lägg på några riff som tuggar ikapp med basen. Tror det skulle kunna göra under med den här låten. Skulle bli ett jäkla ös! Imponerad av vad du får ur dig.

Wow, det skulle jag nästan prova. Tackar för tipset. Återkommer snarast. =)

Dela på andra sajter

Låt dig inte dras ner i det mörka "HATA RAVE"träsket.. Lyssna inte på dom! Jag tycker att detta var bra, men det lät för vanligt. Tryck in lite gura eller få in lite mer melodi, eller gör både och =) Fortsätt på det här spåret! Ha det.

Dela på andra sajter

tyvär så funkade inte mp3an för mig? (totalt lost)

Men ni som säger att trance/rave/techno inte är bra så vet ni förståss inte heller vad bra trance/rave/techno är. Sen kolla bara på Mysteryland, 30 000 pers på en spelning, är inte det 'stort' nog? 🙂

Dela på andra sajter

Med risk för att kasta dig tillbaka till din gitarrhörna, lägg på några riff som tuggar ikapp med basen. Tror det skulle kunna göra under med den här låten. Skulle bli ett jäkla ös! Imponerad av vad du får ur dig.

Agree.....d 🙂

FLÄSKA PÅ MED EN "SÅ SATANS 😎 " DISTAD GURA.....

Gärna en lead´dist i det lugna partiet 🙂

Blir så kooooooolt 🙂

Dela på andra sajter

Men ni som säger att trance/rave/techno inte är bra så vet ni förståss inte heller vad bra trance/rave/techno är. Sen kolla bara på Mysteryland, 30 000 pers på en spelning, är inte det 'stort' nog? 😄

vadå... så bara för att man vet vad en musikstil är så blir den helt plötsligt bra? hmm... vi har nog lite olika åsikt om bra musik isf...

Dela på andra sajter

Liten kommentar till de som dissar klubbmusiken här, om ni inte gillar genren, varför skriva öht? De som inte gillar metal är inte inne och dissar alla metallåtar bara för sakens skull. Och bara för att Kenny råkar gilla att göra både och ska vi inte köra med honom.

Angående låten. Härligt driv och en mycket skön arp du har där! Detta svänger, och mixen låter bra i mina öron. Lite för många "stopp" i låten kanske för att vara riktigt dansvänligt, speciellt på den korta tiden. Men det duger mycket väl som en början!

Dela på andra sajter

Jag lyssnar nästan uteslutande på metal, men detta var kung! Gillar aggressiviteten i rythm-ljudet.. formen är skitcool.. Men om du fixar att spela hela rythmen på en fet-distad gura så tror jag att det blivit ännu coolare.. iofs bra som det är, men jag vill ha gitarrer! 🙁

Tror jag stjäl rythmen från dig och spelar in nått nästan, hehe 😎

/David

Dela på andra sajter

FYY FANN DENNA DIGGAR JAG GRYMT::: ARNES ARMHÅLA RULES 😱

Dela på andra sajter

Har inte så stor koll på den hör genren. Men jag tycker att den låter som en clean dansdänga. Du måste bara göra den längre och arra upp den lite. Våga köra på samma "riff" lääääänge. Du kan ju alltid lägga in små variatoner, typ nya melodier och ljud eller varför inte den klassiska eq unts - unts grejen( du vet under vatten eq) i mitten. 😉

Dela på andra sajter

Det här är väl närmast hard-trance anno 1997, typ..

I dag på ravefesterna spelas uteslutande full-on/psy/progressive Trance. Du borde lyssna in dig på det. Tror du skulle kunna få fram bra grejer om du var mer up to date, 🙂

Det som ligger närmast detta i dag är väl typ Marco V och sån musik, som är väldigt poppis nere i EU-land. I juli i år kommer det att hållas en stor fest.. Sensation White.. med typ 40.000 sålda biljetter, detta hålls i Amterdam Arena..

http://www.id-t.com/experience-events-pics...onwhite2004.php

Musiken är allt annat än"död".. Kör hårt!

Rejvkulturen i sverige verkar större än någonsin.. Förra helgen var jag på en fest i skogen ca 6 mil norr om Gbg. Trolltyg 5. Ingen vet exakt hur många som var där men alla tror minst 1000, jag har även hört 2000. Väldigt svårt att uppskatta då det var utspritt på två "dansgolv" och många satt runt omkring och tittade på. Många kom säkert in utan att betala också...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.