Jump to content
Annons

Lite discohouse-idéer


soundwaves (oregistrerad)

Recommended Posts

soundwaves (oregistrerad)

Hej,

av en händelse så råkade jag gå utanför min värld av vanligt popsnickeri och svänga ihop två discohouse-låtar eller vad man ska kalla det. Jag ser dem inte som några mästerproduktioner och de är rätt snabbt mixade, men de blev rätt okej ändå. Det hade i alla fall varit kul att göra sån här musik med någon som är lite mer insatt i den och kanske lära sig ett och annat om bra produktion om inte annat 🙁

Här ligger låtarna:

http://hem.bredband.net/starsincoma/

Shoot 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

För mig låter det mer som dataspelsmusik än house. Bruce Hornsby-kombinationen i "disco" är jag allergisk mot.

"Disco 2" är mer lyckad, trevliga syntar och glad melodi.

Kul att du spelar house hursomhelst, jobba hårt och lycka till! 🙂

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej!

Det märks ju ganska tydligt att du har lagt ner mer kräm på Disco2, men nån house vill jag inte kalla den, (breaket gillar jag dock). I "Disco" hör man mer house, och idèn är inte så dum även om det behövs lite mer fills, svep och andra prylar som gör den mer intressant. Jag skulle nog "göttat" till kicken lite eller så är mina jobblurar inte dom bästa.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

soundwaves (oregistrerad)

Jag är skitkass på att genredefiniera dansmusik, så det är bra att nån kan den biten. 😉

Jovisst borde jag utveckla dem mer. Fast det är oftast så att man fixar grundidén och så orkar man inte göra mer sen, men jag ska försöka kämpa emot den känslan nu. Nåt bra trix för att feta till produktionen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är skitkass på att genredefiniera dansmusik, så det är bra att nån kan den biten. 😛

Jovisst borde jag utveckla dem mer. Fast det är oftast så att man fixar grundidén och så orkar man inte göra mer sen, men jag ska försöka kämpa emot den känslan nu. Nåt bra trix för att feta till produktionen?

Håller med! Det är krångligt inom dansmusiken då det oftast innehåller element som kan kopplas till olika genres så egentligen borde man sluta kategorisera för huvudtaget. 😉

Får lyssna mer senare, som sagt, mina jobblurar är inte så rättvisa. Men ackorden låter ju redan bra. Kanske en rhodes matta som ligger lite längre bak, bongos kanske. Kicken låter lite tunn men jag borde låta det vara osagt till man kan lyssna ordentligt.

ciao

Link to comment
Dela på andra sajter

soundwaves (oregistrerad)

Japp, kategorisering är elände egentligen...

Rhodes -och bongo-idéer låter intressanta. Ska nog testa det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...